1.213 visninger
|
Oprettet:
Købeloven. {{forumTopicSubject}}
Hej bg.
Jeg står og har købt en swift fra 08 1.3 diesel ved en forhandler for 3 måneder idag. men i de 2 måneder jeg har haft den har jeg ikke haft andet end problemer. og forhandleren prøver på at rettten fejlen i bilen . men der går ikke lang tid før den har sammen problemer igen.
skal siges at fejlen er at bilen hopper i nød program hele tiden.
så vil høre hvad jeg skal gøre og ikke skal gøre.
kan jeg forlange mine penge tilbage eller ?
håber nogen kan hjæpe.
tak.
okt 2006
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 14 Emner: 45 Svar: 2.140
apr 2007
Følger: 61 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 46 Svar: 66
men jeg lavede en bytte handel med ham med min tidliger bil plus penge som nu er solgt vidre? hvordan står jeg så
okt 2004
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.697
Det kommer an på prisen på varen og hvor kompliceret fejlen er at finde ud udbedre!.
Men som udgangs punkt siger man at 3. gang samme fejl kommer er man i sin gode ret til at kræve pengene tilbage. men nogle gange kan det godt være 4 eller 5 gang.
Nå men...
Hvis det er samme fejl og den har været der flere gange nu og forhandleren ikke har kunne udbedre den, og forhandleren virkelig prøver og ikke brokker/skaber sig, så ville jeg nok spørge om han ikke ville gå med til at den kom til mærkeforhandler denne gang og se om de kan finde fejlen. Kommer fejlen igen, eller kan de ikke finde fejlen, så ville jeg nok forslå at bytte bilen ud til en i samme pris klasse, efter dit valg.
Forhandleren er i sin goderet til at fratrække nogle kr. pr. km du har kørt i bilen, kan ikke huske hvor mange det er.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.364
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3.845
apr 2007
Følger: 61 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 46 Svar: 66
okt 2004
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.697
Den har han sikkert også nemmere ved at sluge end at du kræver pengene tilbage ;).
jan 2004
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 25 Svar: 3.052
1> Du smider "sorteper" videre til en anden. hmmm
2> Du sælger en bil med fejl formentligt uden du har til hensigt at fortælle det.(med mindre du vil sælge den ULTRA billigt).
Nå men til købe loven.... Groft sagt så kan du ik bare kræve dine penge tilbage, men du kan kræve at fejlen bliver udbedret inden for rimelig tid, hvad det så dækker over skal jeg være dig svar skyldig da det kan varierer, men som regel omkring 3mdr... hvis fejlen ikke er udbedret inden da, kan du gøre krav på en kompensation i form af et beløb dig og sælger bliver enige om... eller du kan, hvis sælger indvilliger i det, lade handlen gå tilbage og der skal så lige trækkes et beløb fra pr kørt km i bilen siden den blev købt... og det kan være fra 1kr til 20kr pr km... alt efter bil......
Men det nemmeste du kan gøre er at spørge om du ik må få den til en Aut. Suzuki mekaniker som har alt det udstyr der skal bruges til dem og få dem til at kigge på det, eller kontakte FDM og få dem til at hjælpe dig (hvis du er medlem)....
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 959
Husk i øvrigt at få en kopi af timesedlerne, hver gang den har været på værksted. Ellers har du svært ved at bevise at de har haft x antal forsøg til at udbedre fejlen.
Købeloven.