6.212 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 81 Svar

Blev da lige stoppet af et betjent par. Blev da lige stoppet af et betjent par.

Skulle lige handle.
På min vej hjem kommer der en patruljevogn op bag mig.
Jeg vælger så en lidt alternativ vej hjem, dog fører den direkte til hvor jeg bor, intet skummelt eller suspekt i det.
Viser af, kører pænt, alt i fineste orden.
Patruljevognen følger efter, og vælger så at stoppe mig. Fair nok.
De skal se kørekort, spørger om jeg har drukket (kl var knap 10, så nej).
De siger de stopper mig, fordi jeg kører ind ad en suspekt vej, en vej som ingen bruger (nok bortset fra dem der bor i de 5 huse på vejen).
De vil så gennemgå bilen, og bider mærke i mine øjenskygger, og siger de må ikke være der (på en Opel Zafira skygger de altså ikke for lyset på nogen given måde).
De påtaler min bil er for lav, og jeg skal have godkendelse for en sænkning (bilen står helt og aldeles std. som en OPC´er nu kan stå).
Påtaler jeg ikke kører med vinterdæk, og mener det er uforsvarligt og direkte tåbeligt (de kan se jeg kører med originale alu´er, men ser ikke der er vinterdæk på, hvilket jeg gør dem opmærksom på).
De siger så, ingen kører med originale fælge i 17" (min er så født med det).
Indtil nu har de intet fundet.
De beder mig åbne motorrummet.
De ser en BOV, og vælger derudfra at give mig en synsindkaldelse, da de har punkter nok.
Endvidere mener de bilen er chiptunet, da den jo har turbo, og de fleste (nu kommer de sjove) dieselbiler jo er chiptunede (mener ikke min OPC´er er en diesel, men kan jo tage fejl).

Den er jeg spændt på den tur i synshallen smiley

Kilde: Biltesteren
TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!
Slå lyden til
00:00
/
10:16
LIVE

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BMW E30. SKAL DU HJÆLPE MIG?

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.
  • Toilet skyller ikke ud. 1.999 kr.
  • Opsætning af dampspærre og gipsplader 1.500 kr.
  • Opgravning af rødder 6.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blev da lige stoppet af et betjent par.
  • #1   3. jan 2015 Jeg var ude og handle i dag.
    Jeg blev ikke stoppet.
    Overhalede en gammel Ford.

• #2   3. jan 2015 de har kedet sig, de stakkels betjente, pil bov'en af, synsmanden kan jo mene det er unødig larm eller hvad de kalder det.
    ellers er det intet, så er det bare afsted med lortet.

• #3   3. jan 2015 De betjente sad vidst bagerst i klassen

• #4   3. jan 2015 Hvorfor kan de ikke bare forholde sig til fakta? De skal ikke påtale manglende vinterdæk når der ikke er lov herom - derfor hader jeg virkelig mange betjente. Deres job er at få fat i dem som bryder loven.

• #6   3. jan 2015 vi laver vel alle nogle fejl hist og her når vi er på arbejde og ligeledes for politiet

• #9   3. jan 2015 De har kedet sig.... Skal du så selv betale for syn?

• #10   3. jan 2015 Du er da en værre bandit krabat! Puha skammer du dig ikke over at overholde loven og havde styr på din bil smiley
    Der må være nogen betjente der har fået Pis i kaffen, siden de kan være så åndssvage og ødelægge deres kollegaers omtale -.-

• #12   3. jan 2015 Se det på den lyse side så er din bil nysynet smiley

• #13   3. jan 2015 Jeg ville klage over den indkaldelse når den kommer,kan ikke være rigtigt at man skal spilde penge og tid på at de ikke aner hvad de laver

• #14   3. jan 2015 Niki the flying dutchman Den er ikke nysynet da det er en paragraf 2 syn og har intet med dit periodisk syn at gøre.

http://www.hvordan.dk/hvordan-syner-man-sin-bil-bilsyn

§2-syn (paragraf 2 syn) - politi-indkaldt bilsyn

Hvis man bliver stoppet af politiet på gaden, og de vurderer at bilen er i risiko for at være i ulovlig stand, så kan politiet indkalde bilen til et paragraf 2 (§2)-syn. Et §2-syn foregår efter reglerne for et almindeligt periodisk syn, hvor hele bilen tjekkes. de tjekker hele bilen for fejl men stadig samme syns dato som før

• #16   3. jan 2015 Det da en kedelig historie, hvorfor sagde du ikke at i kunne tage direkte til synshallen nu hvor bilen er lovligt?

