{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.031 visninger | Oprettet:

Diesel bil hakker ved acc. {{forumTopicSubject}}

Hey Bg folk.

Jeg prøver lige at spørge erinde da google ikke lige hjalp.

Jeg har en diesel 1.9 TDI fra 2001
Den trækker ikke vildt godt syntes jeg.i 1 og 2 gear trækker den oki, men 3,4 og 5 hvis man giver den gass der, så¨hakker den, som om den ikke får diesel nok..

Kan man fjerne den ERG ventil og ville det hjælpe?

Eller er min tanke, at den nok skal have skiftet brændstofsfilter??

Har i nogle erferinger med sådan noget?

Mvh
Tommy Pedersen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diesel bil hakker ved acc.
  • #1   28. nov 2014 Start med at efterse dit dieselfilter.
    Er det sort som her og smitter af er din tandempumpe gået.
    Den til højre.
    Dieselen vil være sort som her.


    profilbillede
  • #2   28. nov 2014 Tak for svar smiley vil lige se efter smiley

  • #4   28. nov 2014 Jeg har haft et problem der minder lidt om dit, min haltede og lige som gik på 3 cyl i perioder.
    Jeg udlæste en kode 18074 som er en elektrisk fejl på en dyse. Jeg har nu skiftet ledningsnettet ved dysebroen, det tog 1-1½ time og kostede 695kr i dele.
    Og til morges kørte den fint.

    Men prøv at udlæse fejlkoder, så kommer du nok nærmere hvor du skal starte og slutte...


  • #5   28. nov 2014 har lige haft en passat der gjorde det samme, det var brændstofpumpen.

  • #6   28. nov 2014 En 2001 er den gamle type med rotorpumpe HELDIGVIS.

    Den har ikke de problemer, som de nyere PD motorer har.

    Den mest kendte fejl på luft i dieselsystemet på de ældre, er dårlige o-ringe på studes der sidder ned oveni br. filtret.

    Læg mærke til om der kommer bobler i det klare stykke slange.


  • #7   28. nov 2014 Du kan sagtens på PD motorer i 2001
    AXR motoren i Golf 4 kom i 2000.


  • #9   29. nov 2014 skift det lednings net. så køre den.

  • #10   29. nov 2014 Det er sgu noget nemmere at efterse filtret end bare at skifte ledningsnettet.
    Som i øvrigt tit kan være et problem.


  • #11   5. dec 2014 Jeg Kan mærke det er som om den holder mig lidt tilbage i in acc.

    Den hakker i så meget mere, men nu virker det lidt mere som en slags begrænser.

    I går ptøvede jeg at give den gass og normalt vil den bare køre altså ved acc. i 3 gear, men det føles som om den bliver holdt tilbage = den ikke får det diesel den skal have.

    I går ved 170 km/t var det som om den ramte en begrænser og normalt kan jeg trække den til ca. 210

    Jeg tror det filter skal skiftes og brændstofs pumpe smiley

    Min mekaniker har ikke haft tid til at kigge på bilen endu, så ved ikke hvordan filteret ser ud smiley


  • #12   5. dec 2014 407 2,0 HDI dec 2004
    Skrevet d. 20-07-11 09:28

    Da jeg skulle ud med bilen, ville jeg se om den kunne hakke i motoren igen, men det var ikke muligt, den kørte godt som den plejer.

    Så ville Peugeot ikke gøre noget, når der ikke var noget og når det ikke stod i Displayet, så var det bare spild af tid.
    De mente at den havde regenereret, det er aldrig sket før på 143.000km, men jo ældre filteret var så skulle det renses oftere.
    Næste gang det skete skulle jeg give motoren mere gas og køre i et lavere gear, for at rense filteret

    15.06.2014
    Jeg har nu fået skiftet Filteret, men den kan stadig finde på at hakke i motoren, selvom jeg bruger Bell ad, så jeg føler med dig.

    JUli 2014
    Vi skulle have en anden bil, fordi vores 10 år gamle Peugeot diesel hakkede i motoren, som vi tilsyneladende ikke kunne få lavet.
    Det skete om mandag som det blev bestemt om søndagen, vi skulle på ferie.
    Hos nærmeste Bilforhandler Toyota Højbjerg, den skulle være lille og billig, men jeg så en brugt Honda, så den blev det til, og den er vi rigtig glad for.
    (245.000 + 407 2.0 Hdi)

    Honda Accord 2,0 Lifestyle aut. 4d
    Sortmetal aut.gear ”17" alufælge, 2 zone klima, fjernb. c.lås, parkeringssensor, ratgearskifte, fartpilot, kørecomputer, infocenter, startspærre, auto. nedbl. bakspejl, udv. temp. måler, regnsensor, sædevarme, højdejust. forsæde, 4x el-ruder, el-spejle m/varme, cd/radio, multifunktionsrat, håndfrit til mobil, bluetooth, armlæn, isofix, kopholder, stofindtræk, splitbagsæde, læderrat, lygtevasker, tågelygter, xenonlys, 6 airbags, abs, antispin, esp, servo, hvide blink, indfarvede kofangere, tonede ruder, mørktonede ruder i bag, , service ok,


  • #13   5. dec 2014 Polo doktoren: vi har flere PD motorer i min familie, og de kører da ret fejlfrit. Min fik ny tandempumpe for et par måneder siden, da den gamle stod af ved 380.000km, men ellers går den stadig perfekt

  • #14   5. dec 2014 Min seat har kørt 580.000 har aldrig lavet vrøvl.

Kommentér på:
Diesel bil hakker ved acc.

Annonce