BMW e92 m3 2010 {{forumTopicSubject}}
Hey går i tankerne om at købe en BMW e92 m3 fra 2010 og vil hører om der var nogle der havde noget erfaring med sådan en
Har læst mig frem til at de har vanos problemer og plejlstangs lejer problemer også
På forhånd tak.
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 43
Så hvis det sån en du vil have skal du bare ud og købe den
Det ren køreglæde
okt 2011
Følger: 22 Følgere: 29 Biler: 8 Emner: 20 Svar: 31
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 43
Og har aldrig haft nogen problemer
E36 m3eren begyndte og larme lidt i vanos men det havde ingen betydning på kørslen, den lavede en lille lyd når den stod i tomgang.
Det eneste du skal være opmærksom på er når du køre dem hårdt til er og huske og tjekke oliestanden da de bruger lidt olie, m5eren mest hehe
Ellers er det bare om at nyde bilen , De er virkelig holdbare da jeg pænt kan sige har ikk holdt tilbage med at trykke speederen i bund
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
okt 2011
Følger: 22 Følgere: 29 Biler: 8 Emner: 20 Svar: 31
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 27
Selvom om BMWs service interval på denne type motor siger 25000 km, så vil mange på det kraftigste anbefale kortere intervaller.
omkostningerne til Vedligeholdelsen er i den øvre ende af skalaen, gigantiske hvis du benytter de store forhandlere og deres værksteder. Uden at nævne navne, så vil jeg hverken anbefale Lyngby, Amager, Brøndby eller Roskilde som værkstedsbyer.
Nielsen og Hyrup i Vassingerød er nu de ENESTE der får lov til at skrue på min - 2 unge mennesker, men F... de ved hvad de taler om.
Der er mange skriverier om om Vanos problemer og Plejlstangslejer på cylinder 5 & 8.
jeg fik skiftet min Vanos på bank 2, men om det er et decideret "issue" skal jeg ikke udtale mig om. Hvis du læser på bimmerpost eller m3post.com vil du finde eksempler på begge lejre - dem som råber op om alkens fejl og mangler og så dem som bare kører og kører.
S65 motoren har mange sære lyde og vibrationer som man lige skal vænne sig til, især hvis du som jeg kom fra en velafballanceret række 6'er.
Den har et luftsystem til opvarmning af katalysatorerne og dette system kan i samspil med bananmanifolde i lyd minde om en utæt manifold.
denne motor - hvis du respekterer dens mekanik og sjæl, skal ikke over 3500 rpm før olien er driftsvarm.
Kører du i inderbanen og udøver "pap-vedligeholdelse" som jeg har den en fantastisk resonans ved 2000 rpm og igen ved 3000 rpm. Alene den lyd kan få den mest aggresive bilist til at forblive i inderbanen med 80 km/t og nyde de fantastiske toner den motor og udstødning kan frembringe. Desuden er respekten og de anerkendende hilsner fra mange medbilister som ved hvad en M3'er, noget af det fedeste. Thumbs-up fra dem der passerer een, kan redde dagen.
Jeg valgte manuel gear - det har jeg absolut ikke fortrudt. Har prøvet DKG også og har kørt automatgear i flere år. Denne bil SKAL være med manuelt gear.
held og lykke - håber du finder et godt eksemplar. Frozen farverne er meget sarte
BMW e92 m3 2010