• #17   3. jan 2015 Leo P

Nej, den er ikke nysynet. Fordi du risikerer at få en almindelig periodisk synsindkaldelse ind ad brevsprækken dagen efter du har været til § 2 syn...

• #18   3. jan 2015 Politiet keder sig for meget i dag. - f.eks for man indbrud - så kan det tage en time for at nå frem, men hvis min nabo ringer til politiet for at sige at der køre en tunnet knallert rundt - så er de der 5 min efter.

• #21   3. jan 2015 Den er synet for 14 dage siden, med samtlige ting monteret.
    Og hvorfor jeg har BOV på, ikke for at imponere tøser, tøser gider ikke gamle gnavne mænd, er trodsalt 42 år.

• #22   3. jan 2015 Den har jo netop vinterdæk på.

• #24   3. jan 2015 Jeg giver sgu en bajer den dag folk forholder sig til det skrevne, istedet for at kaste sig ud i at digte videre

• #25   3. jan 2015 Jeg kørte 160 km/t på landevejen igår ifm. overhaling.. shit happens.

• Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 875
    #28   3. jan 2015 Så kan jeg sove roligt.

• #29   3. jan 2015 #14 og #17

Det er ikke helt rigtigt det som I skriver da der er lavet om på reglerne smiley

dette er fra trafikstyrelsen - som vi jo må gå ud fra har de rigtige oplysninger smiley
    http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Syn-af-k%C3%B8ret%C3%B8jer/Andre-syn.aspx
    § 2, stk. 2 syn
    Hvis politiet bliver opmærksom på alvorlige fejl ved dit køretøj, kan de via SKAT indkalde det til det såkaldte § 2, stk. 2 syn. Indkaldelsen sker i henhold til Lovbekendtgørelse nr. 959 af 24. september 2012 om godkendelse og syn af køretøjer, § 2, stk. 2.

Ved synet fortager synshallen et syn af hele bilen og ikke blot af de fejl, som politiet har bemærket. Til synet skal du medbringe synsindkaldelsen, som du modtog fra SKAT. Efter et § 2, stk. 2 syn ændres køretøjets dato for det næste periodiske syn, hvis køretøjet ikke også samtidigt er indkaldt til periodisk syn. Det vil sige, at for en almindelig personbil, så bliver datoen for næste periodisk syn godkendelsesdatoen plus de 2 år.

Dog skal man lige huske denne tekst hvis køretøjet ikke også samtidigt er indkaldt til periodisk syn.

• #31   5. jan 2015 #30

Korrekt, #27 må tænke på folie eller toning af en eller anden art. For det må man nemlig ikke.

• #33   5. jan 2015 #27 står alt i detailforskrifterne

(2) Lygter i et lygtepar skal være ens, herunder af samme farve og lysstyrke. De
    skal være anbragt symmetrisk i forhold til køretøjets midterplan i længderetnin
    gen og i samme højde over vejbanen.
    Enkelt stoplygte skal være anbragt i køretøjets midterplan i længderetningen.
    Maling af lygter – f.eks. med sort, transparent spraymaling – eller påsætning af
    film på lygter er ikke tilladt.
    Det er ikke tilladt at reducere en lygtes lysåbning ved forlængelse af motorhjelm
    eller ved påsætning af »øjenskygger« og lignende.

Lygter, der består af et større antal enkeltlygter (små pærer eller dioder), kan
    anses for at give tilstrækkelig lysstyrke og være symmetrisk med en anden lygte
    i et lygtepar, hvis højst 20% af pærerne/dioderne er gået ud. Denne tolkning er
    ny, og Trafikstyrelsen ønsker tilbagemelding fra synsvirksomheder, der i aktuelle
    tilfælde finder tolkningen uheldig. Tolkningen vil senere kunne ændres som føl-
    ge af opnået erfaring samt viden om regler i andre lande.

• #34   5. jan 2015 jesus christ...så er det da ikke mere tydeligt at de ikke har haft særlig meget og give sig til og de endda følger dig helt hjem viser det endnu bedre...en ret træls standsning må man sige og spild af tid. smiley

forresten, hvis det viser sig at politiet har taget fuldstændig fejl og synsmanden ikke kan genkende nogle af de ting de har fastlagt, hvem skal så lige betale for gildet, dig som køretøjets ejer eller ryger det i glemmebogen?

• #35   5. jan 2015 #32

Det har jeg for at skåne min kære turbolader, som så mange andre. Ligesom jeg har den på for at dumpe luftmængden, så den er klar til en ny og frisk portion, som så mange andre.
    Jeg monterer intet på min bil for at imponere andre, og slet ikke tøser.

