{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Joachim T
Joachim T
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11

Fornuftig bil til 80k? {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri

I forbindelse med at vi går fra 2 til 3 personer i hjemmet er jeg på udkig efter en bil med lave vedligeholdelses omkostninger, lavt forbrug og plads nok til at have barnevogn med (vi har ikke nogen bil i øjeblikket). Vores behov kommer nok til at ligge omkring 15.000km om året.
Som udgangspunkt har jeg kigget på følgende benzin modeller (alle sammen i årgange omkring 2005-2008)
Ford focus 1.6
Opel Astra 1.6
Skoda octavia 1.6
Skoda octavia 1.6 fsi

Det er muligvis ikke de mest ophidsende køremaskiner, men det er heller ikke formålet. Vi skal bare kunne transportere os fra A til B, billigt.
I øjeblikket hælder vi mest til skodaen, men ved at søge lidt rundt på nettet er der historier om at den almindelige 1.6 motor skulle have problemer med utætte kølevandskanaler og gearkassen og så er der historier om at 1.6 fsi motoren kan have problemer med knastkæden.

Er der nogen som ved om fords 1.6 motor eller opels 1.6 motor er bedre stillet i forhold til holdbarheden? Eller eventuelt kan mane min frygt for skodaens motorer til jorden?

Hvis nogen har forslag eller kommentarer til andre biler i 80k klassen er de også meget velkommende!
Jeg er meget grøn når det kommer til køb af brugte biler så hvis i har andre tips er i også meget velkommende til at skrive dem smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fornuftig bil til 80k?
  • #1   26. dec 2014 Undskyld hvis du skal have en bil med meget plads og til en fornuftig pris er det hal klart en Opel Vectra c

• #2   26. dec 2014 En Astra er for lille en barne vogn kan næsten ikke være i begagerummet

• #3   26. dec 2014 Hej.
    Jeg har stået i samme situation.
    Vi købte en 2005 Ford Focus 1.6 benzin stc. Og vi har en Emmaljunga Big Star Suprême Duo S stel, så fåes barnevognen ikke større og den kan nemt være i bilen. Havde også kigget på de andre du nævner, men synes Ford'en var det bedste valg.
    Sætter den snart til salg, skal have diesel og automatgear til 65K, den har kørt 137tkm.
    Hilsen Peter

• #4   26. dec 2014 Og jeg var i samme sted som jer men jeg købte en opel insignia ved en forhandler og det kan finansere det meget billig..og det var en 2011 model

• #5   26. dec 2014 Af dem du selv nævner ville jeg tage forden.
    Jeg ville dog være fristet af at købe en Ford Mondeo eller toyota avensis. De kan findes inden for de priser og årgange du selv nævner.
    Men de er bare større biler, noget som nok vil gøre hverdagen lidt lettere med barnevogn og en unge på armen

• #6   26. dec 2014 En vw passat kan du nok også støve op i det prisleje

• Joachim T
    Joachim T Tilmeldt:
    dec 2014

#7   26. dec 2014 kristian k: Hvis det er en Astra stc er der vel plads nok? Og hvis man tager en Vectra bliver bilen endnu ældre, hvilket jeg er bange for kommer til at betyde flere værkstedsbesøg?

MB 500E: Hvad gjorde at du valgte Forden? var det pålideligheden, køreegenskaberne, pladsen, kvaliteten? Og har du haft nogen problemer med den?

Med til historien høre måske også at vi begge er på SU (jeg bliver færdig til sommer, men jeg ved jo ikke hvornår jeg kan få et job) så derfor skal chancen for uforudsete udgifter holdes så langt nede som muligt og hvis det betyder en lidt mindre, men nyere bil så lever jeg gerne med det.

• #8   26. dec 2014 Ja jeg havde så helt klart valgt Octavia. Længder større end de andre. Bedre kvalitets indtryk i kabinen. Og størrelse som en vectra/Mondeo/Passat. Men på den lille økonomiske golf/a3 platform

• #10   26. dec 2014 Jeg valgte den fordi den var den mest regulerer bil mht plads og kvalitet. Den blev også kåret som årets brugt-bil i 2011.
    Den har gode køreegenskaber og er billig i reservedele.
    Og generelt den bil der tiltalte mig mest, af dem du nævner, for det var de samme jeg kiggede på.

• #11   26. dec 2014 Du skal skille barne vognen fuldstændig ad for den kan være i den Astra stc ved det en a mine venner bander den langt væk

• Joachim T
    Joachim T Tilmeldt:
    dec 2014

#12   2. jan 2015 Der er jo ligeså mange meninger som personer der svarer smiley

Med hensyn til pladsen i bilerne må vi nok låne en barnevogn, og tage ud og kigge på et par af bilerne for at få en fornemmelse af hvordan det er at arbejde med, og så må vi justere vores behov derefter.

Er der slet ingen som har nogen kommentar til holdbarheden af 1,6 eller 1,6 tsi motoren i octaviaen, sammenlignet med fords og opels 1,6 motor?

Kommentér på:
Fornuftig bil til 80k?

Annonce