{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøveplader?
  • #1   3. sep 2010 du må kun køre med prøveplader i DK, så skal du have nogle svenske prøveplader..

• #3   3. sep 2010 du må gerne bruge DK prøveplader i sverige

• #4   3. sep 2010 du kan få dem med det samme.

du må ikke køre i sverige med dem, kun i danmark. forsikringen på dem gælder i hele EU men det er yderst tvivlsomt om politiet i andre lande vil godtage pladerne.

• #5   3. sep 2010 du kan få dem udleveret når du bestiller dem,

• #7   3. sep 2010 så vidt jeg ved er der nye regler, og jeg må gerne bruge prøveplader på klister i danmark smiley

okaii, så jeg kan bare køre ned med en registrerings attest kopi på den bil jeg vil have,, også får jeg pladerne..

jeg må gerne køre hjem i den og stille den i garage ik smiley

• #8   3. sep 2010 Captain - Vil du så tage chancen at stå 500 km oppe i sverige, i en sne storm, og blive nægtet at fortsætte fordi Polis ikke vil tilkendegive de klistermærker?

• #11   3. sep 2010 jaja, vejen og vejen smiley
    en åben garage så hehe smiley

men hvis politiet stopper mig på vej hjem med en bil med danske prøveplader på klister, hvad kan de så gøre? :S

• #12   3. sep 2010 ingen ting kan de gøre... har kørt flere biler hjem fra sverige på klisterplader.. og blevet stoppet et par gange... men det var mest fordi de skulle se hvad det var for noget.....

• #13   3. sep 2010 ik noget... det er lovligt... de gælder i danmark sverige og norge...

• #15   3. sep 2010 Vile de sige når man henter bil i tyskland kan man bare smide danske klister plader på? Hvis forsikringen gælder i hele EU?

• #16   3. sep 2010 Prøvemærker

§ 83. SKAT kan udlevere et prøvemærke til en fysisk eller juridisk person, der ikke vedvarende og i væsentligt omfang har brug for prøveskiltet i sit erhverv, til kørsel som nævnt i § 79, § 80 og § 81,stk. 1.

Stk. 2. SKAT kan dog tillade brug af prøvemærker til kørsel med:

1) Køretøj, der er registret første gang for mere end 35 år siden, og som udelukkende skal anvendes af teknisk historiske grunde til lejlighedsvis kørsel. Køretøjet skal forinden være godkendt af en syns- eller omsynsvirksomhed i den pågældende ejers ejertid, uden at køretøjets nummerplader efterfølgende er inddraget på grund af mangler ved køretøjet.

2) Køretøj, der deltager i arrangerede motorløb på baner eller ruter, der er godkendt af politiet, til kørsel mellem disse baner eller ruter. Køretøjet skal inden for de sidste 2 år være godkendt efter bekendtgørelse om godkendelse og syn af køretøjer med dispensation for biler eller motorcykler beregnet til motorløb. Prøvemærket udleveres til den, der skal deltage i motorløbet, og som foreviser den nævnte dokumentation.

§ 84. SKAT udsteder en tilladelse til brug af et prøvemærke med oplysning om formålet med brugen og vilkår for brugen. Tilladelsen skal medbringes under kørslen og på forlangende vises til politiet eller SKAT.

Stk. 2. En tilladelse kan ikke have en gyldighed på mere end 7 dage bortset fra det tilfælde, der er nævnt i § 74, stk. 2, hvor tilladelsen kan gives for op til 3 måneder. Et prøvemærke må ikke benyttes efter udløbet af tilladelsen.

Stk. 3. SKAT tegner en ansvarsforsikring for brug af prøvemærker i EU/EØS-stater, men ikke Færøerne og Grønland.

§ 85. Et prøvemærke er af selvklæbende plastfolie. På prøvemærket er der angivet et løbenummer og prøvemærkets gyldighedsperiode.

Stk. 2. Et prøvemærke udleveres tidligst 14 dage før gyldighedsperiodens begyndelse.

Stk. 3. §§ 70-72 finder tilsvarende anvendelse på prøvemærker.

Stk. 4. Et prøvemærke skal ikke afleveres efter brug."

EU/EØS lande er specificeret herunder:

Kilde: dtu

" Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Irland, Island, Italien, Letland, Lichtenstein, Litauen, Luxembourg, Malta, Norge, Polen, Portugal, Rumænien, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig."

http://www.skat.dk/blanketter/21069.pdf
    læs på side to

• #18   4. sep 2010 tak skal i have allesammen smiley

Kommentér på:
Prøveplader?

Annonce