{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW e39 528ia
  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #1   21. feb 2016 Hvilken gearkasse sidder der på den?
    Steptronic eller ?


  • #2   21. feb 2016 steptronic

  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #3   21. feb 2016 Så sæt den i sport funktion så rykker den

  • #4   21. feb 2016 Jo men vil gerne have lidt flere hk og moment ud af den

  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #5   21. feb 2016 Kompressor kan vel gøre det

  • #6   21. feb 2016 Vil bare gerne have det skal være ren sugmotor

  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #7   21. feb 2016 Så skal du købe en anden bil for den har indsprøjtning smiley

  • #8   21. feb 2016 Man kan vel købe en anden indsugning,banan,

  • #9   21. feb 2016 Strip den for nogle kilo , reservehjul osv eller køb en turbo til den

  • #10   21. feb 2016 Det er ikke fordi jeg skal have 300hk men 220 230 hk og ikke turbo

  • #11   21. feb 2016 En god sportsudstødning og bananmanifold, efterfølgende en motoroptimering (ODB tuning).

    Alternativt så køb en 535 E39 i stedet, der er smæk for alle pengene i sådan en.


  • #12   21. feb 2016 Som nævnt.. Køb en 535i med den opdaterede motor i stedet for..:) Du har hurtigt brugt en god slat penge på en 528ia før den i dine øjne bliver spændende tror jeg smiley 540´eren er efterhånden også nede i småpenge - der får du smæk for skillingen..:D

  • #13   21. feb 2016 Der er en enkelt tilsyneladende rigtig fint 535 til salg på bilbasen for knap 70kg. Det er rigtig meget bil for de penge!

  • #14   21. feb 2016 Grunden til at jeg kigger på 528ia det er fordi den kun har gået 138000km

  • #15   21. feb 2016 bearbejdet top og knaster er vejen frem, alt afhængigt hvor meget man vil ofre smiley

  • #16   21. feb 2016 Ja det koster vel en sjat og få det lavet

  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 19 Svar: 213
    #17   22. feb 2016 M50B25-indsugning og chiptuning, så har du på den gode side af 210 hk. Alle starter med den løsning, så der står side op og side ned om det på internettet.

  • #18   22. feb 2016 Enig Nicolai - men problemet er bare at så går der 2 måneder og så er det ikke længere nok.. Så er pengene bedre brugt med en 535/540 i mine øjne..

  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 19 Svar: 213
    #19   22. feb 2016 Der er jeg simpelthen ikke enig. For det første er priserne på V8-modellerne ude af proportioner, og for det andet er en pre-facelift 535iA med 235 hk ikke et sekund hurtigere end en 528iA, der har fået lidt kærlighed. Lyden er federe, og jeg regner også med at min næste E39 skal være med V8, men hvis det handler om præstationer, er man lige vidt.

    En 540i er en anden sag, men priserne er direkte vanvittige i min optik.


  • #20   22. feb 2016 Gad vide hvad flexleasing på sådan en 540i koster, det er jo en gammel svend efterhånden.

    En 540i kan du købe i Tyskland fra 15.000.-DKK (det er hvad en god bytur koster) og skal du have en med kun 120 på klokken skal du slippe ca 35.000.-DKK

    I forhold til herhjemme hvor en 540i med 200.000km koster 150.000.-

    Jeg tror at man kan slippe med en flexleasing ydele på 1000.- om måneden. Der er fandme langt fra 35.000 til 150.000, så selvom du vil flexlease den i 4 år i streg kommer det kun til at koste dig 83.000.- og bilen vil vel altid være noget værd i Tyskland igen...


  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 19 Svar: 213
    #21   22. feb 2016 Det kan ALDRIG betale sig at flexlease en gammel BMW 540!

  • #22   22. feb 2016 Nicolai: Der findes nu også mennesker der sætter deres E39 V8 til salg til fair priser.. Der var en 535i(235 HK) til salg for 35000 for nogle måneder siden. En del KM - men velholdt. Engros har jeg også set dem ned til de priser..

    540´eren står til vanvidspriser som regel, men der har nu været gode priser fremme også men det kræver tålmodighed.. De er set flere gange til 60-65000 Kr. Jeg tvivler på at en 528ia med 130000 KM er meget billigere selvom det måske så er en "liebhaver".

    Jeg havde til hver en tid valgt en 540 hvis forsikringen var med på den.. Der er så meget kværn i den slæde - lyden man kan få er kun bonus..:)

    Det kan også bare være mig der ikke har været imponeret over de 2,8´ere jeg har været passager i hvor der var lavet indsugning, manifold, udstødning og indkørsel..


  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 19 Svar: 213
    #23   22. feb 2016 Hvis prisen er rigtig, er jeg enig!

  • #24   22. feb 2016 Men det sjove er fandme at E60´eren snart formår at overhale E39 i pris..::D ha ha

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/540i/44-touring-aut/2472282
    VS
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/545i/44-steptr/2214162
    VS
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/545i/44-aut/2679943

    Det er jo vanvittigt at folk tror de kan sælge deres E39 540 til de priser - touring eller ej..


  • #25   22. feb 2016 Syntes det er overpris for mange af de e39 der er herinde og andre steder

  • #26   22. feb 2016 Det er det netop også.. Det er biler som snart runder 20 år på alderen..