Øjenskyggen dækker for intet, da den sidder hvor der er krom i lygten aller aller øverst. Tager en ny og gammel lygte med i synshallen, så kan de da se det, da jeg har TûV på dem, mener jeg i hvert fald smiley

• #38   5. jan 2015 #37
    du har delvis ret, men hvis du nu læste #29 så ville du se at der allerede er linket - samt K&K - til det du linker til...
    du skal dog lige have denne med i det store billede; Dog skal man lige huske denne tekst hvis køretøjet ikke også samtidigt er indkaldt til periodisk syn.
    For ER den indkaldt til periodisk syn, så skal du syne den 2 gange for at få den nysynet og gælde i 2 år.

• #40   5. jan 2015 Måske har jeg så ikke lov at være på bg så, men hvad er en BOV?

• #41   5. jan 2015 Blow off ventil

• #43   5. jan 2015 #39
    jov jov men er den indkaldt til periodisk skal du så af med syns afgiften 2 gange. smiley

• #44   5. jan 2015 Ja, var sgu også lige før jeg ikke turde spørge. Kan jo hurtig komme galt afsted herinde

• #45   5. jan 2015 ikke for og lyde som en nar nu men ville det ikke være en kanon ide og få indført at alt aftermarket udstyr man end køber til sin bil skal indskrives i bilens papirer, det fungerer jo fint i tyskland af hvad jeg har hørt, så er man fri for og skulle hives ind til unødvendige syn pga en eller anden betjent opfatter mistanke om ''ulovligheder''

• #46   5. jan 2015 @R M

det lyder faktisk som en god idé, men prøv at få staten til at fatte den ting smiley tænk også på at så har politiet mindre at lave, for så kan de ikke brokke sig smiley

• #48   5. jan 2015 i og for sig skulle det ikke være et problem som sådan da en indskrivning i eksempelvis tyskland koster et par hundrede kroner (for hver gang selvfølgelig) så har de jo en indtjening på det punkt, den er ikke stor men den er er da. det ville i sidste ende give en del flere biler der lovligt kører rundt med aftermarket udstyr.

politiets skulle bare omrokeres så deres interessepunkter ville være mere nyttige, er jo nok kriminalitet og gå efter.

• #50   5. jan 2015 Vær glad for at de ikke gør som i Norge..

Finder betjenten EN ting der ikke er skrevet i reg. f.x. undervogn eller noget som ikke er lovlig monteret (F.x. lygter/filter o.l.) så ryger bilen på et fejeblad og ind på et kontrolsted (synshal) hvor bilen gennemgåes 110% incl. tur på rullefelt

Bilen kan så udleveres igen når bøde er betalt og kan få sin nummerplade igen når køretøjet er i lovlig stand og evt. extra afgifter betalt

• #51   5. jan 2015
    En der venligst lige ville kunne uddybe BOV?

• #52   5. jan 2015 leo...i nogle byer der mere synlige betjente end andre steder, ser politiet flere gange i ugen pga. de skal op til den nedlagte sergentskole, så der bliver de også lige trukket væk fra gadebilledet.

• #53   5. jan 2015 Til Hr. Trendmark smiley
    - http://en.wikipedia.org/wiki/Blowoff_valve

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #55   5. jan 2015 Man skal, så vidt jeg kan læse, være uddannet mekaniker, for at blive synsmand. smiley

• #56   5. jan 2015 Kunne jo faktisk selv forestille mig følgende, som ville gavne både billisten samt staten.
    Gøre tuning "lovligt" i og med man får det registreret ved et syn.
    Der skal lidt forarbejde til dog, hvor man sammen med en instans, samt bil producent, fastlægger hvad der skal ændres på bilen for at det kan være lovligt. Lad det være bremser, undervogn.
    Så betaler man et beløb, burde jo ikke være et problem, når man alligevel punger ud til tunings grejet.
    Med chiptuning, da kunne man jo lovliggøre de forretninger der kan gøre det korrekt, altså via OBD.
    Dem som så har valgt en boks, de må afmontere den, betale en bøde, så kommer man jo også det lort til livs.
    Selv er jeg bedøvende ligeglad med om jeg skal betale et syn/tjek/kaldet hvad i vil, for kan det gøres lovligt, så må det jo koste.

Det ville give jobs uden tvivl, penge i kassen når man handler ved de danske leverandører, det vil sige penge i kassen uanset hvad.

