2.531 visninger
|
Oprettet:
Bil som Cupra {{forumTopicSubject}}
Jeg har kigget rundt, men kan ikke rigtig finde nogen bil som matcher en Seat Leon Cupra. Både med Kræfter og størrelse.
Hvilke biler ligger omkring:
0-100 = 6,4
HK = 240
Årgang = 2006 og frem
Pris: Omkring 200.000
Er der nogen bil som matcher og ligger omkring 100-150.000?
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5832 Emner: 633 Svar: 5.089
Opel Astra OPC.
mar 2014
Følger: 32 Følgere: 34 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 17
A4 2.0 TFSI
jan 2009
Følger: 43 Følgere: 44 Emner: 70 Svar: 365
Ellers er der jo stadig golf V R32 selvom du skal erhverve dig den på gule skilte til de priser, men de er til gengæld mega billige i vægtafgift.
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.353
BMW 330d fra 07 og frem . og en masse andre
sep 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 49 Svar: 214
Opel Astra OPC, den er helt fin. Den er bare i 3d. Vil helst have noget 5d :).
Men gode forslag
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.824
jan 2009
Følger: 43 Følgere: 44 Emner: 70 Svar: 365
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
Den har da 20 heste mere end en cupra. Og den er fandme ikke så meget tungere så det skulle betyde noget.
feb 2008
Følger: 32 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 92 Svar: 999
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
jul 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 141 Svar: 1.349
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 51 Svar: 484
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 276
a4 2.0 tfsi burde være dyrere end cupra ville jeg mene
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
340hk er også en sjat, og der er forskel på hvordan kræfterne leveres..
jeg har prøvet +245hk i en forhjulstrukken integra med sug, der bliver effekten leveret progressivt, og med spær og gode dæk laver den ikke engang hjulspin ved rullende start...
jul 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 141 Svar: 1.349
okay, tak for svar
Men holder mig nu til baghjulstræk, ville ikke turde køre "råddent" i en forhjulstrækker ud af små veje på samme måde. Men det er jo selvfølgelig også humlen i det, man skal jo netop ikke køre en forhjulstrækker som en med baghjulstræk
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
feb 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 59 Svar: 1.172
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Jeg faldt fuldstændig for Civic TypeR.
Den er langt mere gennenført end en Cupra, også giver den en køreoplevelse som ingen af de andre kan levere.
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.824
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Samt en Ferrari 360 modena er også svær at hive hk ud af.. Det er alle sug motorer for den sags skyld...
Køreoplevelse og fart/hk kan være 2 forskellige ting..
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Samt et par andre.
Så jeg mener nu nok jeg har prøvet det der skulle prøves..
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.824
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 32 Svar: 824
Forstår ikk hvordan en civic af den generation kunne vinde over de andre biler du nævner.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
Hvis du lige bemærker hvad trådstarteren skriver, så vil han have biler, som matcher Cupra på "kræfter og størrelse". Begge dele kan Civic ikke hamle op med her.
Og seriøst, så dårlig en køreoplevelse giver en Cupra så heller ikke. Man betaler for mere vægt, ja. Men de kører sgu godt nok til de fleste...
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Jeg ville også hellere eje en STI, men for at de kom ned de på 200.000,- som jeg nu havde stående, blev de simpelhent for gamle og slidte.
Planen er da også en Hawkeye ved næste bil skift.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
en Cupra har 40hk mere, men vejer mere og gearingen er slet ikke så super tæt som den er i en Type R, derfor er der heller ikke den store forskel på accelerationen, men der er STOR forskel på kørestil, den ene kan køres i lave omdrejninger, den anden skal køres som en motorcykel og piskes rundt, det er smag og behag.. men jeg har prøvet en del biler og en type R passer bedst til mit temperament
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.824
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Der er mange faktore der spiller ind, men du har garanteret aldrig prøvet en FN2 i de rigtige omgivelser.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
Når jeg trykker den af i min 20 år gammel stationcar mod en Type R, så er det som om de holder stille. En Cupra følger fint med.
Der er MEGET større forskel, end det ser ud til...
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Jeg ventede endda 4 måneder på fastlæggelse af registreringsafgift, jeg kunne ikke få en STI som jeg gerne ville have den, til under 200k.
Jeg var sågar i Sverige for at kigge på 2.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
En gadebil skal for mig være SJOV at køre, og det er hele pakken der tæller, jeg synes at en type r er sjovere end en cupra.. en MX5 er derimod sjovere end dem alle sammen selvom den er langsommere..
