{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.711 visninger | Oprettet:

underlig oplevelse med politiet {{forumTopicSubject}}

hej bg. er i morges blevet ringet op af politiet der beder mig om og få fjernet min bil fra vores fælles parkeringsplads på vores vej inden for 48 timer ellers vil den blive fjernet på min egen regning. min bil er afmeldt og derfor har den ingen nummerplader på. jeg ved ikke hvorfor de ville have den fjernet

4-5 timer efter jeg var blevet ringet op ringer min telefon igen, jeg kommer i snak med en anden betjent der spørger mig om diverse ting med hvor meget den koster mig i forsikring, tidl. reg.nr, hvad jeg betaler i vægtafgift og hvad jeg har givet for bilen.

Nogen der kan svare mig på hvad dælen de skal bruge alle de oplysninger til??

Tak på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  underlig oplevelse med politiet
  • #1   23. sep 2015 Biler uden nummerplader må kun holde pakeret på privat grund.

• #3   23. sep 2015 Som Mathias siger, bilen SKAL have plader på hvis den skal holde der.

• #4   23. sep 2015 tak for svar. rart og vide til en anden gang smiley

• #6   23. sep 2015 Egentlig er det jo ikke nok at en bil uden nummerplader holder på privat grund.
    Den skal faktisk holde uden for færdselslovens gældende område.
    Og færdselsloven kan sagtens gælde i fx en privat indkørsel.

• #7   23. sep 2015 Så snart bilen er på privat grund kan de ikke gøre noget så det lige meget og det er en indkørsel bare det en privat grund

• #8   23. sep 2015 Naaa, ikke helt smiley
    Der hvor postbudet kommer gælder færdselsloven, for at sige det meget populært smiley
    Og hvor færdselsloven gælder må en bil ikke holde uden nummerplader.

• #9   23. sep 2015 Men nu skal postkassen jo stå i skel, så postbudet har intet at gøre derinde :O)
    Der er vidst også noget med at hvis man fx har to biler på grunden gælder færdselsloven også der. I teori lærte jeg at en person i en bil alene som kørte markræs ikke hørte under færdselsloven, men hvis to personer i to biler kørte markræs på samme mark vil færdselsloven være gældende.

Jeg tror ikke nogen vil gøre noget ved at en afmeldt bil holder på ens private grund.

• #10   23. sep 2015 Det derfor post kassen nu om dage skal være ud til vejen så de ikke skal gå ind på grunden så hva der ens grund efter grundplans tegningen kan de ikke blande sig i.

• #11   23. sep 2015 Sludder. Postkassen skal stå ude ved skel for at gøre det nemmere (og billigere) for postvæsenet at aflevere posten.
    Så længe der er fri og uhindret adgang til fx din gårdsplads gælder færdselsloven der.
    Andre der kommer på din grund er fx skorstensfejer, fogeden, skat, Jehovas vidner, politiet, naboen, familie, folk der er kørt forkert, håndværkere osv.....

• #12   23. sep 2015 Min første kommentar var såmen også ironi :O)

Som sagt tror jeg dog ikke det vil håndhæves, så man straffer folk der har afmeldte biler stående på egen grund.

I loven hedder det sig:

"Loven gælder, hvor andet ikke er bestemt, for færdsel på vej, som benyttes til almindelig færdsel af en eller flere færdselsarter."

• #13   23. sep 2015 @ 12: Det tror jeg heller ikke! smiley

• #14   24. sep 2015 Hvorfor spurgte du ikke betjenten der ringede til dig?

Kommentér på:
underlig oplevelse med politiet

Annonce