{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

air/fuel {{forumTopicSubject}}

jeg har sådan et aem ur i min charade gtti , den skriver omkring 12,5 til 13,5 - 14,0 når den får fuld gas og lader 1 bars lade tryk . ville i mene at det for mager ? den står på 10,5 -11 i tomgang som er rimlig fed , ville mene den sku stå på 14 15 stykker i tomgang også 11,5 når den lader fuldt lade tryk . har kun turbosmart benzintryksregilator til at skrue på om den er sat til 4 bar i grundtryk og hæves så til 6 bar ved gas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  air/fuel
  • #1   31. mar 2012 det er jo ret svært at fortælle korrekt ... da lambda 14,7 jo kun teoretisk er den optimale værdig ... så uden en effekt måling og evt en loggning på EGT ville det jo være umuligt at gætte sig til ...

men ingen af de tal du nævner er jo "for mager" .. at man siger at den skal helst ligge på 11,5 eller what ever har jo mange faktorer. og motore er forskellige

• #2   31. mar 2012 Ja det burde da være omvendt. Ca 10.5-11.5 ved fuldgas og 14.5 ved tomgang mener jeg. Hvad med din lambdasonde evt ?

• #3   31. mar 2012 jah det rigtigt nok , men bare for at være på dej sikkere side . så den ikke går ud og smadret et stempel eller noget ;D hvis det kørt for mager

• #4   31. mar 2012 kommer lidt an på hvor meget den er pumpet ;D .. du kan jo prøve at køre råden og tjekke dine tændrør . til at starte med ... det er jo somregel først tegn på den får lidt for lidt .. men det tror jeg nu ikke den gør ..

• carsten l
    carsten l Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Svar: 26
    #5   2. apr 2012 fuldgas omkring 12 , lidt under måske, delgas 14,7 -15,7 , tomgang, der skal den gå ren, min skriver 12,5 der går den bedst

• #6   2. apr 2012 Min går ned på 10,5 kort, og så 11 på fuld knald. Normalkørsel og tomgang svinger mellem 13,5 -15,5 ca.

Kommentér på:
air/fuel

Annonce