10.253 visninger
|
Oprettet:
Startproblemer når kold {{forumTopicSubject}}
Min dejlige VW Passat 2.0 TDI årg. 07 har sommetider startproblemer når den er kold, f.eks. om morgenen. Den lyder som om den har lidt svært ved at trække motoren rundt. Tager man så tændingen af og prøver igen, starter den med det samme. Det er kun engang imellem at den gør det. Sidste gang viste den "engine fault" i displayet, men det er væk igen. Motoren går ellers helt perfekt uden nogen mislyde. Hvad kan der være galt?
jan 2008
Følgere: 17 Biler: 6 Emner: 154 Svar: 249
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.886
jan 2008
Følgere: 17 Biler: 6 Emner: 154 Svar: 249
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.886
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.651
jan 2008
Følgere: 17 Biler: 6 Emner: 154 Svar: 249
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
Men man kan jo selvfølgelig også bare fejlsøge med at skifte ting ud..
jan 2008
Følgere: 17 Biler: 6 Emner: 154 Svar: 249
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.651
2. Mål strømmen på batteriet, skriv tallet ned. Bør ligge mellem 12 og 13 volt.
3. Start motoren, mål igen på batteriet. SKAL ligge mellem 13.5-14.7 volt.
Meld tilbage her, så tager vi den der fra.
SÆÆÆT igang!
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
Når det er rigtigt koldt sætter jeg en varmepistol i indsugningen - og så starter den uden problemer med det samme første gang
Er der ikke nogen forvarmer på din Passat?
jan 2008
Følgere: 17 Biler: 6 Emner: 154 Svar: 249
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.651
jan 2008
Følgere: 17 Biler: 6 Emner: 154 Svar: 249
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.651
Var på en tur i dag med en dieselkyndig mekaniker, han nævnte slidte dyser, slidt pumpe, gløderør defekte, gløderelæ defekt og et par andre småting.
jan 2008
Følgere: 17 Biler: 6 Emner: 154 Svar: 249
jan 2008
Følgere: 17 Biler: 6 Emner: 154 Svar: 249
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.886
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.651
Det er din generator der ikke lader, laderelæet er defekt. Tjek også lejet og remmen.
Der kan også være andre fejl.
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
Generatorens ladespænding skal du måle på den ledning, der går fra generatoren - og ikke over batteriet.
Målte du de 10,2 v medens du startede?
Hvad er spændingen over batteriet uden tænding mv. og evt. den ene pol frakoblet?
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.651
jan 2008
Følgere: 17 Biler: 6 Emner: 154 Svar: 249
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
Men en måling af dit batteri helt uden belastning, må du gerne poste.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.651
1. Køb et voltmeter til kr 50 hos Harald Nyborg TJEK
2. Mål strømmen på batteriet, skriv tallet ned. Bør ligge mellem 12 og 13 volt. TJEK.
3. Start motoren, mål igen på batteriet. SKAL ligge mellem 13.5-14.7 volt. Mål IKKE under startforsøget, men efter starten, når motoren kører i tomgang.
Hvor mange volt er der så?
Meld tilbage her, så tager vi den der fra.
Startproblemer når kold