{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

Vinterhi {{forumTopicSubject}}

Hej BG. Min bil står i vinterhi i en lade uden varme men der er tørt, motoren er af alu og den er så småt begyndt at irre lidt. Forsvinder det til sommer når den kommer ud at køre? Hvad kan jeg gøre for at undgå det? Eller skal jeg bare være liglad? Jeg har smurt lidt af motoren ind i olie, det virker, men hvad kan jeg gøre med resten af motoren, og skal jeg lukke udstødningen til så der ikke kommer kondens i? Jeg har ikke starten den de sidste 3 måneder. Kunne godt bruge nogen gode råd smiley

VH


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinterhi
  • #1   1. jan 2018 WD40kan bruges som beskyttelse mod oxidering af metaller... Det aldrig skidt at starte motoren.
    Syrefri silicone til slangerne i motor rummet men generelt er det aldrig godt at en bil stå stille de skal motioneres for at bøsninger og sådan ikke gå til


  • #2   1. jan 2018 Ved ikke hvad der er rigtigt, har hørt hvis den bare står i tomgang soder den til, den skal ud at køres drift varm. og det bliver den jo ikke, Der er meget delte meninger. Men tak for rådet det prøver jeg


  • #3   1. jan 2018 Man skal helst undgå at starte motoren ved mindre den bliver driftvarm smiley

  • #4   1. jan 2018 Hvis dine ting begynder at irre, er der ikke tørt nok. Kender det selv, efter jeg har fået anden garage. Var intet problem i min gamle muret ikke-opvarmet garage, men i min nye stålgarage kan jeg se det.
    Løsningen bliver at garagen bliver isoleret inden næste vinter.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #5   1. jan 2018 bare sprøjt hele motor rummet ind i wd 40 slanger jern alu hele skidtet gør det hver anden m

  • #6   1. jan 2018 selv om det er tørt men ikke opvarmet så er der høj luftfugtighed. så wd40 evt.. smiley

  • #7   1. jan 2018 ja ved selvfølgelig godt der er luft fugtig hed der, men der drypper ikke vand på den osv.. så den bliver fugtig. men jeg sprøjter motoren ind i wd40 og får den vasket til foråret, men har ikke andre steder at stille den denne vinter.

  • #8   1. jan 2018 Spray med WD40 er fint.

    ......... lad være med at starte bilen i vinterens løb, hvis det kan undgåes. Der opbygges rigtig meget kondens i både motor , gearkasse og udstødning.


  • #9   1. jan 2018 Så længe bilen kun skal stå 4-7 måneder, så er det overhovedet ikke anbefalelsesværdigt at starte bilen pga kondens.

    Og jeg gad godt nok ikke snaske mit motorrum til med WD40 smiley


  • #10   1. jan 2018 den kommer ud til marts, så skal jeg have skiftet koblig og remme

  • #11   1. jan 2018 Af nysgerrighed, hvad er det for en bil? smiley

  • #12   1. jan 2018 Volvo 850R

  • #13   1. jan 2018 Husk at oplade akkumolatoren ??
    Ellers dør den ??
    Polobjørn


  • #14   2. jan 2018 irregå ikke væk igen,
    men som rust. så breder det sig

    så for at det ikke skal bliver være,
    Skal man fjenrne det, ig beakytte alu mod korosion


  • #15   2. jan 2018 Hej Lars, du skal ikke være bekymret - den smule ir som måske kommer går væk igen når den bliver varmet igennem til sommer. En gang i løbet af vinteren er det en god idé at rulle den ud og starte den, så bremser ikke sætter sig fast. Og som andre skriver, lad den helst lige blive ordentlig varm.
    Min 850er står som på billedet (også uden varme) og der er aldrig problemer efter vinteren er ovre. Har også tidligere haft bil stående på den måde uden problemer.
    Det skal dog siges jeg har hørt om steder med rotter, hvor de har spist ledninger og sådan lidt smiley


    profilbillede
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #16   2. jan 2018 9
    hver mand sit cirkus jeg bruger wd 40 ca hver 2 m hele året
    min motor står altid pæn og ren uden ir rust osv
    hvorfor vil du ikke bruge det


  • #17   2. jan 2018 Det gode ved at sprøjte blokken med en WD40 (eller lignende) er at olie ikke rigtigt kan hæfte på blokken så den er let at holde ren. Bruger det på min cross maskine motoren er lettere at holde ren for mudder. Bagsider er lettere at holde ren for Kæde olie og udstødnings slam. Link system er lettere at holde rent så all round er det en go ting. Men ville ikke bruge det på siliconeslanger der vil jeg bruge Syrefri silicone spray. Evt plast dele kan man tøre over med en klud med spild olie lade det trække 15min og køre af med en ren klud.

  • #18   2. jan 2018 det ir der kommer kan børstes af med hånden, det lige noget hvidt pulver, men tager lidt tid at fjerne. jeg gør alt for at holde rotter væk. før jeg fik bilen stod den stille på samme måde i en lade.

Kommentér på:
Vinterhi

Annonce