{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøveplader samme dag.
  • #1   12. aug 2015 Kan du godt koster jo bare det mere, da de afhenter dem hos skat.

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #2   12. aug 2015 Der er nogle enkelte synshaller der kan udlevere dem samme dag, dog ofte med bestilling senest kl 9, og afhentning efter kl 13.
    Det letteste er nok at tjekke synshallerne i dit område, har de en hjemmeside, skriver de sikkert hvis de kan lave prøvemærker samme dag, da det er noget af det de kan få kunder på, da der er så få af dem.

• #3   12. aug 2015 https://www.applusbilsyn.dk/motorkontor/proevemaerker

Hvad er prøvemærker?

Prøvemærker fungerer som midlertidige nummerplader til et specifikt køretøj inden for særlige regler. Prøvemærkerne har en kort gyldighedsperiode op til 7 dage, og du skal således kende start- og slutdato, før du bestiller prøvemærkerne.
    Hvordan bestiller jeg prøvemærker?

Du bestiller prøvemærker ved at besøge en de mere end 70 udvalgte Applus synshaller, som kan håndtere prøvemærker. Leveringstiden er normalt 2-3 hverdage, men hos Applus Bilsyn i Rødovre har du mulighed for at hente prøvemærkerne samme dag. Du skal blot bestille mærkerne før kl. 10.00.

koster så 350 kr for en dag

• #4   12. aug 2015 Grunden til, at de skal bestilles inden et vis tidspunkt, så de selv kan nå at køre til SKAT og hente dem til dig. Og denne ulejlighed tager de selvfølgelig gerne betaling for...

Så mon ikke at det er billigere at selv tage til SKAT og hente dem? smiley

• #5   12. aug 2015 Hmm... Så må jeg finde ud af noget... Takker for svarene.. smiley

• #6   12. aug 2015 køb min autotransporter

• #7   12. aug 2015 Hint mht. prøvemærker samme dag: prøv at søge lidt i forum på prøvemærker/prøveplader smiley

• #8   12. aug 2015 Du må stadig ikke printe dem ud selv. Det er ikke lovligt

http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/1138539-printe_proeveplader_?t=1439417056&unread=1#lastViewed

Retsinfo
    § 83. Et prøvemærke er af selvklæbende plastfolie. På prøvemærket er der angivet et løbenummer og prøvemærkets gyldighedsperiode.

Skat har på forespørgsel oplyst at filen med prøvemærket kun er til orientering for kunden.

Kunden skal fortsat afvente de fra Skat tilsendte prøvemærker. Vi må altså ikke syne et køretøj hvis det ikke er de selvklæbende prøvemærker fra Skat.

• #9   12. aug 2015 Du kan hente dem hos SKAT i Esbjerg - Auktionskaj 2 - hverdage 9:00 - 14:00 kontant betaling !! - Husk kørekort + sidste reg. nr el. stelnr.

• #10   13. aug 2015 #8 hvor står det henne at du ikke selv må printe dem ud?

Det kan så godt være de ikke er helt lovlige at bruge, men der er ihvertfald tegnet ansvarsforsikring i den periode man har købt dem til.

• #11   13. aug 2015 Ole B

Der er jo også tegnet forsikring på de almindelige plader. Men det er jo ikke ensbetydende med at man så godt må tegne dem på et stykke papir?

Men der er også flere paragraffer i registreringsbekendtgørelsen, som stritter imod printer løsningen...

• #12   13. aug 2015 #11 Nej, men bilen er stadig forsikret, selvom du f.eks har fået stjålet/tabt dine plader og forsikringsselskabet går nok ikke lige ud og checker om du havde pladerne monteret i skadesøjeblikket smiley

• #13   13. aug 2015 Ole B du fatter simpelthen intet LOVEN siger de ikke er gyldige så længere er den ikke.Der står i loven du ikke må efter ligne prøvemærker og plader. Så hvorfor bliver du ved med dit fis. Du viser jo gang på gang det du påstår ikke er lovligt. Så hvorfor bliver du ved?

Forstår du ikke hvad SKAT skriver her eller hvad?

Skat har på forespørgsel oplyst at filen med prøvemærket kun er til orientering for kunden.

Ole igen hvis du efterligner pladerne er det strafbart så hvad er pointet med det?

• #14   13. aug 2015 Ole B her står der det ikke er lovligt

RB § 75, stk. 1, § 100, stk. 3

Efterligninger eller uberettiget anvendelse af nummerplader, prøveskilte, prøvemærker
    Så stop nu dit fis ok.

