{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.454 visninger | Oprettet:

Paw J
Paw J
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 21

Tilbagelevering af bil {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har finansieret en bil gennem Santander Consumer Bank. Jeg har simpelthen ikke de penge mere til afdragene, jeg sidder sidder for hårdt i det pga bilen.

Nogen der ved om det kan lade sig gøre at tilbagelevere bilen mod et beløb op til restgælden. Bilen er i dag ikke det samme værd som da jeg købte den, så det er beløbet op til værdien jeg ønsker at betale og som gør at restgælden slettes.

/Tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilbagelevering af bil
  • #1   11. feb 2012 ring og spørg dem.. det kan vi da ikke svarer på..

• #2   11. feb 2012 hvorfor starte på sådan noget hvis du ikk har råd til og have bil?? det er da ikk særligt gennem tænkt tsk

• #3   11. feb 2012 du kan til hver en tid indfri billånet, hvis du kommer med pengene i hånden...

Mit råd til dig, er at kontakte finanseringsselskabet og spil med åbne kort.. sig det som det er, at du gerne vil sælge bilen fordi du ikke længere har råd til den...

Spørg dem, hvor lidt du må sælge den for, og om de evt. vil give dig et lån uden sikkerhed, for det der evt. vil komme til at mangle.. og hvor meget de vil gå med til... Sig at de naturligvis nok skal få deres penge, både så længe du har bilen og når den evt. er solgt.. sig at du bare undersøger muligheder for at forbedre din økonomi..

kontakt dernæst en auto-kommision og forhør om mulighederne for at sælge den, og hvilket evt. tab det vil indbringe... sammenlig det med det du har fået at vide af din finansiereng...

men - alt efter hvad det er for en bil, tvivler jeg på du kan undgå at komme fra det uden en form for restgæld...

• #4   11. feb 2012 Og de betaler heller ikke skat .. De svin ..

• #5   11. feb 2012 Daniel F. nu kan det jo skyldes meget, enten at trådstarter bare er et forbrugsdyr, kan også skyldes at man har fået sparket fra arbejdet, gået hen og blevet skilt etc... og det er ikke let for økonomien, da kun positivt at han overvejer hvilke muligheder han har...

• #6   11. feb 2012 Du afleverer bil, reg attest og nøgler tilbage. De vil så prøve at sælge den og få restgælden indfriet. Det kan de så ikke opnå idag da bilen er faldet i værdi, så vil de kræve restbeløbet af dig. Til sidst går sagen i retten, men de kan ikke hænge dig op på gælden da du ikke kan gøre for at bilen har tabt x antal kroner i værdi. Der har været en del af den slags sager på det sidste.......

• Paw J
    Paw J Tilmeldt:
    aug 2007

#7   11. feb 2012 da SQUIRREL - Tak for det gode råd.

Selvfølgelig er det op til det enkelte selsskab, men jeg kan ingenting finde om det i Låneaftalen og de har som bekendt ikke åbent for kundeservice før mandag. Jeg spurgte fordi jeg ville have respons af nogen der enten ved det, fordi de selv har gjort det eller nogen der havde en idé.

Så jer andre, der åbenbart brugte en stor del af jeres IQ på at svare et så ligegyldigt svar, kunne en anden gang bare lade være med at skrive. Det havde da i de flestes øjne været næmmere. Og i kunne have undgået at blive lidt til grin. smiley

• Paw J
    Paw J Tilmeldt:
    aug 2007

#8   11. feb 2012 M M og Jonas - Tak for gode svar.
    Jeg har også søgt meget på nettet, og fundet nogle annoncer fra FDM der beskriver lidt om det. Jeg søgte her nogen der måske havde prøvet det eller vidste noget om det som M M.

• Paw J
    Paw J Tilmeldt:
    aug 2007

#10   11. feb 2012 C G - Kanon artikel. Det var nu heller ikke sådan jeg havde tænkt mig at gøre. Det er jo at snyde selskabet, og det er jeg ikke ude i. Jeg vil levere den tilbage og betale rest beløbet ned til den værdi den har i dag. Nogen der ved om det er blevet gjort før og måske kan blive aktuelt. Igen, er det op til det enkelte selskab, men er det en mulighed som jeg kan diskutere med dem?

• #11   11. feb 2012 Banker er rigtig glade for dialog i disse tider... du kan endda "risikere" at de kan foreslå dig en lavere rente, henstand, ligge lånet om til at køre over længere til = lavere ydelse..

Dialog er vejen til alt godt..

• #13   11. feb 2012 Taget i betragtning hvor mange renter man betaler, så har de fået dertes penge ind tifold, uanset hvilken løsning du bruger.

For ikke mindre et 6 måneder siden, leverede jeg en finacieret motorcykel tilbage, uden at hæfte for en krone. Det var ikke med min gode vilje, men efter forsikringsproblemer og et låneselskab der bare ikke ville fatte en brikm, nøgtede jeg at betale mine afdrag, leverede cyklen tilbage og er nu gældsfri for den.

• #14   11. feb 2012 Paw du kan bare aflevere bilen - så mister du bare hvad der er betalt på den, og så er den ikke længere, ... kender flere der har gjort dette

• #15   11. feb 2012 Der er rigtig mange på bilauktioner (leasing, finans) hver evig eneste dage mange fordi de ikke kan betale

• Paw J
    Paw J Tilmeldt:
    aug 2007

#17   11. feb 2012 B4NDIT, BDOG - Tak for de gode og brugelige svar.

Det lyder jo som om det kan være en mulighed. Nu har jeg lidt at bygge en samtale op på med Selskabet på mandag.

Super fedt og tak for jeres hjælp!

• #18   11. feb 2012 Hvis du vil "udnytte" systemet lidt, så kører du videre, uden at betale. På et tidspunkt kræver de selv bilen tilbageleveret og så ordner man det på den måde.

Betaler du normalt til tiden og ringer med en flink stemme, om du kan levere den tilbage, er svaret ganske givet "nej" fra deres side.

• #19   11. feb 2012 ja ham jeg kender han har næsten lige afleveret en Chevrolet Avo kørt 40.000 km, med 2 små skader på, .. han returnerede bare bilen til dem, den blev afleveret ved en bestemt lokal forhandler.

jeg ringede nemlig kort efter til santander hvor den var finanseret, for at høre hvad deres salgs pris var på bilen.. og fik den derigennem smiley meeeeget billig

• #22   19. feb 2012 Du leverere bilen tilbage til forhandeleren til fuld og endelig afgørelse(husk at få han til at skrive et stykke papir på at du er gældfri på den),han skal tage den tilbage,du kan også tage den i fogede retten,men resultatet er det samme,der er det "bare" retten der siger til ham at han skal tage den tilbage,det kan du gøre når det er et PRIVATKØB,det er noget andet hvis det
    er et erhvervskøb.

• #23   19. feb 2012 eller lyt til hvad B4NDIT siger,han ved alt om det.

Kommentér på:
Tilbagelevering af bil

Annonce