{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

Daniel Ø
Daniel Ø
Tilmeldt:
19. dec 2022
Følgere: 24 Emner: 3 Svar: 10

Renault Grand Scenic 2018 -spørgsmål til skift til apple carplay {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg ønsker at få aktiveret Apple car play i min bil. Lige nu er det standard softwaren R-link. jeg ved at min firmware version i bilen har apple car play og jeg skal bruge en OBD enhed og en laptop med DDT4ALL for at aktivere det. jeg har set denne video hvor han gør det:

https://www.youtube.com/watch?v=izJWMMoGRCs&t=97s

Jeg har købt en OBD enhed (nok en kinesisk klon). Denne her:

https://www.av-cables.dk/mobilscan-til-smartphone/obd-ii-motorscan-elm327-wifi-v1-5-iphone-android-hvid.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA9ourBhAVEiwA3L5RFiCAC4gojknsGMCuknLxKMdGWd6-Qywv2h3bH4veLaFX3OMVvKh2MhoCtwEQAvD_BwE

Men når jeg sætter den i bilen og leder efter den med min laptop (via WIFI) så kan den ikke finde den. Jeg kan godt finde OBD enheden den med min mobil via en APP. Men jeg skal jo bruge min laptop da jeg skal bruge DDT2ALL programmet.

Måske virker det hvis jeg køber et bedre mærke?

F.eks. denne:

https://estore.nu/da/fejlkodelaeser/44-elm327-wifi-elm-327-automotive-diagnostic-tuning.html?SubmitCurrency=1&id_currency=5&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA9ourBhAVEiwA3L5RFhm_9Ct2QP1u1BD27RtP_irw0S7HefUDSHG5TErQVL0cmfbeMCXRRBoCmhkQAvD_BwE

Jeg har haft bilen på et Renault værksted for at få aktiveret apple car play men teknikeren sagde at han ikke kunne få det til at virke... Jeg forstår det ikke.

Nogen som har erfaringer med det?


På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh.
Daniel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renault Grand Scenic 2018 -spørgsmål til skift til apple carplay
  • Daniel Ø
    Daniel Ø Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 24 Emner: 3 Svar: 10
    #2   26. nov 2023 Jeg forstår ikke svaret?

  • #3   26. nov 2023 OBD 2 scannere er ikke bare OBD scannere, den skal ret sikkert være godkendt til programmet/bil kodningen smiley

    De billige scannere er normalt kun lige kodet til at kunne udlæse fejlkoderne på motoren


  • #4   27. nov 2023 Prøv søg efter det i Renault klubben på facebook. Der er noget snak om det.
    Der henviser de også til noget YT, og en specifik dongle, måske der er nogen i nærheden af hvor du bor der kan hjælpe.


    profilbillede
  • Eddie F
    Eddie F Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 80
    #5   27. nov 2023 Prøv at kontakte OlcayTurkmen på 50498159 - han kan måske hjælpe dig med projektet smiley

  • Daniel Ø
    Daniel Ø Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 24 Emner: 3 Svar: 10
    #6   27. nov 2023 Jeg siger bare tusind tak for jeres kommentarer. Sætter stor pris på det smiley

  • Daniel Ø
    Daniel Ø Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 24 Emner: 3 Svar: 10
    #7   7. dec 2023 YESS!! For 20 min siden sad jeg og råbte YESS ude i min bil. Endelig efter flere år har jeg langt om længe fået aktiveret Apple CarPlay i min Renault Grand Scenic 4 fra 2018. Som ellers kører med R-link. Og dette system, har jeg aldrig brudt mig om.

    Jeg var nødt til at bruge en laptop med windows 7. Installerede OBD2 enheden med den medfølgende driver. I enhedshåndtering installerede jeg enheden 2 gange (eller ihvertfald den enhed som jeg kunne se hørte til OBD2 enheden.. jeg tog den ud og ind af USB porten for at se hvad der forsvandt og dukkede op i listen) og bum.. så virkede det!!

    https://photos.app.goo.gl/F83wG84N7W7Karr18


    Jeg har hele tiden vidst at det var muligt, men Renault Danmark... De mente noget andet. Det er slet ikke til at forstå at jeg fik et sådan svar. Se nedenfor....

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Jeg spurgte Renault Danmark om hjælp og de gav mig det her svar:

    Hej igen Daniel,

    Vores tekniske support er vendt tilbage, og de skriver følgende:

    "Som jeg tjekkede med L3-teamet, har kunden ikke Android auto/apple car play tilgængeligt til sin bil.

    Vi har ingen information om den proces, som kunden ønsker at anvende, og da den løsning kunden ønsker at prøve ikke er garanteret af renault, er der intet vi kan gøre."


    Vi ønsker dig en god dag!

    Med venlig hilsen
    Miami
    Renault Kundeservice


    profilbillede
Kommentér på:
Renault Grand Scenic 2018 -spørgsmål til skift til apple carplay

Annonce