Fejlkoder Audi A6 2,0 TDI - hjælp til udbedring {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg ejer en Audi A6 2,0 TDI 140 hk Avant fra 2007.
ESP lampen begynder at lyse efter 5-10 minutters kørsel og motor star lidt ujævnt, hvorfor jeg har fået udlæst fejlkoder, og der er en del at tage af!
Havde den på værksted hos mekaniker, hvor den var til service. Følgende fejlkoder kom ud på aflæsning:
NB - Linieopdeling samt beskrivelse er fra mekanikeren på den seddel jeg fik.
02254 - Grænseflade Generator (interface to generator)
02479
02272 - Hvilestrøm trin 1
02274 - Hvilestrøm trin 3
----------------------------------------------------------
00532 - Spændingsforsyning under laveste forskel
00446 - Funktion begrænset pga. underspænding
----------------------------------------------------------
01517 - Kontrolmodul til trailer ingen kommunikation
----------------------------------------------------------
02111 - Motor rudehejsning (førerdør) forkert eller ingen basis inst.
----------------------------------------------------------
P1588 - Motormagnetventil åbent kreds
P1941 - usansynligt meddelelse fra batterireguleringskontrolmodulet
----------------------------------------------------------
18265 - Ladesignal
----------------------------------------------------------
01592 - air quality sensor
- Han mente at stort set alle fejl relaterede sig til strøm, at det var endten dårligt batteri eller generator. Så han foreslog at få skiftet generatoren - Hvad mener I?
ESP fejllampen lyste også da jeg købte bilen(med stort afslag) og bremser hele vejen rundt var skiftet kort forinden købet. Mekaniker oplyste at dette kan være udslaget til ESP-lampen, men at han ikke vidste hvad der skulle gøres. Siger det jer noget?
Jeg skal have bilen til mekaniker I næste uge, hvor jeg her håber at I kan hjælpe mig med hvad jeg evt. skal forberede ham på at skifte.
Ser frem til at høre fra jer.
På forhånd tak.
maj 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 875
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 15 Emner: 272 Svar: 747
jan 2015
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 810
maj 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 875
jan 2015
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 810
maj 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 875
jan 2015
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 810
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 15 Emner: 272 Svar: 747
Der er en helvedes til lejestøj fra motorrummet, som følger omdrejningerne på motoren. Har mistanke om, at det kan være generatoren. Så i min verden vil den være fin at skifte. Men selvfølgelig surt, hvis det ikke er den:/
maj 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 875
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 15 Emner: 272 Svar: 747
maj 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 875
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 15 Emner: 272 Svar: 747
maj 2009
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 3
hvad blev der af den esp fejl, var det generator fejl?
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 15 Emner: 272 Svar: 747
maj 2009
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 3
da kan man se, så der var ikke noget med generator eller bilbatteri ?
Sidste fejl jeg tjekkede tror var 18265/P1857....
kan se du også havde den: 18265 - Ladesignal
er der måde at teste om det er dem, inden man bestiller??
Fejlkoder Audi A6 2,0 TDI - hjælp til udbedring