{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.484 visninger | Oprettet:

Betale afgift samme dag som bilen er købt? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har været ude og hente en bil som er uden afgift gav 1000euro ved en forhandler. Nu er spørgsmålet jeg vil gerne have betalt afgift på bilen hurtigst muligt og har set på skat.dk at afgiften på en lignede er 11.000kr skal jeg bare køre indtil skat motor kontor og fortælle jeg skal betale afgift af den her bil og en tidligere vurdering af samme bil siger 11.000kr el hvordan gør man det da jeg gerne vil have plader på bilen hurtigst muligt.

Håber i kan hjælpe Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Betale afgift samme dag som bilen er købt?
  • #1   17. sep 2015 Du skal en tur omkring en synshal og få den toldsynet først og så til skat bagefter for at betale

• #3   17. sep 2015 Du skal ha den toldsynet først

• #4   17. sep 2015 Skal ikke vente mere end Max 14 dage den bil skal bare på plader nu og her. Jeg køre til den nærmeste syns hal og får den toldsynet. Kan vel bruge andre steder end lige skat til at få vurderet afgiften. Magter ikke vente

Jeg køre til Quick bil syn der har jeg afgift inden for få timer og så er bilen i dag på danske skilte. Skat siger 11k så self regner jeg da med det er den. Dog har jeg afsat 15k til afgift

• #6   17. sep 2015 Du kunne evt. prøve dem her.
    http://www.quickimport.dk/?gclid=CMOl7KLu_ccCFaXNcgodSIYBXA

• #8   17. sep 2015 Har lige set at jeg skal helt til sjælland arrr der må være et her i Jylland vil ikke bruge penge til oven broen. Kender i ikke nogle steder her i det jyske

• #9   17. sep 2015 Den skal synes først og så til toldsyn

• #11   17. sep 2015 Fordi folk herhjemme tror jeg har 50k jeg kan nøjes med at give 17000/20000kr for samme bil med det samme udstyr evt mere udstyr. Så må lige gå i tænke boksen og nu har jeg købt bilen.

Ved i hvad jeg venter til i morgen så køre jeg kl 06 i morgen tidligt til sjælland og får den på danske plader. Det heller ikke så tit jeg er på Sjælland smiley de kunne dog godt bygge Quickimport her i Jylland smiley

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #12   17. sep 2015 Hvad er det for en bil da?

• #14   17. sep 2015 Moffe sludder har bilen sidst været indreg i et EU land skal den ikke synes først.

http://www.quickbilsyn.dk/eu-toldsyn/

Det er kun hvis der ikke er mere syn på bilen den skal synes først4 og de foretages på engang

• #15   17. sep 2015 Once det skulle de 2 sidste jeg importerede men om der er kommet nye regler det ved jeg ikke

Men den skal jo synes efter danske regler før den kan toldsynes

Ved de folkevogne jeg har hentet fra Tyskland der skulle der monteres side blinklys da det er lovkrav i Danmark og ikke i Tyskland og så skulle der skiftes låg på bremsevæske beholderen så der lyste et ikon vis standen blev for lav

• #16   17. sep 2015 Så er der jo nye regler på området

• #18   17. sep 2015 Sådan har det været siden 1. januar 2012 Er den godkendt i tyskland så er den også lovlig i Danmark Den skal ikke synes hvis den stadig holder syn i tyskland. Det er jo noget han tjekker ved toldsyn. Så bilen skal ikke først op til et normal syn og derefter et told syn, hvis den inde for 2 år er synet i tyskland.

• #21   17. sep 2015 Deutsche jeg skriver heller ikke toldsyn men et syn. Bilen skel ikke både op til et syn og så et toldsyn. Er den synet inde for 2 år i tyskland så skal den kun til et toldsyn.

JS nej man skal ikke, ikke når bilen er godkendt inde for 2 år i Tyskland.

• #22   17. sep 2015 Lad os nu sige at du henter en nysynet golf 2 i Tyskland uden blink så ville du jo stadig falde for den her det er vel danske regler den skal synes efter

Klippet ud fra linket

Bemærk, at vi ikke gennemfører et komplet syn af bilen, men er der alvorlige fejl, som vi støder på
    undervejs, skal vi naturligvis stadig notere disse som en fejl. Du kan altså stadig komme ud for, at
    du får et omsyn af bilen, på trods af de nye regler.

• #24   17. sep 2015 Moffe det var da utroligt så påstålig du er læs nu hvad der står i fratikstyrelsen http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Presse/Nyhedsarkiv/Syn-og-koeretoejer/2011/12/~/media/9A5180A2AD654A48B74263BD2400E27B.ashx

Deutscher jo du gør da.

Eksempel a)
    En 5 år gammel, EU-typegodkendt personbil M1 importeres fra Tyskland. Der fremlægges
    synsrapport, som viser, at bilen er godkendt ved periodisk syn for ét år siden i Tyskland:
    Synsvirksomheden kontrollerer tilstedeværelse af EF-typegodkendelsesnummeret på mærkepladen,
    jf. eksemplet i Vejledning om syn af køretøjer, afsnit 14.02.2.2. Det kontrolleres
    desuden, at der tilsyneladende ikke er foretaget konstruktive ændringer.

• #25   17. sep 2015 EU Toldsyn
    Nye regler for toldsyn og bilsyn ved import fra et EU land

Der er kommet nye regler for toldsyn og bilsyn, når du importerer en bil fra et andet EU-land. De
    nye regler betyder, at hvis køretøjet indenfor 2 år har været synet og godkendt i et andet EU-land,
    skal bilen ikke registreringssynes i Danmark, og det er kun nødvendigt at foretage et EU-toldsyn.

