{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.558 visninger | Oprettet:

jonas L
jonas L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12

kobling tage ikke fat {{forumTopicSubject}}

hej

jeg har en Volvo v40 jeg lige har skriftet kobling på, fordi slavecylinder var utæt så der var kommet olie på koblinge, nu gør den så det samme igen hvor kobling bare fedter. jeg holdt i en krys og kørt over da jeg så skifte til 2. gear så tog den bare omdrejninger og jeg kunne ikke køre mere, så jeg fik den hjem og har taget koblingen ud for og se om jeg skulle være heldig at der var kommet olie på den igen, men det er der ikke, så vil jeg høre om der var nogen her inde der har en ide om hvad det så kan gør at koblinge ikke tager fat

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kobling tage ikke fat
  • #1   30. jan 2016 Har du afrenset svinghjul. Hvad med et billede af svinghjul med koblingen på.

• jonas L
    jonas L Tilmeldt:
    jan 2016

#2   30. jan 2016 ja svinghjulet er blevet afrenset

profilbillede
  • jonas L
    jonas L Tilmeldt:
    jan 2016

#3   30. jan 2016 men da vi skulle sæt den ny kobling på blive vi i tvivl om hvordan den skulle vend så vi ringe til Volvo og spurgt dem ad og de sagde at den siden hvor fjederne stikker ud skal vende ud af men den kan jeg sidde bægge veje så ved ikke om vi har vent den forkert?

profilbillede
  • jonas L
    jonas L Tilmeldt:
    jan 2016

#4   30. jan 2016

profilbillede
  • #5   30. jan 2016 Der plejer at stå flywheelside eller gearboxside på koblingpladen.

• jonas L
    jonas L Tilmeldt:
    jan 2016

#6   30. jan 2016 okay det er ikke noget du har prøver før så du måske ved hvad det kan være?

• jonas L
    jonas L Tilmeldt:
    jan 2016

#8   30. jan 2016 nej den har ikke fået ny trykplade

• jonas L
    jonas L Tilmeldt:
    jan 2016

#10   30. jan 2016 okay men skulle det så ikke ha gjordt det fra starten af den kom på? for jeg har kørt i næsten 1 måned hvor der ikke har været noget galt

• jonas L
    jonas L Tilmeldt:
    jan 2016

#11   30. jan 2016 har lige sankket med min far da det er ham der har skifter den, den har fået en komplet ny kobling så den har også fået ny trykplade og udrykkerleje og hvad der høre til

• jonas L
    jonas L Tilmeldt:
    jan 2016

#12   30. jan 2016 Den har fået ny trykplade og nyt udrykkerleje, det er en komplet ny kobling, der holder op med at virke efter ca en
    måned. En utæt slavecylinder gjorde at der kom kobling/bremsevæske ned i koblingshuset, så vi regnede med at det
    var det der var problemet med den gamle kobling, i stedet for at varme væsken ud af den gamle koblingsplade, også
    ud fra at den jo ikke er ny mere, så efter afrensning af svinghjul og ny trykplade så satte vi ny kobling i, den
    virkede så en måned. Tankerne gik så på at der er en utæt pakning/pak dåse/o ring, så der var kommet olie på/i den
    nye kobling, men der er ikke noget OVERHOVEDET der tyder på at det skulle være tilfældet. Den nye kobling blev
    samlet/sat i på samme måde som den gamle sad med forhøjningen med fjedrene på ud mod gearkassen, altså mod udrykker
    lejet.

• #13   30. jan 2016 Var der kant på fra anlægsfladen, og hvor tryknav bliver spændt på, på svinghjul.?

• jonas L
    jonas L Tilmeldt:
    jan 2016

#14   30. jan 2016 kant på anlægsfladen?

men kan se på billede her at koblingspladen den kun har haft fat ude i kant ( se den hvide cirkel) også kan men også se det er kun toppen af bogstaverne der er slidt væk, så det må vel betyde at det kun er noget af plade der får fat? eller hvad?

profilbillede
  • #15   30. jan 2016 På svinghjulet...

• jonas L
    jonas L Tilmeldt:
    jan 2016

#16   30. jan 2016 på den anden side her kan men se at der er mere af pladen der har haft fat

profilbillede
  • jonas L
    jonas L Tilmeldt:
    jan 2016

#17   30. jan 2016 nej der er ikke kant på svinghjulet?

Kommentér på:
kobling tage ikke fat

Annonce