• #15   13. aug 2015 #13 og 14, det forstår jeg da udmærket - men man har vel lov til lidt civil ulydighed - for mig er det afgørende at der er tegnet ansvarsforsikring.

• #16   13. aug 2015 Ole B Tja så har de vel også retten til at straffe dig med lidt fysik håndpålæggelse når du nu ikke vil adlyde hvad der bliver sagt. Du påstår jo at det er lovligt så du modsiger dig selv nu. Om der er forsikring på eller ej gør det sgu da stadig ikke lovligt at kopiere prøvemærker, det er det der handler om og ikke om der er forsikring på eller ej. Du blander en masse sammen nu.

• #17   13. aug 2015 #16 Lille Lasse, hvis du ikke altid havde en så ubehagelig tone, kunne det godt være jeg gad lytte til dig, men for mig at se, synes jeg politiet har vigtigere ting at tage sig til end om folk kopierer deres egne prøveplader ud som de har betalt for i dyre domme.

• #18   13. aug 2015 Lille Ole dine udtalelser er jo total tåbelige du ved ikke en dyt om loven, du slynger ud med påstande der ikke passer. Så hvis du en dag ville indse du burde stoppe med alt det fis. Så kunne det være folk tog dig seriøst. Hvis folk ikke kan acceptere loven så burde de ikke færdes i trafikken. Du skriver du er 57 år seriøst så opfør dig derefter
    Gad lytte til mig? hmm den eneste af os 2 der faktisk kommer med det der er sandt er jo mig. Så det viser jo igen hvor dum du må være siden du bliver ved med dine påstande der ikke passer.

• #19   13. aug 2015 Lille Lasse, hvis du var så klog behøvede, du ikke nedgøre andre mennesker og være så ubehagelig..

• #21   13. aug 2015 Ole B hvis du så ville tage ved lærer når folk oplyser dig om noget, men det gør du jo ikke. Du forsætter dit pladder med at bilde folk ind at man må div ting selvom man ikke må. Og du så har fået det på skrift. Så stop dog det fis.

• #22   13. aug 2015 Martin mon ikke det er folk der skulle hanke op i sig selv når de bliver med med deres fis som ikke passer? Ole B har jo gang på gang fået at vide det ikke er lovligt. Men forsætter med sine falske påstande om det må man godt.

Og er du utilfreds kan du da smutte vi lever i et frit land og jeg må skrive min mening, så du er da velkommen til at blive væk. Hvorfor skriver du overhovedet når du selv kun brokker dig over andre? det er da ikke en skid bedre Martin. Men når nej det er jo noget andet ikke.

• #23   13. aug 2015 # 21 Lille Lasse, hvis du ikke altid var så ubehagelig, kunne det da godt være jeg gad lytte til dig - men din retshaveriske facon opfordrer nærmest til civil ulydighed smiley

• #24   13. aug 2015 Ole stop nu, flere har skrevet du ikke forstår loven så tag og stop. Så kunne det være folk tog dine beskeder seriøse. Men du bliver ved og ved med dine påstande som ikke passer. Selv om du får det på skrift.

Loven er så simpel Du må ikke printe dem ud selv længere er sagen ikke. Det fatter selv Amalie. Så hvorfor kan du ikke fatte det og så stoppe med at påstå at det må man godt?

• #25   13. aug 2015 Skal indrømme, at jeg har printet mine plader to gange før. Den ene gang blev jeg stoppet, men det lod ikke til at være et problem, da jeg havde printet pladerne på A4 labels. Jeg fik hvert fald lov at køre videre, eftersom jeg kørte i salgsøjemed.

Hvis loven siger noget andet, så er det nok den man bør rette sig efter. smiley

• #26   13. aug 2015 Peter J vi gjorde det også 3 gange, da jeg mente det var lovligt. Men efter kontakt med SKAT fik vi at vide dette ikke var lovligt.

• #27   13. aug 2015 Det bunder vel i at man så ville kunne dele dem med andre. Men vil mene, at hvis ens papir er i orden, så er det flueknepperi, om det er det ene eller andet papir. Det papir, som skat printer dem på selv, er vist også med en form for "refleks". Dog ikke noget jeg vil gøre mig klog på.

• #28   13. aug 2015 #27 Man kan selvfølgelig godt printe flere prøvemærker, men de er udstedt til en bestemt bil - og så vil ansvarsforsikringen jo kun dække den bil.

Men hvis man vil lave det nummer, så kan man nok også finde ud af at flytte prøvemærker fra den ene bil til den anden - så om de er ægte eller om man selv har printet dem ud, er ingen garanti for at de sidder på den rigtige bil.

Kommentér på:
Prøveplader samme dag.

Annonce