{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  air / fuel
  • #1   6. mar 2012 Normalt bruger man en lamdasonde med tilhørende ur.

    Vi bruger den her model:
    http://www.ms-performance.dk/nissan/200sx-s13/performance-parts/aem-uego-wideband-kit.html


  • #2   6. mar 2012 Skal der så sidde to lambdaer på?

  • #3   6. mar 2012 Jeps smiley
    En lamda og en wideband smiley
    Bor et hul, svejs, skru i og tilslut lidt ledninger smiley

    Jeg bruger også AEM smiley


  • #4   6. mar 2012 jeg troede altid man brugte en kombineret lambda smiley så er det jo pisse nemt smiley

  • #5   6. mar 2012 så jeg ska have 2 lamdasonder i min torbo albue eller hvordan ??¨


  • #6   6. mar 2012 morten du her ikke kun noget lamdasonde noget vel da jeg fik et air/fuel gauge med da jeg købte min bil
    ??


  • #8   6. mar 2012 Hvorfor vil du til at måle dit lambda tal?
    (det er et teoretisk spørgsmål)


  • #9   6. mar 2012 tænkte bare at jeg li så godt kunne bruge det når det nu fulgte med bilen, anden grung er der faktisk ikke rigtig overvejer lidt bare at sælge den


  • #10   6. mar 2012 En lambda måler er en utrolig god fejl måler. Vi har flere gange haft brug for det på vores biler. Vi ved jo, at bilen er kørt ind til at køre 10 i lamda i tryk området, så når den pludselig viser 13 er der noget galt og det er med at få foden af speederen i en fart inden motoren smelter. Vi havde problemer da vi sidste gang kørte på Rudskrogen Norge, hvor benzintryksregulatoren ikke kunne opretholde trykket, hvorfor motoren ikke blev tilført nok benzin. Så er det rart at have den. Specielt fordi vi kørte 2,7 bar på vore RB25DET med originale stempler og stænger. Havde vi ikke haft den, så havde den smeltet stemplerne, ikke så sjovt når man har kørt 800 km. for at køre og en hel weekend og problemet opstod med det samme.

  • #11   6. mar 2012 RB26DETT S@lges !
    Du måler jo heller ikke med en lambdasensor (narrow band o2 sensor)


  • #12   6. mar 2012 1342 F - Nej, der er ikke monteret en alm. lamda-/oxygensensor på vores biler, vi bruger kun wideband sonden. Der er jo dog ikke den store forskel på om du måler med en bredspektret (wideband) eller en almindelig oxygensensor. Den eneste forskel på de to sonder er, at du med en wideband sonde har muligheden for nøjagtigt at måle Air/fuel ratio og ikke kun hvor meget ilt (oxygen) der kommer gennem eller rettere er i udstødningen, hvor sensoren sidder.

    Hvis man skal beskrive de to sonder, så selv en mor forstod det:
    En almindelig oxygensensor måler kun om motoren får for meget luft gennem systemet (hvilket forårsager at motoren bliver varm).
    Hvorimod en lamdasensor måler den præcise blanding.

    Inte og lamagra - Du behøver kun en, hvis din motorstyring understøtter wideband sonden. Wideband sonden måler jo det samme og mere til end den alm. oxygensensor.

    nikolaj O - Hvert mærke har som regel hver sin lamdasonde, de forskellige mærker kører forskellige signaler (går ud fra det er pga. produkts rettigheder, det er jo ulovligt at kopiere andres produkter). Hvis du sender mig en PB med mærke og model på det ur du har, kan det være jeg kan skaffe dig en sonde der passer.


  • #13   7. mar 2012 En almindelig oxygensensor måler måler kun nøjagtig ved lambda 1 (14.7)
    Fed eller 14.7 eller mager.
    Bliver blandingen bare en smule mager over lambda 1 falder spændingen fra sonden med det samme til næsten output 0 og bliver umulig at aflæse.
    Bliver blandingen lidt mere fed stiger output til næsten 1V og ændre sig næsten ikke mere.
    Du kan med et almindeligt voltmeter måle volt over sonden hvis du ønsker at finde ud af hvordan du køre mest økonomisk.
    Hvis du kan få den til at ligge under 0.6v i ex 5 gear og 100kmt så køre du max øko.
    Bare tilslut dit volt meter og klister det op på forruden og kør en tur, så kan man hurtigt lære i hvilket områder man spare benzin.
    Hvis du ikke kan få den under 0.6v off boost ved lave rpm i et højt geer.
    Så ville der måske være penge at hente på en indkøring hos Bruno eller en anden tuner....

    En wideband er meget hurtiger og skal varme sig selv op først, output volt stiger jævnt fra fed til mager med 2.5v ved lambda 1
    En wideband sonde har også en "narrow band" udgang som sender et normalt 0-1v signal og det kan let forbindes og forståes af standart motorstyringen.
    Så hvis du har planer om en wideband Ur i bilen så behøver du kke at lave et nyt hul i udstødningen.

    Personligt syntes jeg at EGT er rigtig god at holde øje med.
    Det er jo varmen det hele handler om, ikke om det er lambda 0.7 eller 0.8



Kommentér på:
air / fuel

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce