E90: 320i: ujævn motor {{forumTopicSubject}}
Hej. Har købt en e90 320i pre-lci. Den med 170 HK. Men har oplevet at den ryster en del om morgen ved tomgang på kold motor samt også når motoren er blevet varm så leger omdregningerne. Også synes jeg altså ikke den trækker som en 170 HK burde. Desuden så hvis du holder din fod stabil på gassen og holder farten ved fx. 50 så mærker du engang imellem at bilen skubber bagfra.
For ikke så længe siden så lyste en halv fyldt motorlampe. Bilen rystede helt vildt. Jeg fik den til forhandleren. Han sagde det var benzinpumpen og skiftede den. Men nu oplever jeg at motorlampen igen lyser. Og at når jeg trækker til højre på motorvejen så slukker og tænder motoren af sig selv pludselig.
Det skal siges at forhandleren påstod han var skiftet alle 4 lamdasondaer inden jeg fik den.
Bilen er opgivet til at køre blandet 16.4 km/l men på trods af at jeg følger gearvælgeren og jeg ikke har tung fod så laver bilen altså knap 9 km/l.
Hvad kan være galt. Nogle bmw eksperter?
Kan det være tændspole eller dyser? Og kan dette ses på fejlfinding ?
jul 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 94
mar 2015
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
jul 2011
Ved godt det er surt at betale for fejludlæsningen ved BMW men så spare du også noget tid ved at skulle kæmpe med forhandleren. Evt spørg om han vil betale hvis du selv køre til bmw med den og tager bilen tilbage til ham.
mar 2015
jul 2011
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 32 Svar: 824
Jeg var ude for noget lignende på min egen. Der var hul i indsugningsslangen bagved luftmassemåleren. Så den sugede fuld af falsk luft ind og tilførte derfor for meget benzin. Tjek om det kan være problemet.
Har den kørt MEGET langt med standard motor, måske?
mar 2015
mar 2015
jul 2011
E90: 320i: ujævn motor