{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

Charade 1,6 vs Charade Gtti vs civic 1,6 esi {{forumTopicSubject}}

Hej alle bilentusiaster,

Jeg står og skal købe mig en sjov lille vinterbil. Har søgt lidt på nettet og har kogt det ned til disse tre stk.

Honda civic 1,6 esi el 1,5i ls (øko) (fra bg e.l.)
Daihatsu Charade 1,6 awd detomaso (dba.dk)
Daihatsu Charade Gtti (import)

Jeg er Honda mand (har en type-R), men vil alligevel gerne prøve noget andet. Har gået meget med tankerne om en Charade Gtti, da den har alt det sjove med turbo, uden at man skal betale en en formue i afgifter osv.
Har så fundet en Charade 1,6 awd på dba, som egentligt virker god nok. Og det er plus, at den har Awd.

Jeg har læst lidt på nettet, men kan ikke finde meget info om dem.

Jeg vil høre mere om de to Charader:
Er der et forum, hvor man kan læse op på dem? (Dk/en)
Hvordan er de at tune på?
Har læst at Gtti'erne har elendige topstykker, hvis man skruer op for trykket? (Vil gerne op på ca 160 HK),
hvilken motorstyring bruger man, hvis man vil skrue op for trykket? (HKS fcd, eller er der andre gode alternativer?)
Kan man evt skifte motorerne rundt, så man skifter fra 1,6 awd til 1,0 turbo Awd? (Er det et straight swap eller skal der laves ledningsnet og/eller motorophæng)
Har læst at det er lovligt, at skifte mellem motorer, da det ikke øger mere end 20% samtidigt med, at alle motor har motorkode "HB"?

Til slut vil jeg høre jeres mening om, hvilken af de tre nævnte biler, man skulle gå efter, hvis de skulle være en sjov vinter-racer.

Jeg ser frem til at høre jeres mening.

Mvh Allan.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Charade 1,6 vs Charade Gtti vs civic 1,6 esi
Kommentér på:
Charade 1,6 vs Charade Gtti vs civic 1,6 esi

Annonce