Som start kunne man jo lave, frit lejde som med våben, at hvis din bil pt. er ulovlig, så kan du komme og få den tjekket, og skal der ændres ting, bliver det fastlagt til tjekket.

• #57   5. jan 2015 #56...chiptuning er da lovligt allerede, så længe det ikke overstiger en fastlagt procentsats.
    ellers så er dit forslag egentlig ret godt, ville så sige i forhold til det med instanser og bil producenter, at de vedlagde et hæfte eller hvad de lige fandt på hvor der stod hvad bilens motor og karosse kan holde til ved tuning..

• #58   5. jan 2015 RM
    tænker du på de 20%..?

• #59   5. jan 2015 claus m...ja det er ikke lige det vilde må man så sige.

• #60   5. jan 2015 Men det er forkert.

Alt chiptuning skal være godkendt før det er lovligt, også selvom det ikke giver 20% flere HK.

Ved ikke om der er nogle tilbage i DK der kan lave lovlig chiptuning. Palms kunne en årgang, men ved ikke om de kan mere.

• #62   5. jan 2015 claus m...det gør RH-Motorsport stadig altså lovlig chiptuning flere steder i DK

• #63   5. jan 2015 Siden hvornår laver RH lovlig tuning. ??

• #64   5. jan 2015 Blow off valve...fucking retardos. Man siger jo heller ikke "krom rims".

Snak om at komme galt afsted!!!!!!!!!!

Det' gas smiley

• #65   5. jan 2015

Mange tak Armin! smiley

• #66   5. jan 2015 RM
    Hvis du tænker på det RH skriver på forsiden, så skal du læse det igen.

De skriver ikke, at deres chiptuning er lovlig.

• #67   5. jan 2015 #50

Norge er sgu godt nok resource stærke.

Angående tuning og diverse, så er det da lovligt. Man skal bare igennem nogle dyre test for at bevise at bilen er forsvarligt og ikke forurener mere.

• #68   5. jan 2015 Bagermesteren...RH står for chip tuning ved schmiedmann i Nordborg på Als, da får man altså papirer på at de nødvendige målinger er lavet så det er lovligt lavet.

• #69   5. jan 2015 Nu behøver en BOV jo ikke at være ulovlig. Er den recirkulerende er den helt lovlig.

• #70   5. jan 2015 Chiptuning er ikke lovligt.
    Heller ikke RHs.
    Det kan gøres lovligt men det er en helt anden snak.

• #71   5. jan 2015 går nu meget ud fra at når de målinger der bliver lavet og de kan fremvise målingen er reel så er selve tuningen da vel lovligt lavet.

• #72   5. jan 2015 Nej. Det er ikke lovligt at chiptune sin bil i DK.
    Længere er den ikke.

Man kan så få det gjort lovligt ved en TüV test osv men det koster.

• #74   5. jan 2015 fredslunds.dk.... det er lovligt jo, hvis du endelig ytrer dig om det så sig det i det mindste rigtigt. hvis du kan frembringe beviser for din bil ikke forurener mere pga tuningen så er det lovligt og at chiptuningen ikke overstiger 20% dda der ellers skal betales afgift af det og oveni det så skal chiptuning nævnes for synsmanden da det skal skrives ind i dine papirer før det 100 % lovligt,,,så jo det er lovligt hvis det gøres rigtigt.

• #75   5. jan 2015 20% reglen gælder ikke for chiptuning, men derimod for motorskift. Om det er 1 eller 30% er det samme, du skal stadig dokumentere bla. støj, forurening og at bilen kan stoppe etc.

• #76   5. jan 2015 Så jeg tuner din bil og skriver et stykke papir hvor der står at det er lovligt.
    Det viser du så til synsmanden og så er han glad?
    Næppe.

Jeg skriver endda det kan gøres lovligt men det koster.
    Så som udgangspunkt er det ulovligt i DK.
    Indtil du kan fremskaffe bevis for at tuningen er lovlig.

I praksis et det mindre problematisk da chiptuning ikke som sådan opdages af synsmanden.

• #77   5. jan 2015 RM

En rullefeltsattest er slet slet ikke bevis nok. Du skal igennem test der ikke kan laves i Danmark.

Nogle bilfabrikanter har dog godkendte chips/ optimeringkits. Saab osv.

• #78   5. jan 2015 #76...det er da nøjagtig det samme jeg lige skrev til dig, du gentager jo bare !!!
    og nej selvfølgelig ændrer det ikke på om den er lovlig eller ej med et stykke papir man selv skriver, det er sgu logik for perlehøns..

