{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.045 visninger | Oprettet:

627
627
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022

Er bilen forsikret? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have flyttet en bil jeg lige har købt, og der er skam nummerplader på smiley
Men der er lidt usikkerhed blandt de tidligere ejere om bilen egentlig har forsikringen i orden.....
Hvis man slår nummerpladen op på nummerplade.net står den til at være "registreret"
Men er det nok?
Eller skal man ringe til polidutten for at være sikker på at der er en forsikring på bilen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er bilen forsikret?
  • #2   25. okt 2015 Hvorfor har du ikke bare omregistreret den med det samme, så køre du rundt i dit eget navn og ikke sælgers

• #3   25. okt 2015 endnu en af de nærige der ikke mangter at få en bil i eget navn.. tag dig dog sammen!!!!

• #4   25. okt 2015 Fuldstændig ligegyldigt om sælger har forsikring.. bilen er jo din nu = din hovedpine

• #6   25. okt 2015 Line A: Det passer så ikke helt. Sælgers forsikring dækker den nye ejer i 3 uger eller indtil bilen omregistreres inden for de 3 uger.

• #7   25. okt 2015 Bilen er løbet over syn - derfor kan den ikke omregistreres.
    Desuden har bilen stået mere eller mindre adskilt i mere end et år, og så dukker der helt sikkert noget op inden den kan komme til syn.
    Samt der et par småting jeg helt sikkert ved skal fikses inden syn.

Men nu har jeg endelig fået bilen samlet, den er pænt køreklar, og den skal "bare" køre ca 15 kilometer hjem til mig selv til overvintring, hvor jeg vil gå og nusse om den så den kan blive synet til foråret.

Jeg gider bare ikke prøveskiver en eller anden hverdag, men hvis bilens forsikring stadig er gyldig kan jeg jo bare lige hente den og futte den hjem smiley

Tak til Kim P for et godt link smiley

@ Kasseren: Man bør vel generelt kende årsagen til folks spørgsmål inden man dømmer dem smiley
    @ Line A: Netop - min hovedpine, derfor jeg spørger herinde!

• #8   25. okt 2015 Forsikring
    Selskab: GJENSIDIGE FORSIKRING

Bevisnummer: N/A

Status: Ophørt

Oprettet: 05-08-2015

Så må jeg jo bare have fat i nogle prøveskiver til en dag der passer til at sælger er hjemme og kan aflevere smiley

• #9   25. okt 2015 Men hvorfor ikke bare købe prøveplader til 100 kroner? så er du ovre det, og så er det helt lovligt

Når bilen er overskredet med syn, kører man alligevel ikke lovligt selv hvis bilen er forsikret.

Hvis bilen har holdt adskilt virker det da meget naturligt dens forsikring ikke er aktiv, det ville jo være skørt.. - når den ikke kører anyways..

• #10   25. okt 2015 Line - Jeg har jo også netop tænkt mig at bestille et sæt prøveskiver, men det skal være til en dag der passer både sælger og mig.
    Man kører netop lovligt med prøveskiver, når blot bilen i det hele taget er synsklar.

Bilen er en projektbil, den er blevet handlet 2-4 gange inden for de sidste par år.
    Og der har været enighed blandt de forskellige ejere om at lade forsikringen "fortsætte", formentlig fordi alle regnede med at den snart kom ud at køre igen.

Nu er den min smiley
    Og fredag 6. maj 2016 skal den synes, ha nye plader på og så ud og rulle smiley

• #11   25. okt 2015 627 - jamen tillykke med vognen, og alt held og lykke med projektet smiley

• #12   25. okt 2015 Bare til info, så kan der ikke bestilles prøvemærker, hvis der stadig er nummerplader på bilen. Det kunne også godt lyde som om, at nummerpladerne måtte være efterlyst.

• #13   26. okt 2015 @ Morten: Tak for info smiley Jeg har i aften prøvet at bestille prøveskilte, og det kunne faktisk slet ikke lade sig gøre. Og nu ved jeg så hvorfor....
    Pladerne ryger ind i morgen, så må vi se hvornår jeg kan bestille prøveskilte....

• #14   26. okt 2015 Det kommer nok også til at koste en bøde til den registrerede ejer da bilen er kørt over syn, mener at det koster 2.000 kroner. Og det kunne godt lyde som om at den er kørt ret meget over syn. Forstår slet ikke det der med at undlade at omregistrere en bil ved salg, lige pludselig er det en vildt fremmed der kører rundt i ens navn. Det samme med at købe en trailer uden at omregistrere den, jeg fatter det ikke.

• #15   26. okt 2015 Kassereren> fedt at du ud fra den smule info kan konkludere, at han ikke "magter" at have bil i eget navn.

profilbillede
  • #16   26. okt 2015 @ Simon: Bilen er jo tvangafmeldt (uden indlevering af plader). Så der bliver jo nok ikke nogen bøde....

• #17   26. okt 2015 Det her er så nemt ag undersøge inden køb, det tager ca 10 sek på nettet, og forstår heller ikke det der med at køre rundt i andres navne istedet for at for orden på tingende med det samme.

• #18   26. okt 2015 Altså, for mig var det jo ikke noget problem - bilen var skildt ad, pladerne var ikke mine, og jeg kunne ikke omregistrere den da den var gået over synsdato.
    Nu er den samlet - og den skal ud på en køretur smiley
    Havde det været muligt havde jeg da omregistreret den da vi blev enige om prisen.

Længere er historien egentlig ikke smiley

• #19   27. okt 2015 Lige lidt mere info. Det koster også at afmelde nu. Men det er så til at overkomme. Mener det er omkring 60 - 75 kr. afhængig af synshal.

Og til sidst, Det er ikke lovligt at videresælge en bil uden at omregistrere !!
    (Med mindre pladerne er afl og afmeldt)
    Og ja, jeg ved godt det sker i vid udstrækning, men det er IKKE lovligt.

• #20   27. okt 2015 Hvis den er kørt så lang tid over syn at den er blevet tvangsafmeldt, så kommer der helt sikkert et girokort på 2.000 kroner til ejeren af nummerpladerne. Så hvis du kender vedkommende, så kan du jo lige "advare" ham.

• #21   27. okt 2015 Det kan være han allerede har fået forlægget - og derfor har taget sig sammen til at få bilen afmeldt??
    Jeg har selvf mandens navn og adresse fra reg.attesten, men der dukker ikke noget telefonnummer op når jeg slår hans navn eller adressen op på krak.

Havde jeg kunnet finde ham havde jeg da nok lige slået på tråden, men når han nu vælger at være anonym synes jeg ligesom ikk det er mit problem mere smiley

• #22   28. okt 2015 Nå, så røg pladerne ind til synsfar i dag ved middagstid.
    Og nu i aften har jeg kunnet bestille prøveskilte, det bliver så på lørdag at bilen skal køre hjem til vinterhi smiley
    Det bliver godt!

• #23   28. okt 2015 Hvem har du så lokket til at købe plader, nu hvor du er "en af de nærige der ikke magter at få en bil i eget navn"? smiley

• #24   29. okt 2015 Jeg "lånte" min kones dankort da jeg skulle bestille prøveskilte.
    Til foråret når der skal rigtige plader på, så bliver det jo dyrt - så der regner jeg med at platte min mor for et par tusind smiley

Kommentér på:
Er bilen forsikret?

Annonce