{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

fornuftig bil til nybegynder {{forumTopicSubject}}

'hej alle, 'ja, jeg ved godt emnet har været oppe tidliger, men vi skal jo også fordrive tiden med noget smiley
Knægten er 17 og har fået kørekort, hvad ville være en fornuftig bil som er billig i drift, tænker den grønne afgift gerne skal under 1000kr ½ år

Hvis det ikke var fordi risikoen for store udgifter så havde jeg i første omgang tænkt en Audi A2 3L eller A2 1,4TDI
Lupo 3L
Citroen C1

Men hvad er jeres bud Maxpris ca. 17-20.000kr

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fornuftig bil til nybegynder
  • #1   17. aug 2020 C1, Aygo eller 107 smiley en ret tarvelig æske (vi har selv en) men de er fandme billige og pålideligt at holde kørende. De ældste modeller havde noget svaghed på udstødning og kobling, men det er også mere eller mindre det.
    Men om en knægt kan få respekt foran grillen i sådan en æske er jo individuelt.

• #2   17. aug 2020 Det bedste, du kan få til den pris, er klart C1/107, vil jeg mene. Perfekt begynderbil. Noget pis at køre, men de er ekstremt billige at holde kørende - og lette at køre i.

• #4   17. aug 2020 Et lille råd hvis i kigger i retning af en af trillingerne der, kig udstyr!
    Da jeg købte vores til fruen "glemte" jeg en ting, og det var om den havde centrallås - det havde den så ikke, jeg havde simpelt hen ikke troet at en bil som denne kunne risikere at mange det. Det er virkeligt op ad bakke at låse op op i, især når man fra den anden bil er vant til at den er nøglefri.
    Selv bagagerum i Aygo'en kan kun åbnes med nøglen ude fra.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
    #5   17. aug 2020 Køb en klasse højere end mikrobilerne, altså minibiler..
    Man får markant mere for pengene, og sikkerheden er normalt også bedre.
    De er også ti at finde til omkring 600kr halvårligt, og indkøbspris omkring 15-20.

207, c3, polo, ibiza, i20, er lige nogen af dem jeg kunne komme i tanke om, som burde ligge nede i den pris efterhånden

• #6   17. aug 2020 hvad med sådan en Peugeot 207 1,6 S16 109Hk fra 2007 er det noget og er der noget man skal være ops på ved den ud over det normale.

• #7   18. aug 2020 dem jeg kender der har haft dem har været glade for dem. Det kun lidt el fejl de har døjet med,så tjek alt virker i den og så selvfølig alle de almindelige slid dele som de fleste biler kan blive slidt i. evt tag en tester med og sæt på den,så du kan se om den har nogen el fejl/ motor fejl der lægger gemt. tjek også at alle dæk bliver slidt ens på den

Kommentér på:
fornuftig bil til nybegynder

Annonce