{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.892 visninger | Oprettet:

GF-forsikring og nybilister {{forumTopicSubject}}

Hey bg.

Har i et stykke tid gået og tænkt lidt over følgende:

Når man er ny bilist vil man jo gerne have så billig forsikring som det nu engang er muligt (Det vil man vel i øvrigt hele tiden) Og da jeg selv fik bil og skulle lede efter forsikring fandt jeg frem til at det er alka der er de billigste.

Men hver gang det er oppe i forum så er der nogen der siger at GF er de billigste. Her er så problemet. Jeg ved godt at GF er billige da mine forældre har stort set alle deres forsikringer samlet hos GF. Men GF tager jo ikke nybilister ind.

Hvordan kan det så være at der, næsten hver eneste gang det er oppe og vende, kommer en nybilist og siger at han/hun har forsikring hos GF i eget navn og at det er meget billigere end alle de andre??

Hvis der er nogen der har erfaring med dette så vil jeg meget gerne høre fra dem, da jeg snart står og skal have forsikret en mc udover min bil og hvis det kunne samles hos samme forsikring til billige penge, så ville det jo være at foretrække.

Så lige for at opsumere. Er der nogen der har kendskab til nybilister der er forsikret ved GF og ved hvordan dette kan lade sig gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GF-forsikring og nybilister
  • #1   7. jun 2006 nu skal d lige hører min historie her hehe. Jeg har haft kørekort i 4 år nu men sidste år da jeg købte bilen i eget navn var gf faktisk billigst for mig, for det kører med det der at man har 3 års kørekort ellers skal man over sine forældrer.

  • #2   7. jun 2006 Dzenan C <-- det er nemlig det jeg godt er klar over. Men når jeg efterhånden har set i samtlige indlæg om forsikring at en knægt på 18 har sin bil i GF i eget navn så kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan dette kan lade sig gøre.

  • #3   7. jun 2006 Så skal han have det over sine forældre, en af mine venner har nemlig lige købt en golf 3 cl og han har kørekort kun i 1½ år, men så skulle hans far også skifte til gf med hans bil samt bolig forsikring så han kunne få det noget billigere.

  • #5   7. jun 2006 Dzenan C <-- Det kan stadig ikke lade sig gøre i følge GF. Mine forældre har deres MC'er og biler hos GF, samt de øvrige forsikringer, som bolig, indbo og alt det der. Men jeg kan stadig ikke få forsikret min bil i eget navn hos GF.

  • #6   7. jun 2006 Jesper K <-- Det er det jeg mener. Men kan ikke se grunden til at folk skulle lyve om hvor de har deres forsikring :S

  • #7   7. jun 2006 Jeg har ingen grund til at lyve men hvis jeg lyver for jer så er det fordi min ven lyver for mig.

  • #8   7. jun 2006 har du prøvet og ringe der ind og få et tilbud??

    to af mine venner har også deres bil i egen navn i gf men da jeg selv skal til og havde min forsikring det er en nissan sunny gti 2.0 var alka billigst hvis man tager det kursus der hedder (respekt for fart) så skal jeg kun af med 11kg om året

    håber du kan bruge det til noget

    så hvis man skal havde en hurtig bil er gf ikke altid billigts


  • #9   7. jun 2006 men alka er billigst med det der kursus !

  • #12   7. jun 2006 dem jeg kender er 19 og den anden er lige blivet 21 og har haft gf i over et år

  • #14   7. jun 2006 André S <-- Ved godt at hvis man tager det kursus og har ved alka så kan man få billig forsikring. Men da jeg ringede ind for at få et lbud sagde de at det ikke kunne lade sig gøre. Og begge mine forældre prøvede også bare for at være sikker på at det var rigtigt.

    Dzenan C <-- Er du sikker på at han får den i eget navn og ikke bare står registreret som bruger af bilen. Der er stor forskel.


  • #16   7. jun 2006 Alka er nu kun billig hvis man har en bil der ikke fremstår som specielbil/sportsvogn i deres register. De havde nær kvalt sig selv da jeg ringede og spurgte til Respekt for fart og ville have en MR2 ind smiley

    Tryg er det billigste for mig. Jeg kunne ikke komme ind hos GF pga min alder og Sportsvogn.