En racerbil derimod (ikke trackday bil, men rigtig racerbil) der er det KUN omgangstiden der tæller for mig, alt andet er ligegyldigt..
En chippet 535d nakker jo alle hatch men den er jo heller ikke sjov vel ???
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5832 Emner: 633 Svar: 5.089
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.824
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
For mig en sjov bil - en hurtig bil, som ligner en langsom bil.
For dig en sjov bil - er måske en semi langsom bil, hvor du pisker rundt i gearkassen og som kører hurtigt rundt på sidevejen...
En 535d er da nok sjov for dem, som elsker at mærke momenten i ryggen sammen med hele familien?
Forleden kørte jeg en Tesla P85D...Jeg havde det sgu sjovt nok...
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.824
Du kan få et bindende svar, forholdsvis hurtigt hos Skat selv nu, i takt med at der er kommet flere til landet
feb 2007
Følger: 87 Følgere: 87 Biler: 10 Emner: 73 Svar: 504
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.353
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Det er lige præcis sådan det hænger sammen!
En Civic TypeR er nok en af de biler med flest fordomme imod sig, og i langt de fleste tilfælde har de aldrig været i nærheden af en.
Det er en speciel bil, til specielle ejere.
Du ser alle slags ejere i en Cupra, unge som gamle, hvilket jeg også godt kan forstå.
Du får en hurtig bil for pengene, men det er ikke nok for mig
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.205
AHJ, de fleste af os er altså ligeglade med at være et unikt lille snefnug. Og så skal du altså heller ikke gøre de Type R's sjældnere end de er. Bevares, der er langt færre end der er Cupra men alligevel.
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Jeg siger den er speciel, mht. designet og køreoplevelsen.
Enten kan man lide den, ellers kan man ikke. Hvilket er fair, men man er nødt til at prøve feb før man ved, hvad den drejer sig om..
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.461
Må jeg lige høre hvordan du nemt får rullet en Civic Type-R til 250 hk tak?
#47
Nemlig, der er langt færre Type-R. Detxer der nok en grund til
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.353
komplet udstødning og kpro og et sæt knaster så er man allerede godt på vej dog er jeg enig i k20a fra f.eks. dc5 er lidt lettere. dem har jeg set flere eksempler på ligger omkring de 250-260 blot med udstødning og indkøring. det skal så siges at derefter skal der graves en del efter det sidste
sep 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 49 Svar: 214
Jeg har tjekket en civic type R før og jeg skal også snart ud og prøve en.
Jeg så lige at den har omkring 200 nM, hvor Cupra´en har 300, vil civic ikke føles langsom?
Både generelt eller ved lave omdrejninger?
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.461
Vil dog også gerne se hvilke knaster der giver 30-40 hk på en K20 motor.
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.353
Jo, hvis man kører ved lave omdr meget og man ikke bruger gearene, så føles en type r væsentligt mere doven og som en tung bil med en lille motor. men kører man den som den burde med nok omdr. så ændrer den karakter fuldstændig. og en anden detalge er lyden er fantastisk i mine ører
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.824
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.353
det er mere regel end undtagelsen at K20z4 (som fn2 er født med) laver ca 260 hk med knaster, indsugning, udstødning og indkøring.
umiddelbart ser jeg ikke det som et dyrt indgreb. bilen er i sig selv forholdsvis billig i indkøb så der er sparet en del der..
det er ikke knasterne der giver så meget. det er udstødningen faktisk på sådan en k serie der er noget at hente på
sep 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 49 Svar: 214
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.353
sep 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 49 Svar: 214
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.461
Gætter på at du er sat ca 15-20.000 kr bagud inden du har 260 hk i din Civic.
For de samme penge har du 320+hk i en Cupra.
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.461
Men synes du skal prøve dem begge.
sep 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 49 Svar: 214
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.353
sep 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 49 Svar: 214
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.461
En Cupra er på 350-360 hk for under 30.000 kr.
sep 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 49 Svar: 214
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Prøv dem begge, også er den ikke længere..
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.461
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.353
men du kan starte med at kigge på den del sol der er herinde med k motor i, den laver 259 hk på k20a uden skarpere knaster.. z4 er lidt anderledes, også derfor den skal have knaster og anden indsugning for at ramme det samme power
http://www.bilgalleri.dk/galleri/37730-honda_krx_del_sol
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Hvor mange punkter skal jeg nævne, hvor TypeR er bedre?
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.461
Kan ikke finde nogle beviser på Google. Så kom frisk og tilføj gerne priser
#70
Du går bare igang med at nævne punkter der gør en Type-R til en bedre hverdagsbil end en Cupra. Kom glad.
jul 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 141 Svar: 1.349
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
Hvad er økonomisk?
