{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.595 visninger | Oprettet:

Byttepris ved VW {{forumTopicSubject}}

Hejsa, nu har jeg sgu brug for lidt hjælp for at kunne hjælpe min dejlige mor, som er gået på pension og derfor vi have en mindre bil.
Hun har forelsket sig en en VW Move Up 75, med alt hvad der nu er af udstyr i sådan en bil.
Bilen har kørt 75000 og står til 80.000, så langt så godt...

Nu ringer hun så til mig og syntes det er for lidt de vil give for hendes, jeg har søgt på autouncle, bilbasen osv, for at se om jeg kunne finde en gennemsnits pris på hendes, men de springer så meget i pris at jeg ikke er blevet klogere... Så nu vil jeg høre jeres bud.

Mors bil er:

VW Touren 1,9 TDI 105HK Highlign 6g
Km: 300060
ALLE servicer overholdt
Undervognsbehandlet
Nedvejet og nysynet
Har lige fået skiftet abs computer, forhjulsleje, bremser og service. Spritnye Conti TS850 vinterdæk på original fælge
Michelin 225/40-17 sommerhjul på originale alu fælge, kørt under 1000km
Bilen er flot og velholdt, og har alle gængse ting i udstyr, det er jo ikke en ny bil, så den har et par små skrammer i lakken.

Hvad vil i mene bytteprisen burde være....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Byttepris ved VW
  • #1   12. jan 2016 et eller andet sted imellem det laveste og det højeste de sider du søger på siger .

• #2   12. jan 2016 Ja det tænkte jeg også, men priserne springer over 30k... smiley

• #4   12. jan 2016 Nu skriver du ikke hvor gammel den er, det har en del at sige. Hvad vil værkstedet give i bytte? Den har jo kørt ret langt, så den kan vel sælges for et sted mellem 30.000 og 40.000 i privat handel.

• #5   12. jan 2016 Kan biler ikke kun nedvejes hvis de er indregistreret før en bestemt dato i 2007?

• #7   12. jan 2016 Hov fejl fra min siden den er fra 2005...
    Forhandleren vil give 15000 for den.

• #8   12. jan 2016 #3
    Hvad vil du mere vide ud over at jeg havde glemt årgang som er 2005... ellers står der jo hvad det er for en bil... er det hvad der er i den af udstyr du vil vide `?

• #11   12. jan 2016 Den ligger måske lidt til den lave side, men det er 5.000 max 10.000 til forskel. Det er tilsvarende biler der står til 20.000 - 30.000 kr. engros.

• #12   12. jan 2016 Så er mit bud ikke helt ved siden af, sagde til hende at jeg ikke troede hun skulle forvente meget mere, med mindre hun sælger den privat...
    Men så meget som hun har smidt der i service og rep gennem årene kunne de sgu godt give lidt mere for at beholde en god kunde smiley

• #13   12. jan 2016 Den ryger sandsynligvis til et frit autoværksted som sælger den engros til CVR-nummer, det er de færreste som tør at give garanti på en 10 år gammel bil med over 300.000 km på tælleren. Så 15.000 i bytte lyder ikke helt skævt. I kan måske handle et sæt dæk eller en undervognsbehandling med, eller måske en lakforsekling.

• #14   12. jan 2016 ja de står ikke til ret meget min har gået 350000 og er hvidpladet og fra 2010 den vil de kun give 80 for.
    men jeg kunne godt være intra i de vinterdæk så ku hun få lidt mere for den

• #15   12. jan 2016 10-15.000kr. Er touran'en værd hvis forhandler skal købe den ind. Så skubber han den måske af sted engros for 20
    Men hun bliver sku bollet i røven med en move up til 80.000 med 75.000km. På bagen. Der kan du få en spritny til det samme og minimalt mere med bedre udstyr. Samt bedre finansiering og garanti.

• #17   12. jan 2016 Ja, det giver slet ikke mening at købe en brugt Up når hun kan få en ny til 30.000 mere med garanti, serviceaftale og det hele. Desuden kommer der et facelift senere i år, og så er den "brugte" Up endnu mindre værd.

• #18   12. jan 2016 Hun skal så ikke låne til bilen, så det betyder ikke noget med finaniseringen... men jeg syntes også at det er en høj pris for den lille up, men når man ser på nettet hvad de står til, så ser prisen faktisk rimelig fornuftig ud...

• #19   12. jan 2016 Men hvad er så idéen med at købe en brugt? Hvis hun har pengene, så kan det kun svare sig at købe en fabriksny. Så kan hun vidst nok også tilkøbe 2 års ekstra garanti til en meget rimelig pris.

• #20   12. jan 2016 Tænker lidet om ikke bare du skulle hjælpe hende med at skyde den til 25-30. Og hun så køber den bil hun vil havde ( havde stadig købt en helt ny og.havde nok købt en Note i den alder

• #21   12. jan 2016 Tror jeg har fået snakket hende fra at købe den, har fundet flere fra 2015 der har kørt under 10.000 med mere udstyr til mellem 90 og 95000... tror hun kan gøre en noget bedre handel med sådan en demo bil...

• #22   12. jan 2016 Køb en HELT ny, med en demobil risikerer du at få udbetalt mindre af forsikringen ved en eventuel totalskade, og du sparer stort set ingenting i forhold til en brugt. Garantien er også ringere på en demobil kontra en helt ny.

• #23   12. jan 2016 #20
    Jeg vil også meget gerne hjælpe hende med at sælge den, hun er bare lidt bange for at der skal ske et eller andet med bilen og at hun så har en køber i telefonen om 3 måneder der vil have hende til at betale for en rep.
    Jeg har forklaret hende at det ikke kommer til at ske, eller jo de kan godt ringe, men de får ikke en krone og hvis hun er nervøs for det, så kan den blive solgt fra min adresse og mit telefonnummer...

• #24   12. jan 2016 #22
    De vil give fuld garanti på en demo, da det er sælgeren der har kørt i den + hun kan få service aftale og alt med... jeg vil godt spare 15000,- og vælge en bil der har kørt 3000km...

• #25   12. jan 2016 Så er det en anden snak. Men bilen bliver stadigvæk regnet som "brugt" af forsikringsselskabet, så ved eventuel totalskade er din mor dårligere stillet end hun ville være med en fabriksny. Der var en artikel om det i FDM bladet Motor engang i 2015.

• #26   12. jan 2016 Nu er det jo så heldigvis ikke en bil til 2000000,- og når bilen er et år gammel så er den jo et år gammel, så må forsikrings prisen jo nok det samme..

Kommentér på:
Byttepris ved VW

Annonce