Forsikrings spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Vil lige høre, hvis der er nogen af jer, der nogensinde har prøvet at få erstattet en bil, eller repareret den på forsikringen.
Sidder lige og prøver at tolke mine forsikrings policer, og har lige et par spørgsmål, som jeg ikke rigtig føler mit forsikrings selskab giver tydelig svar på.
1: Ved en eller anden form for erstatning, dækker forsikringsselskabet så ikke moms beløbet?
Tænker lidt at mange mennesker vil blive fuldstændig blanket af, hvis dette ikke er tilfældet. Kan det virkelig passe?
(eller får man evt. noget retur fra skat, ved total skade...)
2: Tilbehør... Jeg har mulighed for at vælge ekstra tilbehør på min forsikring. På min bils faktura har jeg stående for næsten 30.000 kr. fabriks monteret udstyr, samt over 20.000 kr. forhandler monteret udstyr.
Et sted i forsikringsbetingelserne, står der så, at de taksere bilens nyværdi, ud fra købsprisen inden 1 registrering. Er det så de to beløb inkluderet? (det er IFs bil super, der dækker nyværdi i 3 år)
3: Forsikringen dækker ikke klargøring osv. Er det eventuelt undervognsbehandling og lakforsegling også?
Det kan jo være rimelig bekosteligt at investere i en omgang Dinitrol og Ditec osv. tænker jeg.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
3. Ja selvfølgelig dækker de ikke det samt de heller ikke dækker beløb du har brugt på polering samt vask af bil. Nu må folk sgu lige til at styre sig.
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 22
apr 2013
apr 2013
Udgangspunktet for erstatningen er prisen for en tilsvarende bil dvs. samme mærke, model, alder, kilometerstand og vedligeholdelse som den totalskadede/stjålne bil.
Du kan ikke forvente at få en erstatning, som stemmer med prisen for en tilsvarende bil, der står salgsklar hos en forhandler. Biler der står salgsklar hos en forhandler er blevet klargjort og evt. synet, disse omkostninger trækkes fra i en kontanterstatning.
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 466
Forsikrings spørgsmål