Swift 1,2 Swift 1,2
Så er det ved at være tid til at forære mig selv en ny bil. Valget er faldet på en fabriksny Suzuki swift. Jeg har fået lånet godkendt, men endnu ikke bestilt den.
Det er min første bil, som jeg køber fra ny, så jeg vil gerne være sikker på at gøre det hele rigtigt
1. Vedligeholdelse: Vil det være en god idé at give den rustbehandling og lakforsegling med det samme; hvis ja, hvilken kan i så anbefale?
2. Tilkørsel: Skal en moderne bil køres til; i så fald, hvordan? Jeg har hørt noget med at den ikke må køre i de samme omdrejninger konstant, da det skulle gøre at den ville trække ujævnt. Det lyder dog som noget vås i mine øre. Be/afkræft, og begrund.
3. Prutte om prisen: Hvor meget kan man prutte en swift club med metallak ned i pris? Prisen på bilen er 139.000 kr. Han er villig til at give 7.000 for min liana fra 02, med 200.000 bag sig. Køn er den ikke, med rust i bagskærme og et par grimme buler. Motor og gearkasse kører 100% som det skal.
4. Nogen erfaringer: Tja, er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med dem? Jeg er bekendt med at der har været problemer med gearkassen i 2010-2012 modellen, hvilket skulle være fixet.
På forhånd tak
Mvh
Den kommende swift ejer
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 23
Mon man kan få ham til at smide et sæt sænkningsfjedre på og give den en gang undervognsbehandling med i prisen?
Desuden køber jeg den nok i farven cool white pearl - altså en metallak. Det koster lige godt 3000 mere. Men jeg har hørt lidt om at det ikke koster ham nævneværdigt mere at levere den med metallak. Passer det? Det virkede også sådan, da han insisterede kraftigt på at jeg skulle have metallak!
I såfald kan jeg jo presse ham på den, ved at lade ham vide at jeg godt ved at han tjener ret godt på den metallak.
Noget helt andet er: Hvor meget sænker de standart sænkningsfjedre fra suzuki? Og er der nogen som har erfaringer med dem? Her tænker jeg i forhold til komfort og bump.
Regner med at tage op til ham på søndag, og vil gerne være forberedt bedst muligt
Swift 1,2