{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Købeloven. {{forumTopicSubject}}

Hej bg.
Jeg står og har købt en swift fra 08 1.3 diesel ved en forhandler for 3 måneder idag. men i de 2 måneder jeg har haft den har jeg ikke haft andet end problemer. og forhandleren prøver på at rettten fejlen i bilen . men der går ikke lang tid før den har sammen problemer igen.
skal siges at fejlen er at bilen hopper i nød program hele tiden.
så vil høre hvad jeg skal gøre og ikke skal gøre.
kan jeg forlange mine penge tilbage eller ?
håber nogen kan hjæpe.
tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købeloven.
  • #1   17. okt 2013 Samme fejl 2 gange, så har du ret til at få pengene retur.

  • #2   17. okt 2013 morten- og skal jeg bare hive fat i forhandleren og sige jeg vil lade handlen gå tilbage?
    men jeg lavede en bytte handel med ham med min tidliger bil plus penge som nu er solgt vidre? hvordan står jeg så



  • #3   17. okt 2013 altså det der med 2 fejl og penge tilbage holder ikke helt!.

    Det kommer an på prisen på varen og hvor kompliceret fejlen er at finde ud udbedre!.

    Men som udgangs punkt siger man at 3. gang samme fejl kommer er man i sin gode ret til at kræve pengene tilbage. men nogle gange kan det godt være 4 eller 5 gang.

    Nå men...

    Hvis det er samme fejl og den har været der flere gange nu og forhandleren ikke har kunne udbedre den, og forhandleren virkelig prøver og ikke brokker/skaber sig, så ville jeg nok spørge om han ikke ville gå med til at den kom til mærkeforhandler denne gang og se om de kan finde fejlen. Kommer fejlen igen, eller kan de ikke finde fejlen, så ville jeg nok forslå at bytte bilen ud til en i samme pris klasse, efter dit valg.

    Forhandleren er i sin goderet til at fratrække nogle kr. pr. km du har kørt i bilen, kan ikke huske hvor mange det er.


  • #4   17. okt 2013 En swift rs diesel er også bare noget rigtig crap at købe ( sorry to say ) men fransk møg maskine der er i den..

  • #5   17. okt 2013 Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at henvende mig til forbrugerombudsmanden og måske få en snak, med én af deres jurister. De kan bedre hjælpe dig......

  • #6   17. okt 2013 byttede en fiat doblo og 30.000 oven i . og bilen stod til 56.000. vi hr været ved autoriseret mekaniker, hvor de siger at jeg skal tila t få solgt bilen, da fejlen åbenbart altid vil opstå. men vi skulle prøve og skifte at per dele og håbe på det hjalp. nu er de skiftet og har stadig samme problem.

  • #7   17. okt 2013 Så ville jeg snakke med forhandleren om at bytte til en anden bil i samme pris klasse.

    Den har han sikkert også nemmere ved at sluge end at du kræver pengene tilbage ;).


  • #8   17. okt 2013 hvor fedt at en aut. mekker siger du skal få den solgt fordi fejlen vil komme igen.... det er der 2 ting galt med... den ene moralsk den anden lovmæssigt...
    1> Du smider "sorteper" videre til en anden. hmmm
    2> Du sælger en bil med fejl formentligt uden du har til hensigt at fortælle det.(med mindre du vil sælge den ULTRA billigt).

    Nå men til købe loven.... Groft sagt så kan du ik bare kræve dine penge tilbage, men du kan kræve at fejlen bliver udbedret inden for rimelig tid, hvad det så dækker over skal jeg være dig svar skyldig da det kan varierer, men som regel omkring 3mdr... hvis fejlen ikke er udbedret inden da, kan du gøre krav på en kompensation i form af et beløb dig og sælger bliver enige om... eller du kan, hvis sælger indvilliger i det, lade handlen gå tilbage og der skal så lige trækkes et beløb fra pr kørt km i bilen siden den blev købt... og det kan være fra 1kr til 20kr pr km... alt efter bil......

    Men det nemmeste du kan gøre er at spørge om du ik må få den til en Aut. Suzuki mekaniker som har alt det udstyr der skal bruges til dem og få dem til at kigge på det, eller kontakte FDM og få dem til at hjælpe dig (hvis du er medlem)....


  • #9   18. okt 2013 Jeg har rettens ord for at 50 ører/km er en rimelig afskrivning på en brugt bil, men gå hellere med til 1 kr/km end at gå rettens vej. Det tager ALT for lang tid og du ender med at ligge søvnløs over småpenge...

    Husk i øvrigt at få en kopi af timesedlerne, hver gang den har været på værksted. Ellers har du svært ved at bevise at de har haft x antal forsøg til at udbedre fejlen.


Kommentér på:
Købeloven.

Annonce