• #79   5. jan 2015 Fredslunds.dk Hvis det gøres rigtig er chiptuning jo fuldt ud lovligt i DK

• Kai N
    Kai N Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 19
    #82   6. jan 2015 husk at sende regningen til politiet hvis bilen går igennem uden anmærkninger + din spildte arbejdstid..

• #83   6. jan 2015 Kai N .. Det får man ikke noget ud af..

Har selv været møllen igennem med en betjent der ville finde et eller andet.. Var inde i selve Billund under DHB for nogen år siden

Alt han fandt "ulovligt" blev fremvist i synshallen ½ time sener og fundet fuldt ud lovlig stand.. Den fik jeg selv lov til at betale
    Det var bla forkert dæk str (Orginal str) Chip tuning (Fordi den kunne ryge lidt) Og lygter på taget (Arbejdslys hvor en af dem tilfældigvis stadig stod fremad)

• #84   6. jan 2015 Jeg opfordrer alle til at bruge Trustpilot, når de er udsat for den slags episoder.

Jeg er nok en røv, men hvis jeg var blevet udsat for den slags meningsløse lort, havde jeg sgu givet dem 2 stjerner og skrevet patruljenummer ind i den der box hvor man kan skrive kundenummer ind.

• #85   6. jan 2015 https://www.trustpilot.dk/search?query=politi

smiley

• #86   6. jan 2015 Det er den nederste af dem....tænk at de har en dårligere trustscore end hjemmeværnet...:-D

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #87   6. jan 2015 Det er da klart når langt største delen af børn der går ind og skriver er tøsefornærmede teenagere der alligevel ikke kan tale pænt og selv giver politiet nejhatten på ved mødet smiley

• #88   6. jan 2015 Jeg er selvfølgelig ikke blind for, at folk som oftest kun går på TP hvis de har noget negativt at sige. Så det skal altid tages med et gran salt.

Men ikke desto mindre, er negativ omtale negativ omtale. Og jeg ville nok have brugt 2min. på at skrive om episoden hvis det var sket for mig.

• #89   9. jan 2015 Jeg tror godt nok jeg ville dø af grin, hvis jeg så en opel zafira køre forbi, og den så lige sagde "psscht" idet den skifter gear.... Haha, slap af, det er bare en familliebil.

• #90   9. jan 2015 Peter .. Det er jo netop sjovt at have en bil folk tror ikke kan noget .. Også den ellers kan rykke fra land

Har selv kørt rundt i en sierra 2.0 med tryk og riiigeligt med HK (250++) som lignet noget der burde afleveres hos en hugger
    Den var der også en del der blev overasket over

• #91   9. jan 2015 Erik A:

Fuldstændig enig, intet sjovere end når biler med kedeligt udseende de ovverasker i lyskrydset....
    Men her der foregår jo nærmest det stik modsatte. En zafira OPC med hele stylingspakken, ser jo ikke ligefrem langsom ud, og folk ved jo godt at den er "hurtig" selvom den er standart.... Men når den så siger farlige turbo-lyde, som efter min mening kun hører sig til i en tungt tunet japser, så tror folk jo at han har pumpet den vildt op. Og så bliver de da slemt skuffede når han skyder den af....

• #92   9. jan 2015 Ja jeg gider ikke køre i en turbo bil hvis den ikk kan sige et pift

Skal helst lyde somom at der fiser et egern rundt i motorummmet

• #93   9. jan 2015 #89

Er en Subaru Impreza og en Mitsubishi Lancer Evo ikke også en familie bil ?

• #94   9. jan 2015 HansZafiraOPCHald Eller en skyline ....

• #95   9. jan 2015 En Zafira er jo blot en Østtysk Berlingo

• #96   9. jan 2015 #93

Aarh... Det vil jeg ikke ligefrem mene, de er. Ikke i samme stil som en zafira... De biler kan jo slet ikke sammenlignes, de er i hver deres kategori...

• #97   9. jan 2015 ... Du ser jo heller ikke nogen der stiller op i wrc rally, med en zafira fx....

• #99   9. jan 2015 #96 det er da som to dråber vand - begge bedstemor And stilen !

• #100   9. jan 2015 #97

Der valgte du selv at melde dig som dummernik for en aften.

• #101   9. jan 2015 okay...? Så siger vi det....

• #102   10. jan 2015 Men hvad med en Seat Leon TFSI så ?
    VW Passat 1,8T Stc. ?

• #103   15. jan 2015 Det er jo ikke MPV'er.

Kommentér på:
Blev da lige stoppet af et betjent par.

Annonce