{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vinterhi
  • #1   1. nov 2014 dumt at starte den op hvis du ikke kan komme ud og køre den ordentlig varm....

• #2   1. nov 2014 det er bedre ind slet ikk og gøre det. ellers skal man finde et sted hvor der er varme på men kender sgu ikk noget hvor den kan stå. det var der for jeg oprettede dette forum smiley

• #3   1. nov 2014 Synes den virker bekendt smiley

Er det den Søren Sørensen byggede?

• #4   1. nov 2014 En bil behøver ikke stå varmt. Luftfugtigheden skal bare være lav. smiley

• #5   1. nov 2014 ja det er helt rigtigt smiley

• #6   1. nov 2014 simon H.N okai. det er også meget fordi jeg bor i lejlighed og den skal ikk stå på pladsen vintern over smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #7   1. nov 2014 Bilerne ved forhandlerne klare da fint at stå uden at stå varmt eller at blive startet op. Ville se skidt ud hvis en bil ikke kunne det. smiley

Hvorfor mener du det er godt at gå ud og starte den op engang imellem ?

• #9   1. nov 2014 Ringede til BMW hovedkontor i tyskland og blev stillet videre til en af deres M teknikere som forklarede mig hvorfor man ikke skal starte sin bil op uden mulighed for at køre den GENNEMVARM , men kan jo være der er forskel på mærke og model bil ... en ting er sikkert min bliver IKKE startet op i de 6+ mdr den står i hi, bilen står tørt og varmt , og med nyt olie i motoren...

Vil også gerne høre hvad du mener er fordelen ved at start en bil op når den nu står i vinterhi ?

• #10   1. nov 2014 kør rundt til lager bygninger og hør/vognmænd... men generelt betaler man sig for at man har noget opbevaret smiley . men det der med at starte den. er det for at bremserne ikke sætter sig, bilen ikke går tør for strøm.. bare generelt at den lige "vågner " lidt fra sit vinterhi ? .. smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#12   1. nov 2014 Søren hvorfor vil du lade den stå med gammel olie ?
    Er det ikke smartere at skifte olie i den man sætter den ind.

• #13   1. nov 2014 Det her med fuld tank. Hvad gør det godt for? Jeg tænker at den kører med "gammel" benzin så det første stykke tid til foråret. Jeg plejer at sætte den væk med halv tank og så tanke omgående om foråret når jeg skal ud at køre. Og når den så igen kun er halv fuld så tanker jeg igen... For at have så "nyt" benzin i tanken som muligt. Men ved faktisk ikke om det er der rigtige jeg gør?

• #14   1. nov 2014 Det med fuld tank har noget med kondens at gøre. Dog tror jeg ikke det har det store at sige, hvis bare der ikke er fugtigt hvor bilen står.

Skylinen har ikke mere end små 10 liter på. også fylder jeg den bare op til foråret.

Det med olien, er der mange delte meninger om. Jeg er overbevist om at olien mister sin evne, ved at stå i længere tid, så jeg skifter ikke før til foråret igen.

Smid en vedligeholdes lader på batteriet, så det ikke dør. Eller pil det af, lad det op, og lad det stå i et køligt rum (Har hørt det også skulle være godt)

Hvis man ikke kan klodse bilen op, så sæt nogle ubrugelige dæk på, så de ikke bliver firkantet.

Et dækken på der kan ånde, også er den skid slået smiley

• #16   1. nov 2014 BMW teknikeren jeg talte med (på tysk) så forstod ham ikke 100 % hele tiden men han sagde en olie der er "slidt" "brugt" kald det hva i vil , udskiller med tiden ved stilstand en slags syre som ikke var særlig sundt , men igen han sagde så også at der står jo 100000000 af biler til salg som så burde have et stort "problem" .

han rådede mig til olie+filter skifte INDEN den blev sat ind også selvom bilen skulle køres ca 20 km fra værksted til opmagasinering, fuld tank samt noget benzin konservator , pumpe dækkene 0.3 bar ekstra , lade være med at have bilen stående med håndbremse trukket , sætte en batteri pulslader på eller hva de hedder, samt smørre bremsere så de ikke sætter sig specielt hvis bilen står koldt , men det gør min ikke heldigvis smiley , og ellers IKKE starte den indtil den skulle ud og køre fast igen...

• Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 876
    #17   1. nov 2014 Hold nu op med hvad en bil behøver og ikke gør, og hvad der er bedst. Han henvender sig pga. han mangler et sted at holde sin bil, han spørg ikke om jeres mening omkring det.

• #18   1. nov 2014 Dårlig dag?

Det var der nu andre der spurgte ind til, så gør det vel ikke noget at snakke om det?

Men det er nu som det plejer at være herinde. Altid en eller anden der skal råbe op.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#19   1. nov 2014 Dennis præcis. Det lyder netop meget fornuftigt.

Rico hvorfor skulle olien miste sin evne. Mister den så også evnen ved at stå i butikken 4-5 måneder smiley

• #20   1. nov 2014 Casper K

Haha nej helst ikke jo smiley Skal heller ikke kloge mig på det, men en brugt olie, der bare for lov at stå, kan da ikke være helt sundt i længden? smiley

Kommentér på:
vinterhi

Annonce