  • #19   7. jun 2006 Anders D - Jeg har været hele møllen rundt telefonisk og oftest tager jeg turen hvert eneste år for at sikre mig jeg er det billigste sted. Og Tryg vinder altså for 3.år i træk. Mange andre steder kan jeg slet ikke få kasko på den.

  • #20   7. jun 2006 Uhh... Debat... god ting... Jeg ved godt at man kan få forsikring hos GF når man har haft kørekort i 3 år... det står der oplyst på både deres hjemmeside og i folderen, samt at man får det afvide når man ringer til dem.

    Men dem som André S kender der har forsikring hos GF der er der jo en som kun er 19 og har det der... Hvordan kan det lade sig gøre.


  • #21   7. jun 2006 Jesper K - Tror de vælger ud fra hvor mange typer skader der har været på den pågældende model. Og der kommer man ikke udenom at MR2 er risikofyldt, da mange blir smadret af overmodige bilister der ikke har respekt for centermotoren.

  • #22   7. jun 2006 Christina J <-- tror at dit tilfælde er et sær tilfælde pga. bilen. Tryg tager jo også de dyre og specielle MC'er og biler som de andre selskaber nægter at forsikre.

  • #23   7. jun 2006 min er en gti og har godt 180+ og det var alka ligeglad med men uden det kursus skulle jeg give 40000 om året

  • Ole J
    Ole J Tilmeldt:
    jun 2003

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 47
    #25   7. jun 2006 Jeg er 20 og har min bil forsikret i eget navn hos GF. Grunden til at det kan lade sig gøre er at mine forældre har deres biler forsikret hos dem også. Og nej, jeg står ikke kun som bruger, men som ejer... Men ja, hvis ens forældre ikke har forsikring der skal man ha' haft kørekort i 3 år.

  • #26   7. jun 2006 den ene bil er en pug 106rally og den anden er en 306 sport en specl model

  • #27   7. jun 2006 Ole J <-- Hvordan kan det så være at hver gang jeg har haft ringet ind til dem og det er efterhånden mange gange. Men hver gang får jeg af vide at det ikke kan lade sig gøre for mig at have forsikring hos dem. Og mine forældre har alle deres forsikringer hos dem.

  • #28   7. jun 2006 Freimann - Ja mange selskaber tager den ikke ind. Fx GF smiley

  • #29   7. jun 2006 jeg var 21 og havde haft kørekort i ca 6 måneder da jeg fik forsikring hos GF, på min gamle ford sierra 2.8 V6 med 150 hk og baghjulstræk, jeg havde prøvet ALLE andre selvskaber, de ville ikke engang have den, uanset alder, selv ikke min far ku forsikre den i hans selvskab med alle andre forsikringer...!!!

  • #30   7. jun 2006 freimann- har du kørt uden skader??

  • #31   7. jun 2006 Christina J <-- Her i familien gør vi mere i MC end i biler, men vi har også haft problemer. Da den gamle var ude og kigge på ny for 2 år siden skulle han holde sig under 1000ccm for ellers ville GF ikke tage den. Og de er ikke meget for at der kommer kasko på heller.

  • #33   7. jun 2006 jeg er også 18, og har også GF som mit forsikringsselskab.. Og den står i mit eget navn. Mine forældre har så alle deres forsikringer hos GF..
    Så vi tog ned til GF's kontor i Frederikshavn, og snakkede med dem, og så sagde min far, at hvis de ikke ville give mig en bilforsikring i mit eget navn, så ville de finde et andet selskab, så kom der straks nogen papirer på bordet vi skulle skrive under på, så det er sgu bare med at presse dem, for de vil jo nødig miste kunder..


  • Ole J
    Ole J Tilmeldt:
    jun 2003

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 47
    #34   7. jun 2006 Freimann... Har absolut ingen anelse, da jeg ringede derind for et lille års tid siden, sagde han og¨å at det ikke kunne lade sig gøre. Men da jeg så nævnte at mine forældre havde deres biler hos dem, fik pipen en helt anden lyd smiley ... Min storesøster har også altid haft sine biler hos dem fra hun var 18... Så det kan altså lade sig gøre... Ved dog ikke om det er fordi at de er delt ind i "klubber" der fortolker reglerne forskelligt.

