{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

Tommy A
Tommy A
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16

dieselbiler i dag {{forumTopicSubject}}

er det stadig sådan at man "ødelægger" sin dieselbil ved "korte" ture, 10-20 km. er dieselmotorene idag ikke så gode at der ikke sker noget ved det?
skal til og købe en kia rio
kan vælge mellem en 1,2 benzin collect - 21,3 km pr l og 580 grøn
eller 1,1 diesel - 31.3 pr l og 1180 i grøn
så ud fra at grøn på diesel ikke er så høj og at den kan køre meget længere på literen vil man så ikke bare tage den?

kører ca 10-15000 km om året

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dieselbiler i dag
  • #1   8. dec 2014 Så længe det er en ordenlig motor bør der vel ikke ske noget ligegyldigt hvilken årgang den er fra. Bare lad være med, at give den gas hvis den er kold.

• #2   8. dec 2014 Ahhh Jacob.. Skulle vi nu ikke lige vente med at udtale sig om noget man ikke ved noget om..
    Jeg ville fraråde en dieselbiler til dit kørselsbehov. Den når nærmest ikke at blive varm på turen... Der kommer strengere krav hvert år til fabrikkerne og det tvinger dem til bla. At gøre dyserne mere effektive og sarte! Desuden er egr roden til alt ondt på diselbiler med korte kilometer dette kombineret med at vores diesel er ret dårlig i dk kan give problemer.
    Køber du alligevel en dieselbil. Så tank hos Shell.

• #3   8. dec 2014 Ingen motor har godt af korte ture (eller I virkeligheden koldstartere), diesel motorerne har mindre godt af det.. Man at man ligefrem ødelægger dem tjah, med tiden gør man vel, men om det er om 5 eller 15år kommer an på så meget.

• #5   8. dec 2014 Han har jo skrevet hvad den grønne afgift er på begge biler.

• #6   8. dec 2014 du skal køre det dobbelte for at diesel gir mening også mht. holdbarhed

• #7   8. dec 2014 Ville faktisk sige at dieselbiler er langt værre i dag, pga alle de krav der er til nutidens motore, der er også langt flere følere osv osv osv der soder til, noget rigtigt skrammel hvis ikke man køre nok kilometer

• #8   8. dec 2014 Jeg plejer at sige minimum 30kilometer hver vej til arbejde. altså 60km om dagen, så bilen når at blive ordenligt varm og brændt af. og når jeg mener 30km så snakker jeg landevejskørsel, og ikke by/køkørsel.

• #9   8. dec 2014 kb benzin bil.... kære selv c 12000 om året, og har købt benzin

• #10   8. dec 2014 Rundt regnet, baseret på 12.500 km årligt, og dagens listepriser på brændstof på Shell.dk, koster det ca. 160 kr. mere om måneden at køre i benzin varianten - hvis ellers km/l opgivelserne holder.

• #11   8. dec 2014 Du skal op at køre 30.000 - 40.000 om året før du skal tænke diesel. Har en 1.4 HDI selv fra 2012. Og der har aldrig været noget. Men før havde jeg en 1.2 TDI. Og der røg EGR ventilen 2 gange selvom jeg kørte 25.000 om året.

• #12   8. dec 2014 En 1,1 diesel skal nok blive varm på 20 km.
    Har selv en 1.6 tdi og har ca 18km hver vej på arbejde.
    En tur på motorvej engang imellem er fint

• #14   8. dec 2014 hvis du nu regner med service og rep omkostningerne på diesel kontra benzin og så lægger Mer prisen oveni. er der så noget at spare? Og så skal du regne med en kold diesel ikke kære så langt pr liter.

• #16   9. dec 2014 Vi skulle have en anden bil, fordi vores gamle Peugeot 407 2,0 Hdi vi havde købt ny i 2004 hakkede i motoren, som vi tilsyneladende ikke kunne få lavet.
    Nu vil vi i hvert tilfælde ikke have Diesel mere.
    Det skete om mandag som det blev bestemt om søndagen, vi skulle på ferie.
    Hos nærmeste Bilforhandler Toyota Højbjerg, den skulle være lille og billig, men jeg så en brugt Honda, så den blev det til, og den er vi rigtig glad for.
    Det var i juli 2014 og den har kørt uden vrøvl lige siden

Honda Accord 2,0 Lifestyle aut. 4d, Benzin
    Sortmetal aut.gear ”17" alufælge, 2 zone klima, fjernb. c.lås, parkeringssensor, ratgearskifte, fartpilot, kørecomputer, infocenter, startspærre, auto. nedbl. bakspejl, udv. temp. måler, regnsensor, sædevarme, højdejust. forsæde, 4x el-ruder, el-spejle m/varme, cd/radio, multifunktionsrat, håndfrit til mobil, bluetooth, armlæn, isofix, kopholder, stofindtræk, splitbagsæde, læderrat, lygtevasker, tågelygter, xenonlys, 6 airbags, abs, antispin, esp, servo, hvide blink, indfarvede kofangere, tonede ruder, mørktonede ruder i bag, , service ok,

profilbillede
Kommentér på:
dieselbiler i dag

Annonce