{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.722 visninger | Oprettet:

Garanti sag. {{forumTopicSubject}}

Dav folkens. Jeg købte en FK highsport på Astina forgodt 7 mdr siden, undervognen har været monteret i 6 mdr på nuværende tidspunkt, normalt følger der ikke kødben med, men det gjorde der her for at man kan sænke den så meget man nu engang vil.. jeg er så, så uheldig at begge kødben er helt døde, altså totalt meget slør i begge to.. jeg er på mit lokale værksted her i Aalborg, hvor jeg nævner det for mekanikeren, hvor han siger at jeg skal da bare skrive til dem jeg skal have to nye, da jeg har 2 års garanti lige godt hvad, såvel som der er 2 års garanti på de pære de sælger osv.. heg skriver derfor til astina, som tager kontakt til producenten fk, hvor de meddeler tilbage at de giver max 3-4 mdr garanti på de kødben og jeg så tænker 3-4 mdr hvad er det for en "egen" garanti regel de har.. jeg mener bestemt lige godt om
man vil kalde det en sliddel eller ej så har jeg mine 2 års garanti. som alt muligt andet.. og vælger man og sige 3-4 mdr så er det nok fordi man ved de går istykker.. gik hele undervognen istykker så ville de sikkert godt give en ny, men ikke nu hvor det er kødben.. jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogle folk som har forstand på sådan noget her? om jeg ikke har mit ret i 2 års garanti.. det er hvertfald hvad jeg kan læse mig frem til i købeloven.. ?? eller er jeg forkert på den..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Garanti sag.
  • #1   6. mar 2015 Du har ikke ret til 2 års garanti. Men du ret til 2 års reklamationsret.

Du kan reklamere det, men du skal påvise det er en fejl i produktet og ikke en monteringsfejl.

Hvis du ikke kan det, betaler du selv for de nye

• #2   6. mar 2015 Med mindre du har papir på der dtår 2 års garanti

• #3   6. mar 2015 hmm.. men hvordan i alverden vil du bevise de er monteret korrekt? de kan jo kun sidde på en måde! det eneste jeg kan vise dem er da vare at deres kødben nærmest er ved at falde af af sig selv snart her sølle 6 mdr efter montering..

• #4   6. mar 2015 Det er det jeg mener, du kan ikke påvise det ikke er en monteringsfejl, sådan er det.
    Hvis du har noget hvor der står garanti på, så kan du bruge det, men har du ikke er der meget svært at påvise

• #6   6. mar 2015 KJ-TEK.DK's kommentarer +1

• #8   6. mar 2015 Kenneth: Det er ofte kun 6 mdr. garanti, derefter 1,5 års reklamationsret

• #13   6. mar 2015 Formodningsreglen gælder de første 6 måneder, slut færdig. Derefter har forbruger bevisbyrden.

• #15   6. mar 2015 Næh, det behøver de ikke, for det er 7 måneder siden han købte undervognen...

• #17   6. mar 2015 Han skriver at fejlen kom efter 6 måneder monteret, eller 7 måneder efter køb, ergo var fejl ikke tilstede efter 5 måneder.

• #18   6. mar 2015 Nu er det jo ikke astina der skal stå for at skaffe ham nye kødben, astina kan jo ikke gøre andet end de får besked på fra producenten, det jo ikke astinas skyld de ikke vil dække det, de er bare mellemled

• #19   6. mar 2015 I øvrigt kan han ikke dokumentere at fejlen var til stede ved de 5 måneder

• #20   6. mar 2015 tak for de mange svar folkens, jeg har bestemt tænkt mig at klø på for at få to nye, uden tegnedrengen skal op... og ja kenneth de vil nemlig gerne snige sig udenom hvis de kan, og kan de stikke en, en løgn ja så gør de garanteret osse det..

• #21   6. mar 2015 KJ-TEK.DK. De kan ikke ansvarsfraskrive sig juridisk på baggrund af leverandørens bestemmelser, det er ikke kundens problem

• #22   6. mar 2015 Nej korrekt, men hvor har astina ansvaret? De løber da ikke fra noget ved at sige de ikke vil betale for et sæt nye kødben hvis producenten ikke ønsker at deltage.. De 6 mdr er gået, så skal køber jo kunne dokumentere at det bl.a ikke er en fejlmontering - som sådan er umuligt

• #24   6. mar 2015 Ja i dette tilfælde gør de ikke noget forkert, men generelt set er de stadig juridisk ansvarlige smiley

• #26   6. mar 2015 vil lige understrege at jeg heller ikke mener at det er astinas fejl.. det er bare der igennem jeg kontaktede dem da jeg har købt den derigennem..

