1.039 visninger
|
Oprettet:
air / fuel {{forumTopicSubject}}
hej ska man have en sensor til sådn en eller er der en ledning på på luft mængte måleren man sætter den til ??
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.232
Vi bruger den her model:
http://www.ms-performance.dk/nissan/200sx-s13/performance-parts/aem-uego-wideband-kit.html
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.467
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
En lamda og en wideband
Bor et hul, svejs, skru i og tilslut lidt ledninger
Jeg bruger også AEM
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.467
nov 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 52
nov 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 52
??
nov 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 52
http://www.ebay.co.uk/itm/BRAND-NEW-Universal-NISSAN-1-Wire-Oxygen-Lambda-sensor-/350100943586?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5183a472e2
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
(det er et teoretisk spørgsmål)
nov 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 52
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.232
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Du måler jo heller ikke med en lambdasensor (narrow band o2 sensor)
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.232
Hvis man skal beskrive de to sonder, så selv en mor forstod det:
En almindelig oxygensensor måler kun om motoren får for meget luft gennem systemet (hvilket forårsager at motoren bliver varm).
Hvorimod en lamdasensor måler den præcise blanding.
Inte og lamagra - Du behøver kun en, hvis din motorstyring understøtter wideband sonden. Wideband sonden måler jo det samme og mere til end den alm. oxygensensor.
nikolaj O - Hvert mærke har som regel hver sin lamdasonde, de forskellige mærker kører forskellige signaler (går ud fra det er pga. produkts rettigheder, det er jo ulovligt at kopiere andres produkter). Hvis du sender mig en PB med mærke og model på det ur du har, kan det være jeg kan skaffe dig en sonde der passer.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Fed eller 14.7 eller mager.
Bliver blandingen bare en smule mager over lambda 1 falder spændingen fra sonden med det samme til næsten output 0 og bliver umulig at aflæse.
Bliver blandingen lidt mere fed stiger output til næsten 1V og ændre sig næsten ikke mere.
Du kan med et almindeligt voltmeter måle volt over sonden hvis du ønsker at finde ud af hvordan du køre mest økonomisk.
Hvis du kan få den til at ligge under 0.6v i ex 5 gear og 100kmt så køre du max øko.
Bare tilslut dit volt meter og klister det op på forruden og kør en tur, så kan man hurtigt lære i hvilket områder man spare benzin.
Hvis du ikke kan få den under 0.6v off boost ved lave rpm i et højt geer.
Så ville der måske være penge at hente på en indkøring hos Bruno eller en anden tuner....
En wideband er meget hurtiger og skal varme sig selv op først, output volt stiger jævnt fra fed til mager med 2.5v ved lambda 1
En wideband sonde har også en "narrow band" udgang som sender et normalt 0-1v signal og det kan let forbindes og forståes af standart motorstyringen.
Så hvis du har planer om en wideband Ur i bilen så behøver du kke at lave et nyt hul i udstødningen.
Personligt syntes jeg at EGT er rigtig god at holde øje med.
Det er jo varmen det hele handler om, ikke om det er lambda 0.7 eller 0.8
air / fuel
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside