{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.785 visninger | Oprettet:

Købeloven {{forumTopicSubject}}

Hey.

For en 14 dage siden købte jeg en Touran ved en forhandler, har så opdaget at begge forlygter samt den ene baglygte, at der dannes meget kondens vand på indersiden, ved ikke om de måske er utætte eller sådan noget. Mit spørgsmål er så om jeg kan få nye lygter på under garantien eller jeg skal ud og punge ud selv for nogle nye lygter? Han sagde at jeg var dække ind under den normale købelov da jeg hentet bilen.. Har det nogle betydning at der er vand på indersiden af lygten, ud over at det ser dumt ud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købeloven
  • #1   3. mar 2015 Du kan ikke få den igennem syn med indvendig kondens, desuden kan den med tiden melde fejl på pærerne, da stikkene derinde vil blive iret.. Vedr købeloven vil jeg gå ud fra at det er op til sælger at udbedre fejlene, uden at være 100% sikker smiley

  • #2   3. mar 2015 Betyder ikke rigtig noget. Udover at du har en utæthed et sted i lygten.
    Hvis det er helt ekstremt, kan det påvirke lysudbyttet.
    Der kan ikke ske noget ved at du spørger ham. Men hvis det er en defekt, som du ikke er blevet advaret om, så ville jeg da forsøge at snakke med forhandleren.
    Hvis han ikke vil dække hele beløbet, kan i muligvis lave en 50/50 aftale.


  • #3   3. mar 2015 Læs din kontrakt du selvfølgelig har fået/underskrevet ved køb?
    Der burde (SKAL) detaljerne, vedrørende dette, stå.


  • #4   3. mar 2015 Hvis det bare er lidt alm. kondens/dug, så kan du ikke få skiftet lygter på garantien. Det kan man ikke engang på fabriksnye bilers fabriksgaranti. Fabrikanterne siger ofte, at man må forvente en vis form for fugt/dug i lygterne. Hvis der er skader på fatningerne, som gør, at lygterne ikke virker, så kan du muligvis få fejlen repareret via reklamationsretten (fejlen var til stede ved handlens indgåelse) og påvirker bilens sikkerhedsudstyr.

  • #5   3. mar 2015 Der er forskel på garanti og reklamationsret.
    Indvendig kondens må tyde på utæthed, hvilket vil være en reklamationsfejl som sælger skal udbedre. Det er ligemeget med fabriksgaranti og andre garantier. Købenloven står ved magt.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #6   3. mar 2015 Philip701

    kondens opstår ikke i et utæt system tværtimod der opstår det aldrig men derimod
    er problemet netop at de er tætte måske der er monteret uoriginalt gummi ved fatning en gummi uden udluftning da en lygte skal kunne "ånde"


  • #7   3. mar 2015 Det kommer da an på om der er en utæthed så der kan komme vand ind i lygten - fx så vandet kan løbe direkte ind hvis det regner. I det tilfælde vil den dugge når lygten tændes. Beklager at jeg skrev kondens - mente dug.

    Når det er sagt synes jeg lige trådstarters skal betegne hvad han mener med vand? Er det dug, kondens eller er den oversvømmet?


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #8   3. mar 2015 ja men tror nu mest på kondens men vil da ikke udelukke det kan være vand indtrængen

  • #9   3. mar 2015 Uanset hvad bør Lasse da bare reklamere over det. Det er ikke godt hvis der løber vand ind smiley

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #10   3. mar 2015 ja det skal da prøves men vil næsten vædde på det er spildte kræfter

    by the way kondens løber ikke ind det opstår hehe ligesom i dit køleskab når det står åbent for længe


  • #11   3. mar 2015 Ja, det var også det jeg skrev før. Mente dug smiley

Kommentér på:
Købeloven

Annonce