{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Hvilken bil kunne man vælge {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder her en lørdag og spekulere en del.
Jeg hørte for noget tid siden at afgifterne på diesel biler ville stige i år, og faldt tilfældigvis over en artikel på FDM som bekræftede det. Nu ligger det sådan at jeg er en faktisk lykkelig ejer af en Civic 2,2 diesel fra 07, men når jeg sidder og tænker over hvad jeg bruger den til og hvor tit, så undre jeg mig over hvorfor jeg egentlig stadig har den og smider 5500 ud efter årlige afgifter på et køretøj, når jeg alligevel hver eneste morgen griber jernhesten og cykler til arbejde.

Samtidig vil jeg egentlig også gerne ud og bo i noget fast, og få mig en garage, men der er ikke råd til dyr bil og lille hus.
Jeg har før luftet tanken om at bytte den ud med en Picanto eller i10 Jeg synes faktisk lige de 2 mikrobiler tiltaler mig design-mæssigt ret meget, men jeg tror simpelthen det bliver for småt til mig.
når jeg endelig bruger min bil er det som oftest for at transportere mig selv og 1-2 passager på weekendtur, og jo jo, det kan en picanto da godt rumme, men så er det da også begrænset hvad jeg mere kan have med, samt trailerkørsel ikke er en mulighed med disse

Min nysgerrighed har fået mig til at lure lidt på nettet, og der er simpelthen så mange at vælge imellem, men jeg har da fået øjnene op for et par modeller jeg godt kunne tænke mig at høre Jeres mening om, og gerne forslag til hvilke biler i ellers ville skrive et par rosende ord om.
Jeg kigger lidt efter noget med den lave ejerafgift- og i prislejet hvor der ikke skal lægges ret mange tusind oveni en byttehandel.

-Renault Captur- Læser jeg mig til er en forvokset Clio. Derfor virker den ret interessant, selvom 0,9 lyder lidt fesent, så er det den med den mest tiltalende vægtafgift.
Indvendig ser den dog på nær instrument bræt ekstremt billig ud. Ingen midterarmlæn, lidt kedelige og uluksuriøse sæder. Til gengæld virker selve udstyret ok. Navi- bluetooth osv. forefindes

-Peugeot 2008, noget dyrere, og de findes ikke rigtig brugte til en fornuftig pris. Ser dog noget mere eksklusiv ud indvendig end Captur.

-Picanto- virkelig fræk udseende men meget lille. Ser på trods af pris ud til at være bygget i en ok kvalitet- Men ingen trailer

-i10, også frækt udseende men fåes ikke engang med fuldautomatisk klima, og ser ikke prangende eksklusiv ud. Også her er traileren et minus

-DS3, Super fræk, men kun 3 døre. Jeg har altid fundet det upraktisk med 3 døre. Men på trods af dette virker bilen nu også som et fornnuftigt valg.

Fra en civic med et nogenlunde rapt optræk, så er det selvfølgelig en voldsom nedgradering, men jeg synes snart ikke længere jeg kan forsvare overfor min bankkonto at det er det værd. På afgift delen er det immervæk 355 der månedeligt kan spares ved at skifte til den lave ejerafgift.

Hvad siger i? Hvilke andre biler skulle jeg ellrs tage et nøje kig på?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken bil kunne man vælge
  • #1   28. feb 2015 den nye kia picanto må da godt køre med en trailer for det gør min mor da med hendes.og jeg har da også set andre picantoer der køre med trailer

• #2   28. feb 2015 Så er der ok noget jeg har misset.
    Den trailer jeg har gratis adgang til vejer vejer totalt 1000, den er så slet ikke en mulighed, så skal jeg ud og leje en.
    Jeg troede egentlig man satte krog på for at kunne sætte cykelstativer på mikrobilerne smiley
    Det kan jeg så se nu, kun gælder Up, C1,107 og Aygo. Til gengæld kan jeg se at en traileren max på veje 400 kg, en standard trailer vejer jo 500.

• #3   28. feb 2015 Hvis du kun bruger bilen til weekendture og lidt kørsel med trailer, burde du måske nærmere kigge på hvormange penge du vil have til at stå i en bil og blive mindre værd.

Find først og fremmest ud af hvormange penge du har/vil smide efter en bil - og opstil så dine søgekriterier efter det og dine andre ønsker og se hvad der er af muligheder på markedet - måske falder du så over noget du ikke havde tænkt på og som andre måske heller ikke ville tage som første vælger - og som du derfor kan erhverve til rimelige penge smiley

• #4   28. feb 2015 kig evt også på en fiesta.
    deres ny motor er fantastisk og kan også med fornuft rumme 4 voksne

• #6   28. feb 2015 Den nye Hyundai I20 ser virkelig lækker ud, og skulle blive den største i polo klassen. Den ville jeg ihvertfald tage et kig på med omtanke på den 5 årige garanti uden km begrænsning, hvis du så også skal have hus, så er det en ekstra god trykhed smiley

• #7   28. feb 2015 Hov, ja, der er da faktisk en her i boligforeningen der har sådan en fiesta
    Nu kom jeg til at kigge. Hvordan helvede kan man hive 140 ud af en 1,0 liters motor.

• #8   28. feb 2015 turbo smiley
    har en fiesta sport 125 hk
    købte 2 mdr inden de lancerede 140 hk version.
    doh
    men vi har haft vores i knap et år og har rundet 25000 uden den har slået en prut forkert.
    og den er altså ganske kvik. lå fra Hamborg til grænsen og kørte om kap med en BMW 120 D.
    og jeg vandt faktisk flere gange.
    Er utrolig imponeret over den lille motor. og den styretøj er en oplevelse helt for sig selv på de små veje. den styrer fantastisk

• #9   28. feb 2015 Ja det er klart, men jeg synes stadig det er imponerende man kan hive så meget ud selv med turbo, det har capturen jo også, men kun 3 cyllindre. Så det er da vildt

Den er fed, men kiggede ikke rigtig på priserne, men tænkte bare frem for clioen, så var capturen mere praktisk iform af mere plads og en bedre højde.
    Jeg har før haft en Citroen Picasso, og det er da rart at sætte sig ind i en bil frem for ned i en bil.

Kommentér på:
Hvilken bil kunne man vælge

Annonce