• #29   6. mar 2015 Ja naturligvis, men den danske købelov er nu engang indrettet på den måde at efter de første seks måneder efter købet har køber bevis byrden for at der er en fejl i produktet og det ikke er fejl monteret

• #30   6. mar 2015 Du bliver ved med at skrive de skal byttes. Har jeg ikke netop forklaret dig, ret tydeligt endda, at det er Astina ikke forpligtet til?

• #32   6. mar 2015 Ja, det er også netop der jeg skriver i #21?

• #34   9. mar 2015 Kim P: jeg har faktisk kun kørt 15.000 MAKS.. ikke engang tror jeg nok nærmere 10..

• #35   9. mar 2015 Men kan man ikke hurtigt fastslå, a hvis kødbenene var monteret forkert, så havde de jo nok ikke holdt mere end 14 dage... så havde de da slet ikke holdt 6 mdr.. de er af dårlig kvalitet, og sådan er det bare byt til nyt! i min verden.

• #36   9. mar 2015 Altså hvis kuglen har drejet rundt når du har spændt dem med f.eks luftnøgle er de fejlmonteret smiley husker ikke lige hvordan de ser ud smiley

• #37   9. mar 2015 Der har siddet fastnøgle på bagsiden så nej de har ikke været drejet rundt er selv udlært mekaniker.

Giv evt et hjælp med at få den ind smiley http://www.bilgalleri.dk/galleri/328306-bmw_335d

• #40   9. mar 2015 Som forklaret af andre:
    Dette er en reklamationssag.
    Kunden har ret til at reklamere.
    2 års reklamationsret, hvoraf sælger bærer bevisbyrden de første 6 måneder (formodningsreglen).

Hvis astina afviser din reklamation, kan du te dig nok så åndssvag, men tag din utilfredshed forbi dette link istedet:
    http://www.forbrug.dk/Klagemuligheder/Forbrugerklagenaevnet/Klag-til-Forbrugerklagenaevnet

Generelt:
    Jeg husker en tid hvor kunder ikke var så hjælpeløse. Efter alle de fantastiske programmer i fjernsynet, tror folk at de har ret og krav på alting. At man kan returnere varer der er flere måneder gamle, bare fordi de er i ubrudt emballage. At man bliver båret på hænder og fødder når man køber noget; fordi man jo er garanteret at varen virker i 2 år. Hvis varen går i stykker, skal man have låneprodukter stillet til rådighed; uanset hvilken vare der er tale om. At ens reklamationsret gælder i 2 år og de par ekstra dage det tager én at nosse sig sammen til at reklamere. Forhandleren skal selvfølgelig også hjælpe, når man ikke gider sætte sig ind i de ting man har købt, så selvom der reklameres over noget der ikke er omfattet af reklamationesretten, så skal forhandleren løse problemet da der ellers rettes henvendelse til Ekstra Bladet, Kontant, Operation-X, de der forbrugerpoliti og X-factor.
    Også når man har tabt sit lort og kørt det over, så har man jo krav på at få ombyttet sin vare.
    Har kunden købt sit lort på nettet, på Kreta eller i den blå avis og kan se at en butik i nærheden forhandler samme mærke, jamen SÅ skal de jo ombytte lige med det samme for ham/hende.
    At det er forhandlerens ansvar at gemme kundens kvitteringer; og at forhandleren udelukkende beder om den, for at være pisse irriterende. Plomberet varer er plomberet for sjov, så dem bryder man da bare og kan ALTID fortryde selvom man har handlet i fysiske butikker.
    Faktisk kan det ikke gå galt når man køber noget, uanset hvordan man behandler det.
    Alt andet er jo DÅRLIG SERVICE.