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.461
Mærkelig kommentar, som intet har med denne diskussion at gøre.
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
nææh jeg synes bare det er det tråden er blevet til nu .
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.461
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Men jeg gad egentlig vide hvor mange af dem som deltager i den her tråd har prøvet både en Type R og en Cupra ?? Kom så ?
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
Hvad vinder jeg?
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.461
Har skam prøvet op til flere Civic Type-R og vil skyde på at jeg har prøvet de første 25 2.0 TFSI biler, lige fra 200 hk og op til 500 hk.
Ja en Type-R har måske en smule bedre køreegenskaber rundt i sving med fuld fart på.
Men min udfordring til "jer" var omkring hvad der gjorde en Type-R til en bedre hverdagsbil. Som jo er hvad #0 søger.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Men hvis han søger komfort, og kraftOVERSKUD så skal han gå efter en Cupra, endnu bedre efter en bmw 530d.. Der er heller ingen der har påstået at en type r er den bedste all arounder, det er nok en Golf GTI der er det..
Men det er sjovt som sjove køreegenskaber kan være vanedannende, man udnytter dem kun 2-3% af tiden i trafikken men de kan nemt være hovedargumentet for ens bil valg.. for nogen.. Derfor skal man prøve så mangebiler som muligt..
Jeg har bl.a. prøvet Cupra, Megane RS, bmw z4, s2000, mx5, rx8, blot for at nævne nogle og en type R Championship White med spær var den sjoveste af dem, også sjovere end s2000..
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.461
Hvor bliver dit indskud så af?
Eller du behøver måske ikke tilføje, bare fordi du mener at andre ikke gør det?
Men tvivler også meget på at jeg behøver fortælle dig hvorfor en 2.0 TFSi motor egner sig bedre til hverdagsbrug end en Honda motor der skal over 4.000 o/min før den er værd at køre i.
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.461
Så du synes simpelthen at en sløv FWD bil er sjovere end div. biler som er bygget til en bane. Det siger vist mere om dig end om bilerne
Men fred være med det.
jul 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 141 Svar: 1.349
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.461
jul 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 141 Svar: 1.349
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
og på bane så er med mindre end 300-400hk pr ton ikke hverken sjovt eller hurtigt, så det går jeg ikke så meget op i en gadebil.. det hele handler om smilet på de kringlede landeveje
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.824
Jeg ville bare stadig vælge en STI!!! Bare for at sige noget andet
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.205
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
måske du skulle holde dig til emnet også og droppe mundhuggeriet bare fordi du ikke er enig
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.205
Jeg har ikke kørt en Type R, jeg har ikke udtalt mig om hvilken bil der er sjovest. Du har kørt begge, men jeg tvivler på om Cupraen så var 3 gange så sjov ville du aldrig indrømme at sådan en bovlam VW er sjov..
aug 2011
Følger: 5 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 198
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.824
aug 2011
Følger: 5 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 198
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
Er du så glad Mirza?
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.353
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Jeg kan godt tåle kritik, og jeg indrømmer at jeg besidder en hel del Honda fanatisme
Men ret skal være ret, i en seriøs tråd som denne hvor manden han spørger om alternativer til en bil så ser du mig ikke skrive noget grimt om hverken VW eller andre mærker, ubegrundet..
Jeg har faktisk ikke EN gang skrevet at en Cupra er en dårlig bil, tværtimod, jeg har faktisk fremhævet den for dens kraftoverskud.. Men jeg gentager lige mig selv, JEG synes ikke at den er sjovere.. og jeg er åbenbart ikke den eneste med den holdning, hverken i denne her tråd eller på vejene er jeg ?? For hvis jeg var så ville der jo kun køre en bil rundt på de danske veje ?
Men nu har jeg ikke mere konstruktivt at bidrage med, jeg har delt mine objektive erfaringer, det vigtigste der er at sige til det er, prøv en masse biler og køb den DU synes bedst om
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.353
Du har da rost min Audi engang så du kan jo faktisk godt rose en vag, så det er da fis de fyrer af
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Jeg starter nu;
Kabinen er klasser over.
Flere aflægsrum.
Alt sidder hvor det skal.
Kvalitets fornemmelsen er en anden liga.
Større bagagerum.
Lavere brændstofforbrug.
Bedre gearkasse.
Ruster ikke som en Cupra.
Længere serviceinterval.
Den holder aldrig på værksted.
Blot et par punkter..
Og disse er fakta og ikke blot personlige meninger..
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 51 Svar: 484
Bil som Cupra