{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.697 visninger | Oprettet:

citroen mekaniker hjælp - Citroen c5 2,2 hdi {{forumTopicSubject}}

Hej, er der en citroen mekaniker der kan hjælpe, jeg har en c5 2,2 hdi der ikke vil trække, har fået fejl udlæst : egr ventil - diesel additiv væske næsten tom (men er stortset fuld) gløderør relæ fejl. Men vil et defekt gløderør relæ kunne fremkalde disse fejl??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  citroen mekaniker hjælp - Citroen c5 2,2 hdi
  • #1   28. okt 2014 De franske motor kan skabe sig helt vildt hvis glødesystemet ikke virker..

• #2   28. okt 2014 ok, har hørt meget om fejl på dem, men dette er det første jeg oplever med denne bil på 2,5 år.

Men så vil jeg få fat på sådan er relæ til at starte med.

• #3   28. okt 2014 når du får fyldt elys væske beholder op , skla det kodes ind i styreboksen at det er skiftet.
    Gløde rør har INTET med træk kraften at gøre. den bruger kun disse ved temp under 5 grader.
    Hvis din egr ventil ikke dur så den står åben , så vil du ha mangel på træk kraft , prøv at afmontere den og sæt en blænd plade imellem og se om der kommer mere go i den.

• #4   28. okt 2014 kontrol af vacumslanger

• #5   28. okt 2014 ny egr smiley

• #6   28. okt 2014 I de fleste tilfælde er et eller flere gløderør også defekte når den sætter fejl på relæet, så tjek lige op på det også smiley (Virker de ikke kan den med stor sandsynlighed heller ikke regenerer)

Med hensyn til elyse væsken bør du du som der bliver nævnt få tjekket op på at det er blevet kodet efter påfyldning. Er det gjort skal du sikkert have skiftet elysevæske beholder eller styring, alt efter hvad system den køre med(nogle af dem sidder styring i beholderen og kan ikke skiftes separat).

Med hensyn til trækkraften så få tjekket op på EGR ventilen som den skriver. De andre fejl har helt sikkert ikke noget med trækkraften at gøre.

• #7   29. okt 2014 Hej, tak for svarene, elysevæsken er ikke blevet skiftet, beholderen var stortest fyldt, selvom den fejl opstod, ved dog ikke hvor meget den bruger. Men vil få kikket på den Egr ventil smiley

Kommentér på:
citroen mekaniker hjælp - Citroen c5 2,2 hdi

Annonce