{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Ang privat bil byt {{forumTopicSubject}}

Hej BG, jeg byttede bil her den 31 sidste måned, og nu ham den anden part bliver ved med at sige han vil rykke mig i retten, hvis jeg ikke betaler halvdelen af motor repartionen, fordi han påstår motoren er færdig, hvilket jeg undre mig over, da bilen kørte fint inden jeg kom af med den, hvordan skal jeg forholde mig til den her situation? Det er jo snart en måned siden? smiley Forsat goddag bg

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang privat bil byt
  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #1   27. aug 2015 Bed ham rende og hoppe smiley

• #2   27. aug 2015 Okay smiley Kan heller ikke, se hvordan han kan tillade sig det, Det en måned siden og han prøve kørte den og havde endda han "Mekaniker" ven til at se på bilen smiley

• #3   27. aug 2015 nu ved jeg ikke hvilken bil er er tale om og hvilken pris klasse i er i, men inden han få en sag op og stå. samt fundet en advokat kan man spørge sig selv om det kan svare sig rent jura mæssigt og en injurie sag er der sku ikke ret mange advokater der gider at bruge deres tid på da de fleste menesker ikke har råd til det, nå det så er sagt burde du ikke bekymre dig og disse tomme trusler fra modpart, tomme tønder buldre bedst smiley

• #5   27. aug 2015 Omkring de 22000 mere er der egentlig ikke tale om smiley

• #6   27. aug 2015 Han har ikke omregisteret min bil endnu, men har omregisteret den anden, gjorde jeg samme dag smiley

• #7   27. aug 2015 jamen som før nævnt bare glem ham, der ikke noget at komme efter

• #8   27. aug 2015 Okay iorden så takker smiley

• #9   27. aug 2015 ang omreg kender du vel retningslinier det en skriftlig afmelding efter 3 uger men det burde sker samme dag over nette så var du sluppet for det problem

• #10   27. aug 2015 Ja, har haft ringet til skat, så der vil gå 3 uger, da der ingen slut seddel var. smiley

• #12   27. aug 2015 Hvis der ingen slutseddel er, ka han hoppe i havet..

hvis han stadig ikk har omregget den, så kan du jo i teorien melde den stjålet..

• #13   27. aug 2015 tror jeg ikke politiet går med til når han har nøglerne og reg attesten smiley

• #14   27. aug 2015 Du ville være bedre stillet, hvis du havde haft en slutseddel. En handel er nemlig kun under betingelserne "købt som beset", hvis det positivt er aftalt. Er det ikke det, hæfter du for bilens fejl og mangler ved aflevering. Det betyder, at hvis han kan bevise, motoren var defekt ved levering, så hænger du på den.

Lav ALTID en slutseddel og skriv "købt som beset". På den måde undgår man at komme op at hænge på noget, med mindre man har handlet svigagtigt.

• #15   27. aug 2015 Om han så rent faktisk vil køre en retssag for den slags småpenge, er en anden sag. Det må han selv vurdere.

• #16   27. aug 2015 Jeg ville bede ham om at rende og hoppe, og efter 3 uger melde din gamle bil stålet, hvis ikke den er omregistreret.. Når der ingen slutseddel er, eller intet skrevet, så er det påstand mod påstand.. Der kan han intet gøre, han har jo heller ikke noget på skrift! Du kunne jo i princippet (ved godt det ikke er tilfældet) påstå at du har solgt bilen med en defekt motor, ligesom han kan påstå at du sagde den er i orden.. Ved godt din bil ikke fejlede noget ved salg, det var bare for at understrege at der så mange aspekter i sådan en sag uden papirer, at ingen vil røre sagen smiley

• #17   27. aug 2015 Hvorfor er i så vilde med at melde den stjålet, det er da en "smule" tåbeligt.
    Hvad angår spørgsmålet, så bed ham om at skide i havet, det er privat handel der er absolut ingen form for garanti, og det er sådan set lige meget om der er slutseddel eller ej og der behøver ikke stå købt som beset det ændre intet. At du så burde have omreg på dagen og fået en slutseddel er noget helt andet, forstå ikke folk bliver ved med at købe/sælge bil uden disse ting.

• #18   27. aug 2015 Det er sjovt, du siger dét, Bjørn, for jeg læser Købeloven en smule anderledes ...

§ 1 og § 1 a siger, at loven gælder alle handler bortset fra fast ejendom, med mindre andet udtrykkeligt aftales (fx "købt som beset" i en købsaftale).

§ 42 og frem beskriver, at man har et krav mod sælger, hvis bilen lider af fejl og mangler. Du kan selv prøve at læse nærmere.

§ 17 beskriver, hvornår risikoovergangen sker - nærmere bestemt, at sælger har risikoen frem til levering af bilen. Er der en mangel inden levering (og kan køber bevise, at fejlen var til stede), er manglen opstået inden risikoovergangen.

Du læser måske loven på en anden måde? smiley Jeg er ikke jurist, så min tolkning kan da være forkert...

Link til loven:
    https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=142961

• #19   27. aug 2015 Hej
    Bad luck for din "ven"
    Måske er du så heldig at også din springer i luften, I så fald er i kvit - indtil videre
    Morale - Handl aldrig med gode venner ud i brugt jordisk gods!
    MVH KP

• #20   27. aug 2015 Altså, har været inde og læse på FDM, der står hvis den er prøvekørt og tjekket så hænger jeg ikke på det, igen ved ikke om jeg tolker det forkert smiley men igen det sgu snart en måned siden, så kan ikke se det kan være min skyld, havde været noget andet hvis han kontaktede mig den første uge eller de første 14 dage

• #21   27. aug 2015 Du kan læse den som du har lyst til smiley Fakta er at det kræver du slæber folk i retten, manden har ikke en slutseddel, han har ikke omreg i rette tid, allerede her er han bagud på point. Der ud over er det en noget dyr omgang med retsag og lign, det er noget køber skal stå for INGEN hjælper dig, ud over din advokat, har man købt bil privat bør man kende risikoen, længere er den ikke. At jeg så synes det er direkte idiotisk at sælge/købe en bil uden slutseddel er noget helt andet.
    Læs for øvrigt her.

http://www.juraeksperten.dk/brugte_biler.html

Kommentér på:
Ang privat bil byt

Annonce