Eksempel: du importerer et køretøj fra Tyskland i januar 2012, som er godkendt i Tyskland
    1. december 2011. Derefter toldsyner du bilen i Danmark, og får herved 23 måneder til næste
    periodiske syn.

De nye regler gør det nemmere og billigere for dig, der skal importere et køretøj fra et andet EU-
    land. Det er vigtigt, at du har dokumentation for synet, som regel i form af en EU-harmoniseret
    synsrapport, så vi kan se godkendelsesdato mm.

Hos Quick Bilsyn i Glostrup, Søborg og København kan du få et EU-toldsyn for 600 kr. i alt. Denne pris dækker altså
    begge typer syn. Husk at bestille tid online.

Bemærk, at vi ikke gennemfører et komplet syn af bilen, men er der alvorlige fejl, som vi støder på
    undervejs, skal vi naturligvis stadig notere disse som en fejl. Du kan altså stadig komme ud for, at
    du får et omsyn af bilen, på trods af de nye regler.

Når du har fået et EU-toldsyn hos Quick Bilsyn, skal du til SKAT og betale registreringsafgift for at
    få bilen på danske nummerplader.

Vi vil meget gerne være behjælpelige, hvis du har yderligere spørgsmål, og du er velkommen til at ringe til os, eller skrive en mail.

Du kan kan læse bekendtgørelsen på trafikstyrelsens hjemmeside

• #27   17. sep 2015 JS sorry troede du mente syn i Danmark beklager. Moffe bilen kan stadig dumpe ved et toldsyn. Men det er jo stadig ikke et registrerings syn du skal til først. Bilen skal stadig kun op til et toldsyn og ikke et syn før den kan komme til toldsyn.

• #28   17. sep 2015 Bilen er en bmw e39 528i med el sæder og fuld læderstue og auto klima og autogear. Board computer og meget mere. Havde bare ikke 45000kr derfor fandt jeg en forhandler der havde en til at stå uden afgift og købte så den og får så afgift og nummerplader på i morgen regner jeg stærkt med.

Godt ske det er en ældre bil men den har været en drøm i et års tid nu og da jeg fandt chancen greb jeg den. Har mange planer med bilen og den er hysterisk flot ingen rust el andet. Vil væge og påstå at den står som da den forlod fabrikken i 97 smiley

• #30   19. sep 2015 Hvad fandt du ud af?

• #32   19. sep 2015 Afgiften blev sat til 11.000kr det er det skat har vurderet en til i august. Betalt med det samme og derefter nummerplade på og så ud og køre. Kørte til Esbjerg for at få den toldsynet og betalt afgift og udleveret af nummerplade.

• Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator

Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #33   20. sep 2015 Den seneste vurdering jeg kan finde, på netop den model, står i 28.068,00 kr. .. Intet nærmer sig 11.000 kr, så det lyder lidt, ja.. Mystisk.

• #35   20. sep 2015 Nemlig og her ser du hvad afgiften blev i august. Min er fra maj 1997

profilbillede
  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #37   20. sep 2015 Tja, nogle gange er man heldig, andre gange føler man, at man bliver taget i røven...

• #38   20. sep 2015 Seriøst er glad for at jeg ikke skal betale den afgift men det er self også skat vi snakker om.

Der er også en side mere du kan se hvad der er betalt.

• Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator

Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #39   20. sep 2015 Lad os bare konstatere at du ikke får noget ud af at spille Lotto lige foreløbig - Dit held er brugt smiley

• #40   20. sep 2015 Hehe jeg spiller aldrig lotto vinder aldrig alligevel

• #41   22. sep 2015 haha - ja det var den gang man kunne gå til skat og få straksbehandling med registreringsafgift.
    Skat indførte i marts 2007 et nyt system så borgere i realiteten samme dag som toldsyn og syn kunne betale afgift og få nr. plader på sit køretøj. Efter en periode på godt og vel 3 år, fandt Skat på en endnu bedre og hurtigere metode nemlig at "sænke" ekspeditionstiden fra 2-3 timer til 2-3 mdr.
    smiley
    Man sammensatte simpelthen flere ineffektive systemer og skabte et revolutionerende udueligt og dyrt system - fantastisk tænkt !! smiley

• #42   23. sep 2015 Det var sgu da træls, importerede en bil sidste år, den skulle både synes og toldsynes. Den havde 1½ år til syn i tyskland. Anyway quickimport kan sagtens klare sagen indenfor 2 dage for dig.
    Jeg ringede til manden og blev informeret du kunne få dit lokale synscenter til at syne den for dig hvis de må!.

Derefter ringer man bare til quickimport og betaler den regning de sender, bum så kan du hente plader og den er lovlig

• #43   23. sep 2015 Er ihvertfald glad for bilen smiley jeg skal dog til Tyskland fordi jeg vil have den lavet om fra automatgear til manuelgear og har fundet en til 1200 euro ikke så god stand som min egen. Men der er lidt mere udstyr jeg kan bruge til min egen og jeg kan jo altid sælge den i skrot el jern og sælge den i dele.

• #44   23. sep 2015 Lyder da som et spændende lille projekt. Smider du ikke nogle billeder op af bilen samt dit lille projekt?

• #45   23. sep 2015 Ja da smiley altid spændende og vise folk hvad det sker smiley

• #46   25. sep 2015 Er også i gang med at lave en hjemmeside til at vise de biler jeg har poleret, samt de projekter jeg har været igennem med min egen 308'er

Kommentér på:
Betale afgift samme dag som bilen er købt?

Annonce