{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

David M
David M
Tilmeldt:
25. jul 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 12

Ældre og billigere eller nyere og dyrere? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens! jeg er ved at tage kort og får det forhåbenligt her om en måneds tid. Jeg er selvfølgelig begyndt at kigge lidt rundt på markedet, da jeg selvfølgelig godt kunne tænke mig at få bil så hurtigt så muligt efter jeg har fået kortet. Jeg vil så gerne hører bøblen om hvad i syntes der er bedst at starte med, med hensyn til om det skal være en lidt ældre bil fra start 00'erne, på de 25000-35000 eller om man skulle tage et lille lån og få en lidt dyrere bil på de 50000-65000? jeg har pt. kigget mest på noget ford fiesta og vw polo, men noget som opel & seat er heller ikke helt dårligt da jeg kender en der kan få noget rabat på reservedele til disse mærker. Så ja skulle man skrabe lidt flere penge sammen & evt. et lån eller skulle man købe billigt og så bruge flere penge på den næste?

tusind tak for hjælpen på forhånd!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ældre og billigere eller nyere og dyrere?
  • #1   24. mar 2015 Jeg havde startet ud med lidt ældre biler, og små motorer. Så koster de ikke alverden i forsikring og afgift, og når du så vil have lidt mere motor koster det ikke kassen hvis du har kørt et par år i forbejen

  • #2   24. mar 2015 Hvis du oppe i 60.000 så overvej og ikke en helt ny lille bil er vejen frem. Billig i ejerafgift. Billig i brændstof. Og ofte billigere i forsikring pga nyvogns fordele osv.

    Vælg den du syntes Best om ellers ender du med en bil du ligeglad med og så bliver det ofte dyrt i reprationer.

    Havde selv kigget Honda eller Mazda


  • #3   24. mar 2015 Kig alle småbilstilbuddene igennem og se om ikke der er nogle af dem der sælger, med 3 års forsikring til fast pris uanset ancinitet. Det er de dyre år hvis du selv skal forsikre.
    Hvis du alligevel ikke køber bil med det samme, så overvej at købe en billig kinøjser MC. De kan fåes brugt, yngre end 4 år gamle, til omkring 4000. Den skal ikke til syn ved ejerskifte når den endnu ikke er 4 år. Find et selskab hvor du kan forsikre den og bagefter bruge din ancinitet til bilen. Det kan gøres ned til 1200 om året. Går der 1-2 år før du skal have bil, så kan den spare dig for så meget forsikring så MC'en er til at smide ud, og du stadig har overskud.


  • #4   24. mar 2015 Er det et transportmiddel eller en bil du vil have?

  • David M
    David M Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 12
    #5   24. mar 2015 @pind

    Ja det ville jo så nok høre under transport middel til at starte med. Har aldrig været den helt store bil nørd, men det kunne man da gå hen og blive smiley


  • #6   24. mar 2015 Hvis du kigger i polo klassen.. vil jeg gerne anbefale en Chevrolet Aveo, den er sløv men det er de fleste i den klasse. Jeg har selv en fra 2010, og jeg er rigtig glad for den har indtil nu kørt 5.000 på 4 måneder.. Der er meget bil for pengene

  • #7   24. mar 2015 Så vil jeg anbefale dig en billig ældre bil, så kan du hurtigt bytte den ud hvis du bliver træt af den og det betyder ikke det vilde hvis du ødelægger den, så finder du bare en anden. Hvis du låner til en ny så hænger du på den til den er betalt, for du kan ikke sælge en bil med gæld i, så er det surt hvis den går i stykker og forsikringen stiger og du står med en bil du er træt af.


  • #8   24. mar 2015 Markus S
    Hvor mange biler har du haft?
    Synes du at det er seriøst at anbefale det eneste du har kørt i som "meget bil for pengene", uden at have noget at sammenligne med?


  • #9   24. mar 2015 Jeg kan kun udtale mig ud fra hvad jeg ellers har prøve kørt i den klasse, og hvad mine kammerater kører i. Colt er en udemærket bil den faceliftede kører bedre synes jeg, og den findes ikke rigtigt i 40-50.000 klassen uden alt for mange km. Polo fed bil men de bliver noget ældre end en aveo der går ny bil princippet lidt af. Jeg undersøgte markedet meget da jeg handlede bil så pind hvis du vil have uddybet lidt mere er du velkommen til at smide en PB så vi ikke ødelægger mandens Forum.

  • #10   24. mar 2015 Markus S

    Du har tilsyneladende aldrig ejet andet end din Aveo, hvis du siger, at man får meget bil for pengene i den. For at sige det ligeud - man få ikke en skid for pengene i en Aveo...
    Hvis man skal have bil for pengene, køber man en ældre BMW 740i med alverdens udstyr til ingen penge...


  • #11   24. mar 2015 Han skriver nyere bil, så jo for en ung er en aveo fin og der er meget bil for pengene. I en gammel BMW er der meget udstyr og bil for pengene... Men den er gammel og forsikringen koster sygt meget til dem.. Ergo er det ikke den bedste første bil.

