1.756 visninger
|
Oprettet:
tilbagelevering af bil? {{forumTopicSubject}}
Hey.
Skal lige bruge lidt hjælp her.
Hvis man har købt en brugt bil ved en forhandler, og efter nogle dage finde nogle rimelige alvorlige problemer med den.
Tidligere skadet, som ikke er lavet for godt, mulighvis lidt skæv.
Huller i bunden under tæppe, så man kan se lige ned til vejen. rust osv. Altså et sminket lig.
Hvordan står man så?
Er det bare ærgeligt, eller har man mulighed for at fortryde købet og lade handlen gå tilbage?
Kender ikke købeloven ang. dette.
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 102 Biler: 27 Emner: 99 Svar: 1.488
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 6 Emner: 180 Svar: 235
så det bare at lade handlen gå tilbage
feb 2007
Følger: 25 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 137 Svar: 1.368
maj 2004
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 106 Svar: 1.851
Køber er desværre ikke medlem, og heller ikke jeg. Så kan ikke ringe til dem.
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.102
men som udgangspunkt skal du kontakte forhandleren, gerne pr. mail, brev/rekomenderet brev eller andet så du har bevis for at du har kontaktet forhandleren med de fejl/mangler du mener at bilen har. Du giver forhanderen en rimlig frist til at reagere på din henvendelse (omkring 7 dage) og komme med deres bud på hvad de vil gøre ved problemet.
vender forhandleren ikke tilbage skriver du igen til dem og skriver de fejl og mangler som bilen nu har og gør opmærksom på dit første brev og at du jo self. er ked af hvis jeres breve har krydset hinanden, i dette brev gør du også opmærksom på at hvis forhandleren ikke reagere indenfor 7 dage så vil du sende sagen vider til FDM eller egen advokat med dertil yderligere omkostninger for forhandleren.
nu formoder vi at forhandleren self. er ganske fornuftig og vender tilbage på din henvendelse og siger "kom med bilen det må vi have kigget på", så skal forhandleren have chancen for at udbedre de fejl/mangler bilen har, dog! kan forhandleren vælge at annullere handlen hvis det vil koste mere at udbedre de fejl den har end hvad den kostede/hvis det har en uremlig udgift for forhandleren.
du kan også tilbyde at lade handlen gå tilbage eller bytte den med en anden bil ved forhandleren.
svare forhandleren ikke tilbage så er det enten igennem FDM eller advokat, der vil nok komme en skønssag ud af det hvor en person skal ud og vurdere bilen, i al den tid sagen står på må du mig bekendt ikke bruge bilen.
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 12
maj 2004
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 106 Svar: 1.851
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Læs evt. købelovens paragraf 70 og frem. De omhandler forbrugerkøb.
sep 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 163
maj 2004
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 106 Svar: 1.851
Men når man får kigget ordentligt på bilen i dagslys, kan man se farveforskel alle de steder bilen har været lavet, og se ting som en dør og bagklap har været skiftet. Vi pillede selvfølgelig ikke gulvtæpper ud på den for at tjekke den der. Og det var en stor fejl.
Så jo vi burde nok have brugt en halv time mere på bilen, men det er desværre for sent nu.
Derfor spørgsmålet, hvordan står han nu?
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Kennet L har lavet en fin beskrivelse af, hvad han bør gøre.
maj 2004
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 106 Svar: 1.851
Det var mere henvendt til den sædvanelige bagkloge kommentare, som var forventet
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
aug 2006
Følger: 2 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 133
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 44 Svar: 542
tilbagelevering af bil?