{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.543 visninger | Oprettet:

højre baghjul skæv!!? hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej havde desværre et uheld med min bil for lidt tid siden' driftede ind i en kantsten med højre baghjul. det resulterede så i en ødelagt fælg bærearm, og drivaksel. fik hurtig nye dele og fik det lavet, men hjulet peger så rigtig med udad mod højre side, kørte så til quikpot og fik.den sporet. Men de har ikke kunne spore den ordenligt ind på hjulet så den trækker stadig meget mod højre og sejler helt vildt. Mit spørgsmål er så, hvad kan det være galt kan jeg have slået noget andet skævt? Håber virkelig nogen kan hjælpe. bilen er en bmw 323i e46 steptronic

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  højre baghjul skæv!!? hjælp
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #1   4. jan 2016 Har du fået skiftet bagbroen

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.886
    #2   4. jan 2016 ophæng er slået skævt, det kan ikke løses ved en sporing...... det skal skiftes evt. ny bagbro, det kan også være selve undervognen der er blevet lidt skæv og så er det jo ligemeget hvor meget du retter på delene der er monteret på den..

• #4   4. jan 2016 Tak for buddene! Er der en 'nem' måde og afskrive hvad der virker og ikke? eller er det bare og se på det fra en ende af? Overvejer og smide den ind til et bmw værksted, men orker bare heller ikke flere dyre regninger vis jeg ka' blive fri Spindlen hvor sidder den helt præcist?:)

• Bjerggaards

#5   4. jan 2016 Der er jo en masse stænger at vælge imellem på sådan en e46er, så hvis alt er skiftet ud med nye dele, så ville jeg bare tage den hen til et værksted, som kender til bmw.. Om det direkte er bmw værksted, eller et sted hvor de har rodet med dem, det betyder ikke så meget, bare de ved hvad de har fingerene..
    Har været med til at skille en tidlig e46 model som havet lavet næsten det samme, og den havde flået bagbroen ud af karossen, og bukket bagbroen.. For at sige det pænt, så blev det en DYR omgang for ham..

• Bjerggaards

#7   4. jan 2016 Sådan er den ikke på en bmw, det er som mit billede her, et leje i midten og en trækaksel igennem

profilbillede
  • #8   4. jan 2016 Bg piraten - har jo kun skiftet bærearm og drivaksel, så ville det være dumt og få den på værksted? Og få dem til at finde fejlen?

• Bjerggaards

#9   4. jan 2016 Når du skriver bærearmen, er det så den store hvor lejet sidder i, eller en af de andre?
    For hvis en af de 2 er skæve, så har det direkte indflydelse på hvordan dit hjul sidder smiley
    Men smid den til en mekaniker hvis du ikke er helt sikker.. Det ville være surt at køre rundt i en bil, som æder et dæk på 150km

• #11   4. jan 2016 Https://www.thansen.dk/product.asp?pn=-829136930&n=504541021&regnr=AB27571&regnrregid=10600709&tid=9092&group=1400&refloc=2 den her bare i højre side, og det var en af mine venner som er mekaniker og er ganske dygtig! Og når du siger en masse stænger hvad mener du så helt præcis? Tror du en mekaniker ville ku lave det til 7-8 tusind os vis det ikke er helt godt?:)

• #12   4. jan 2016 Orker det bare ikke mere nu skal det bare køre ordenlig!

• Bjerggaards

#13   4. jan 2016 Nr 5 på mit billede der så er skiftet..
    Men tjek den øverste, nr 11 på mit billede og se om den ser ud til at have slået sig, ellers er der den store nr 1, men der skal lige flere kræfter til at den bliver bukket, og er den bukket, så skal du have tjekket hele bilen igennem!
    Og 7-8k kan blive svært hvis det er nr 1 der er røget, da den alene koster omkring 5000kr i indkøb smiley
    Men få din ven til at kigge den igennem igen, hvis det er for meget for ham, så tag forbi et værksted og se om de ikke lige vil tjekke den igennem.. Mange gør det gerne for ganske små penge..
    Så ved du hvor du står, og hvor meget du risikere at skulle punge ud med..
    Du har ikke kasko på bilen vel?

• Bjerggaards

#14   4. jan 2016 Jeg kender det alt for godt..
    Min bmw har været ude af drift siden midt december.. Mest pga jeg er for doven og dum til ledningsnettet i motoren... Hader el arbejde!

• #15   4. jan 2016 Desværre nej smiley får den til en mekaniker koste hvad det koste vil! kan ikke holde det ud mere, man kan vel os godt bare få dem til at finde fejlen og så ikke reparere vis det er alt for dyrt? men har næsten 10k pt så det burde vel ku lade sig gøre håber jeg. ellers er eneste mulig næsten og finde en magen til i tyskland..

• Bjerggaards

#16   4. jan 2016 Man kan altid sige at det bliver for dyrt, og du lige bliver nød til at tænke over om det er det værd smiley
    Der hvor jeg gik, der lavede han tjek af bilen gratis hvis man fik bilen lavet hos ham, ellers kostede det tiden det tog, og det tror jeg der er mange af de især mindre værksteder som gør smiley

• #17   4. jan 2016 ja det sku træls men den har sku allerede kostet for meget til ikke og blive lavet! smiley så må vel bare kaste mig ud i det, kender en der ka hjælpe med at finde fejlen til en fin pris, men vil gerne have det lavet af nogen der ved præcis hvad de laver

• #18   18. jan 2016 hej håber lige jeg kan fange jeres opmærksomhed en gang til..

har haft den løftet bare med en donkraft pga baghjulet var punkteret. og da jeg skulle have dækket af kunne jeg rokke meget vil jeg sige, fra side til side med hele dækket og (svingarm)? altså det dækket sidder boltet på. så har i en ide hvor det nu peger hen af? tror og håber nu selv at bagbroen er intakt, og tænker lidt måske svingarmen er færdig? smiley

• Bjerggaards

#19   18. jan 2016 Det kan let bare være svingarmen/bøsningen derinde, som er færdig smiley
    Bagbro ville du ikke kunne mærke på den måde..

Så op med bilen igen, og se hvilken bøsning som giver sig når du trykker frem og tilbage i hjulet smiley

• #20   18. jan 2016 hva tror du det koster og få lavet ved en mekaniker? kan du evt sende et link af de bøsninger fra thansen eller schiedmann? smiley

• Bjerggaards

#21   18. jan 2016 Det kommer lidt an på hvilken det er, men regn med 2-3 timer (Begge sider skal skiftes, selv om den anden virker fin)
    Men det kan være alt fra http://www.schmiedmann.dk/da/bmw-e46/1933010-ny?produkt=3003332104HD til http://www.schmiedmann.dk/da/bmw-e46/17104-ny?produkt=33306852895
    Det er svært at sige uden at vide præcis hvordan det er smiley
    Men har du en fast mekaniker?
    For de har tit en gratis vurdering af hvad fejlen er..
    Men selv om du skulle betale for en halv time, så kan det hurtigt betale sig, i stedet for bare at bestille det forkerte hjem ;D

• #22   18. jan 2016 jada så det er jo ikke den store operation smiley fedt man så skulle den snart være tiptop igen smiley

• Bjerggaards

#23   19. jan 2016 Nej hvis det bare er en slidt bøsning eller 2, så plejer det ikke at tage lang tid, og bagefter så har man en bil der ligger markant bedre på vejen smiley

• #24   19. jan 2016 Håber det bare er det så, det må det jo være når jeg kan rokke med hjulet smiley om ikke andet et skridt tættere på en lavet bil smiley

Kommentér på:
højre baghjul skæv!!? hjælp

Annonce