  • #12   24. mar 2015 At en gammel BMW er dyrere i drift end en Aveo, behøver man ikke være geni for at regne ud... Men du får IKKE meget bil for pengene i Aveo. På udstyrsbeskrivelsen skriver de som regel ABS, hvide blink og indfarvede kofangere for at fylde lidt ud...

    http://www.dba.dk/chevrolet-aveo-12-ls-2008-km/id-503154151/

    vs

    http://www.dba.dk/toyota-avensis-18-sol-4-doers/id-94944003/

    Kan virkelig ikke se, hvad man få for de ekstra 40.000,- her...
    Jow, en nyere bil? Men så er det satme også det...


  • #13   24. mar 2015 Den Aveo du har fundet der er også dyrt prissat i forhold til alder/km. Jeg betalte noget lignene for en yngere og mindre km på blokken.

    En nyere bil er et af hoved punkterne og et vis tryghed i at lortet ikke går i stykker med det samme. Ved godt det er toyota dog er den gammel og med en del km.


  • #14   24. mar 2015 Samt længere på literen billigere vægtafgift osv osv. Hvilket betyder en del for unge. Jeg selv har kun min Su og et job.

  • #15   24. mar 2015 Start med en Corolla/Civic fra lidt før/efter 00'erne, meget driftsikker og billig at vedligeholde, så kan du altid skifte ud når forsikring osv. bliver billigere for dig!

  • #16   24. mar 2015 Markus

    "En nyere bil er et af hoved punkterne og et vis tryghed i at lortet ikke går i stykker med det samme."

    Og dog...

    http://www.bilgalleri.dk/grupper/clubaveo/760792-aveo_sucks_
    http://www.bilgalleri.dk/forum/teknik/1003957-chevrolet_der_ikke_kan_starte

    Så det er falsk tryghed...

    Og billigere i brændstof?? Hvad nytter det, når du giver tre gang så meget for bilen??


  • #17   24. mar 2015 Skal jeg finde nogle links af toyotaer som heller ikke vil starte?

    Du vil altid kunne finde biler der ikke vil starte af alle modeller.

    Billigere brændstof, billigere i drift.


  • #18   24. mar 2015 Haha, har jeg nogensinde argumenteret for, at en Toyota altid starter? Nej.
    Men du sagde, at Aveo ikke går i stykker med det samme. Og det finder jeg bare modbeviser for... Så ALLE biler risikerer at lave problemer. Derfor at give tre gange så meget for en bil, bare fordi man regner med, at den kører fejlfrit, er en fail...

    Og at den er billigere i drift, kan du jo ikke bruge til meget, eftersom du giver 40k mere for bilen? Der skal virkelig mange år og mange km, før man bruger for 40.000,- mere i en Avensis...


  • #19   24. mar 2015 Markus
    Din Daewoo er latterlig og grim.
    Du er nybilist uden erfaring og så kommer du med gode råd til andre smiley


  • #20   24. mar 2015 438hk, kan til dels følge dig det er alt efter hvad man søger, jeg kommer til at kører mange km fremover og er afhængig af min bil derfor faldt valget også sådan, kunne lige så godt have valgt en Corsa der stort set er samme bil.

    Pind min chevrolet er ikke verdens kønneste bil men langt fra heller den grimmeste. Men nu hvor du er så glad for at rakke ned så sæt dig ud i din gamle Ford eller hvad du nu kører for den er jo så meget federe Brian smiley


  • David M
    David M Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 12
    #21   25. mar 2015 Nu var emnet ikke for at få startet et lille små-skænderi men mere høre hvad folk der har mere erfaring med biler end jeg har. Men jeg har læst igennem kommentarerne og vil sige at jeg godt kan se hvor i kommer fra med at det skulle være en lidt ældre model, meget af grunden til spørgsmålet generelt er jo at jeg godt kan lide at bilen ser fin ud (nyere look over dem) og alt det smiley men ja det må jo komme lidt i anden række over køreglæden osv. fra selve bilen, skal selvfølgelig tænke lidt mere over det og så må vi se hvad jeg kommer frem til i sidste ende. Mange tak for jeres input på det!! smiley

    Ville så egenligt gerne høre lidt om det med bil mærke/model.... nu kan jeg jo se i selv var lidt inde på det smiley har som en kammerat der kan få noget rabat på nogle billige dele til VW, Seat, Skoda, Opel og snart Ford. Jeg har kigget udenlukkende på disse mærker indtil videre med deres mini/hatchback modeller. Jeg kan selv godt lide udseendet på fiestaen, polo'en og ibiza'en. Af hvad der har været på markedet hælder jeg mest hen imod fiestaen med en smule bedre benzin økonomi (bestemte modeller kun selvfølgelig) og lidt flere HK'er at gøre med. Er der nogle i kunne anbefale at jeg ihvertfald tager et kig på? også gerne udenfor disse mærker. 1.4-1.6 med de 80HK ville være rart, og noget økonomien kan holde til da jeg pt. er lagerlærling så er der da en smule flere penge at gøre op med smiley


Kommentér på:
Ældre og billigere eller nyere og dyrere?

Annonce