Hold kæft hvor bliver det ynkeligt nogle gange... smiley

• #41   9. mar 2015 Dan c: jeg synes nu ikke lige frem jeg har været på den måde der og langt fra da... men når man har købt en del ved samme producent osv, og sådan noget her så sker så reletivt kort tid efter jeg havde mit ret til
    to nye så bliver man sku lidt pisset.. og når dem der sælger stiller sig på
    bagben og siger vi giver kun 3-4 mdr garanti. så bliver man irriteret smiley men ski med det jeg har bestilt nye og de er kommet smiley
    - så den kunde du henviser lidt til i din kommentar, ja det er hvertfalde langt fra mig..

• #42   9. mar 2015 Dan C: Godt formuleret! smiley

• #43   9. mar 2015 Hvis du har råd til en bmw, har du vel også råd til to nye kødben... Det sker, at ting går i stykker på bilen. Hvis dine dæk, bliver slidt efter 6mrd. har du så også ret til, 4 nye dæk? Byt til nyt? Næh. Stram op, betal ved kasse 1, så har du et problem mindre smiley
    God uge til dig!

• #44   9. mar 2015 dæk-ket : det var da noget mærkelig noget og sammenligne med?? nu er det sådan at det var ikke det der var problem stillingen omg.. nu kan det godt være det her bare var to kød ben.. ja det er ikke det dyreste på bilen i know.. men jeg er da ligeglad med om det er noget til 500kr eller 50.000 ret ska være ret.. jeg bad ikke om dumme svar.. find du et andet sted at skrive dit pladder

• #45   9. mar 2015 Har du måske nogensinde hørt om folk der har reklameret om deres dæk blev slodt for hurtigt ned og ville have nye? nej det har du nemlig ikke, så almerede der kunne du godt selv se at det var skuda noget mærkeligt noget og hentyde til.. MEN var karkassen sprunget i dækket inden for kort tid, se det er noget andet! det kunne have tydet på dårligt dæk, eller en fejl eller noget.. som producenten da uden tvivl bare skulle skifte.. deres produkt fulgte jo ikke om op til kravet, da det jo ikke er meningen sådan et skal gå istykker sådan..
    - det er heller ikke meningen at et kødben skal gå istykker, det går ostykker efter nogen tid, ja fordi det bliver slidt, min problem stilling her var at jeg bestemt synes at 6mdr var alt for tidligt, og da det var noget de selv sender med undervognen så synes jeg bestemt de burde være skoftet, det havde mit lokale værksted gjort. og nej det er ikke et bette fusker sted.. det er nok et af de største i byen Aalborg (Bosch) så, så længe du sidder og sammenligner med sådan noget latterligt noget så hold hellere bare fingerne fra tasterne smiley

• #46   9. mar 2015 Okay. smiley

• #48   9. mar 2015 Du kan da ikke klandre netshops for at overholde dansk lovgivning? Den har været sådan i evigheder +- et par ændringer..
    Om du har fysisk butik eller en net butik er reglen den samme, om du handler hos mig, astina eller el giganten er det, det samme. Det er op til leverandøren / producenten efter de 6 måneder og afgøre om de vil dække eller ej, ikke stedet du køber dit produkt fra.

• #49   9. mar 2015 kj-tek.dk: vil dog mene det er noget nemmere og drive en net handel, der kan man altid bare lade vær med st svare;) hvorimod hvis jeg tog hen i en butik hverdag så kunne de ligesom ikke løbe fra problemet..

• #50   9. mar 2015 Seriøst? u must be joking........... Man køber da intet fra en netbutik hvis der ikke står et telefonnummer, en adresse og et CVR nummer...

Du skal bare bruge 1 af delene hvis du bliver "snydt" eller ikke får et svar retur.. så er det ligesom en normal butik..

Ved godt der er nogle der driver deres virksomhed sådan, men det er forhåbentlig ikke ret mange.

• #51   9. mar 2015 enlig ikke, jeg handler ikke vanvittig meget på nettet holder mig mest muligt til butikken hvor jeg kan tage direkte hen, da jeg synes det er meget skønnere smiley jeg føler hvertfalde osse på den måde at man får lidt mere ud af det.. på den anden måde sidder der bare en mand bag en skærm måske 3000km væk. han kan vælge og bare skrive "desværre aådan er det bare" og så sidder man som forbruger og nok ender med som i mit tilfælde og bare må
    købe to nye smiley ved godt vi var ud over de 6
    mdr men om vibhavde været indenfor havde været underordnet fordi fk svar var jo 3-4 mdr garanti.. så de havde ikke ville betale to nye..

Kommentér på:
Garanti sag.

Annonce