  • #35   7. jun 2006 André S <-- jep. Ingen skader. Ikke andet end en enkelt parkeringsskade jeg fik, men det ved de ikke noget om. Så det er ikke derfor. Og mine forældre har også kørt uden skader i lang tid.

  • #38   7. jun 2006 Freimann - Jeg "kan" heller ikke skifte selskab. Mange af dem vil slet ikke have en MR2 og slet ikke når man er 22. Kender mange der er op imod 30-35år som betaler næsten det dobbelte i kasko som jeg. Så jeg klager bestemt heller ikke smiley Ved at flere på min egen alder gir det dobbelte af hvad jeg gir - kun for en ansvar, og jeg har som sagt kasko, fast præmie og Falckabb på min vogn smiley

  • #39   7. jun 2006 Anders D <-- Der står da at man bare skal have haft kørekort i 3 r og så kan man godt få forsikring hos dem som 21 årig.

  • #40   7. jun 2006 Jesper K - og så skal man ikke eje en sportsvogn. Dem tager de ikke ind.

  • #41   7. jun 2006 hmm... Tror da at jeg vil prøve at tage til frederikshavn med de gamle en dag... så må vi jo se om de kan presses. Det er da der deres nr. plader til deres MC'er ligger vinteren over.

  • #42   7. jun 2006 Anders D, hvor har du de 25 år fra? Normalt siger de man skal have haft kørekort i 3 år, før de vil forsikre en.. Og man kan altså få kortet som 18 årig, så det er de 21 år man skal være:)

  • #43   7. jun 2006 er fornyligt rykket tilbage til GF da jeg skiftet bilen ud ti en ældre model igen(kort visit i topdanmark damn de er dyre med deres forsikringer nu)... og er kun 22 så den regl passer ikke med de 25... har altid haft GF forsikring lige siden jeg startet i eget navn som 18.

  • #44   7. jun 2006 jeg fik et tip fra en gut på MSN der også havde en sierra xr4i han havde samme problem, men hans forældre havde fået ham ind i GF, så han sagde jeg sq prøve at ringe til dem og hive fat i en "special" medarbejder derinde og vupti, så var bilen forsikret i eget navn, og hold kæft hvor blev jeg glad, det tror jeg også sælger gjorde da jeg havde kørt på hans forsikring i ca 2 måneder.

  • #45   7. jun 2006 Jeg takker for hjælpen fra alle jer der har brugt tid på at deltage i dette indlæg. Men jeg smutter nu. Skal sku d og ringe til forsikringen. hehe.

  • #46   7. jun 2006 men gf har lavet nye regler da jeg købte min første bil for nogle år tilbage havde jeg osse gf, men de har siden ændret regler for hvor gammel man ska være og de har vel næppe taget dem der allerede var kunder og smidt ud fordi de ikke opfyldte de nye regler. mon ikke det er sådan det hænger sammen?


  • #47   7. jun 2006 1. han gik ikke glip af noget, da jeg betalte ham det, det havde kostet ham.!
    2. da jeg ikke kunne få den forsikret, kunne jeg ligesom heller ikke omregistere den.
    3. handlen var faktisk ved at gå tilbage da jeg ikke kunne forsikre bilen, men flink som jeg var sendte jeg ham faktisk en check på det, som det havde kostet ham.!


  • #48   7. jun 2006 GF's priser er ikke favorable før du kan bevise du har haft bil i eget navn i 3 år (Skadefrit, vel at bemærke). Derefter er der snildt penge at spare for de fleste smiley

  • #49   7. jun 2006 ja jeg kan kun anbefale og tage respekt for fart og melde jer ind ved alka .... jeg ringede rundt og jeg skulle give omkring 30 - 33000 i året for og få kasko på min gti som 18årig ... så tog jeg deres kursus og så fik jeg en pris der hed 14000 om året og det er med selvrisiko på kun 1000 kr og mine fælge er også forsikret .... og det kursus tager 1dag og er skide nemt, du skal bare være der ... og transport er betalt fordi der kører busser fra hele landet ud til vandel ... så alt efter hvilken komune du bor i kan du fået noget rabat ...

Kommentér på:
GF-forsikring og nybilister

Annonce