{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.712 visninger | Oprettet:

tilbagelevering af brugt bil - ejendomsforbehold {{forumTopicSubject}}

hey

jeg købte en brugt suzuki swift 1.2 fra 2010 af i december måned. hvor jeg havde arbejde og det så ingen problem med at betale ydelserne.

men i det jeg har fået vide i dag at firmaet vil skære ned på medarbejdere, så ryger jeg til d. 1 marts.. og herefter har jeg ikke råd til ydelserne på bilen?

mit spørgsmål er? har jeg mulighed for at opsige min kontrakt? for bilen er ikke hvad restgælden er på. så ville høre om man kunne aflevere bilen tilbage? den har købt med ejendomsforbehold? altså 20% i udbetaling?

og hvordan hænger det sammen hvis bilen har små ridser? som også var der da jeg købte den? jeg skal vel ikke betale noget i forsikring?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilbagelevering af brugt bil - ejendomsforbehold
  • #2   17. feb 2015 Ja, hvis den er købt med ejendomsforbehold, så kan du bare levere den tilbage til finansieringsselskabet og meddele, at du ikke længere kan betale ydelserne og at de derfor bedes tage bilen tilbage og slette restgælden.

Du skal dog tænke over konsekvenserne. Du vil sandsynligvis ikke sådan lige med det samme kunne få lov at finansiere en bil igen - i hvert fald ikke hos dét selskab. Men hvis du ikke regner med at skulle det foreløbigt alligevel, så er der ikke den store konsekvens ved det.

Man kan have sin holdning til, hvorvidt det er moralsk korrekt at løbe fra sin gæld på den måde. Det vil jeg ikke komme nærmere ind på. Men loven er nu indrettet sådan, at man har muligheden for det, hvis man ønsker at benytte sig af det.

... så nej, det er ikke kun finansieringsselskabet, der kan svare dig på det, som Deutsche ellers skriver. Det kunne jeg også smiley

• #4   17. feb 2015 Jeg håber ikke, mit indlæg antydede, at <i>jeg</i> mener, det er umoralsk at benytte sig af muligheden. Det var bare en advarsel om, at <i>nogle</i> mener det.

Jeg mener faktisk, det er fair nok. Det gør jeg med baggrund i, at finansieringsselskaberne kender til risikoen og dermed har indarbejdet det i deres priser. Det bør man ikke have ondt af.

Kommentér på:
tilbagelevering af brugt bil - ejendomsforbehold

Annonce