{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.394 visninger | Oprettet:

Grand Scenic 1,9 dci {{forumTopicSubject}}

Er ved at finde ud af hvilken familie dyt vi skal have her til februar.

Har kigget på en Renault Grand Scenic 1,9 dci og har et par spørgsmål

1. Har motoren og bilen nogle svagheder man skal kende til ( kommer fra en peugeot 407 1,6 diesel :s )

2. Holder de 17,9 km/l den er opgivet til eller er det helt ved siden af?

3. Vender mig sig til det forfærdelige midter konsol ....?

Mvh

Martin

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grand Scenic 1,9 dci
  • #1   26. sep 2015 Motor er ikke kendt for fejl og kører lækkert ! Om den lever op til de 17,9 så kommer det an på kørselsmønster men har en kammerat der har en og hans kører i gennemsnit 16. Midterkonsollen er jo en smagssag men man kan vende sig til meget !

• #2   27. sep 2015 Vil bare gerne have noget der kører stabilt, og såvidt jeg har hørt kører deres 1,6 dci slet ikke så langt på literen som lovet. Så kan man lige så godt tage 1,9 der er billigere at købe og gennemtestet

• #3   27. sep 2015 Der er ingen biler der kører lige så langt som lovet. De kan sagtens, bare ikke i daglig brug.
    1,9 dci er en god motor uden det store bøvl. Partikelfilter mm. kører vedligeholdelsesfrit, modsat 1,6 hdi.

• #4   27. sep 2015 Har selv en grand scenic 1,9 dejlig bil, det eneste vi har bøvlet med var den elektriske håndbremse som frys op i vinters. Ellers har den kørt perfekt i de 70000 km vi har haft den. Hvad angår brændstof økonomi så skal du nok forvente ca 15-16km/l p blandet kørsel, køre du landevej med 90 km/t skal du regne med 19 km/l

• #5   27. sep 2015 Hvordan med plads, opbevaring til ting, vind og dæk støj? Hvad koster service på sådan en? Hvor langt har din kørt i alt?

• #6   27. sep 2015 Der er masser af plads og rigtig mange små rum til opbevaring, vi har en dynamic model med alt i udstyr inkl navi.
    Nu laver jeg selv service på vores biler så det er kun reservedele som koster for os, og som sagt har der ikke været noget med den mens vi har haft den.
    Støj synes jeg ikke der er meget af heller ikke på motorvejen, vores har nu kørt 150000 km og er fra 2009.

• #7   27. sep 2015 Hvordan med rust og slid. Kan man se noget der er ved at begynde nogen steder nu den er ved at være 6 år?

• #8   27. sep 2015 umiddelbart synes jeg ikke jeg kan se ret meget slid på sæder eller kabine, vi har 2 børn som er hårde ved bagsædet med sand, is og møg smiley , rust har jeg ikke kunnet finde noget af endnu dog bliver den rustbeskyttet her inden længe alligevel.

• #9   27. sep 2015 De ruster Ikke rigtigt de modeller det eneste jeg har set er paneler ved forhjul grundet stenslag. Renault kører med faste priser på service og mange ting og er generelt billig med service mener man kan få et basis service små 2000 kr mener jeg det er med olie og filter. Så kommer der selvfølgelig tillæg hvis den skal have bremsevæske osv.

• #10   29. sep 2015 15km/L virker ikke af meget her i 2015/2016. Min Clio 3 1.5 dci fra 2009 er opgivet til 22km/L, men så kort på literen har vi ikke kørt endnu...ligger på 24-25km/L. Da vi om natten kørte til Holland i sin tid lå vi omkring 30-33km/L, men så bruger man også englefod smiley

• #11   29. sep 2015 Er med på at det slet ikke er samme type bil, men alligevel...

Kommentér på:
Grand Scenic 1,9 dci

Annonce