  • #27   22. feb 2016 Det kan godt være det var nogle luksusbiler i halvfemserne men at betale 50000kr for en bil der har kørt 400000km det er man penge syntes jeg og så plus så er bilerne jo heller ikke nysynet

  • #28   22. feb 2016 #21 det kan det sgu da hvis folk har lort i hovedet i Danmark når de sætter dem til salg for det dobbelte af hvad de reelt er værd ?

  • #29   22. feb 2016 RUH - Nej det kan det ikke.. Sorry jeg er med Nicolai her.. man flexleaser ikke en bil til de småpenge.. Det er penge ud af vinduet og du står med en usælgelig bil bagefter UDEN afgift.. Giver ingen mening.. Biler til under 250-300000 Kr. i dansk dagsværdi skal ikke flexes.. Så har man i hvert fald ikke luret "fidusen" i flex.

  • #30   23. feb 2016 Fidusen i FLEX bliver selvfølgelig bedre jo dyrere bilen er. Men flexleaser man sin egen bil kan det altså stadig godt betale sig. Dvs du køber bilen selv og flexleaser den bagefter.

    35.000.- vil de fleste kunne trække op af lommen og købe bil for kontant. Dvs du har ikke noget lån på bilen, og betaler herefter ca 1000.- kr i flexydelse om måneden.

    150.000.- som der er en til salg for nu på Bilbasen skal man låne til, og selv om man smider 35.000.- i udbetaling skal man faktisk tilbagebetale 232.000.-)(DIBA) så bilen ender med at have kostet 267.000.- kroner når den er betalt ud.
    På et 7 årigt lån skal man slippe 2700.- om måneden.

    Hvor er det helt præcist det regnestykke ikke går op ?

    Som jeg ser det kan man flexlease den i 7 år for mindre end hvad renterne og ÅOP løber op i ved et køb...


  • #31   23. feb 2016 Hvis man skal tilbagebetale 232000 Kr. for at have lånt 115000 Kr. så har man satme heller ikke været for heldig med sine bank-egenskaber. Wauv.. haha..

    Du glemmer lige at regne et par ting ud i øvrigt med flexlease.
    Toldsyn og syn. 1000 Kr rundt regnet.
    Stiftelsesgebyr inkl. plader 7-9000 Kr.
    Førstegansydelse: 5-6000 Kr.
    Depositum: 6500 ca. (Udbetales dog efter aftale ophører).

    Månedlig udgift for bilen uden forsikring ca. 1100 Kr.

    Hvis vi siger bilen er 35000 Værd ved start vil der efter et år være afskrevet 5-7000 Kr. som du heller ikke ser igen..

    Det vil sige at bare for at starte en sådan aftale med en gammel BMW E39 så har du brugt 17000 Kr. Det er uden depositum - som kun tilbagebetales hvis man har overholdt sine pligter med aftalen.
    Siger vi så 17000 Kr. og man vælger at have bilen i 24 måneder så har du sammenlagt betalt omkring 44-45000 Kr. for at leje plader til en bil du kunne betale helt fri for afgift for ca. 50-55000 Kr..

    Der er for kort tid siden betalt 48000 Kr. i afgift for en 540 fra 99 med 208000 KM.. Dit regnestykke bliver kun en dårlig forretning for dig selv..

    Forstår du hvor jeg vil hen? Flexlease er beregnet til de dyrere biler, og især til sæsonbiler.


  • #32   23. feb 2016 Så inden du når at undre dig igen så det jeg prøver at sige er: Hent din egen bil i DE, betal DIN egen afgift og nyd det.

    Eksemplet med 540´eren:
    Indkøb af en pæn 540 med 190-220000 KM koster max. 22000 Kr.
    Udgift til transport 2500(Alt efter hvor i DE)
    Syn og told: 1000 Kr.

    Det vil sige med en afgift på 50000 Kr. hvilket endda kan blive mindre så har du en 540 stående i pæn stand til ca. 75000 Kr.

    Så vil du vel ikke påstå at det kan betale sig at køre 7 år på flex i en gammel BMW på 15 år vel?


  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 19 Svar: 213
    #33   23. feb 2016 Flexleasing er kun en god idé, hvis afgiften nedskrives hurtigere (eller i hvert fald tilnærmelsesvis) end de faktiske omkostninger til leasingkontrakten - overordnet set.

    Jeg er selv bilsælger, og jeg formidler en del billån i forbindelse med mit arbejde. Finansiering kan gøres LANGT BILLIGERE end dit forslag.


  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 19 Svar: 213
    #34   23. feb 2016 Eksempel:

    BMW 540iA
    Salgspris: 150.000,-
    Udbetaling: 30.000,-
    Løbetid: 83 måneder (max løbetid)
    månedlig ydelse: 1.868,-
    Samlede kreditomkostninger: 34.999,-


  • #35   23. feb 2016 Nicolai B det var ikke det du skrev. Du skrev at det ALDRIG kunne betale sig. De priser jeg har skrevet er ved et alm DIBA billån som mange tager.

    De priser du skriver i din post #34 er også rigtig gode ingen tvivl. Men for 35.000 i kreditomkostninger kan man nå at betale mange flexleasing ydelser. Og når man har haft bilen i 83 måneder hvad er den så værd ? Hvad er afskrivningen? Den er garanteret mere end de 35.000 en tysk E39 koster.

    Jeg har følgende flexleasing tilbud.

    Jeg kommer selv med bilen, flexleasing "køber" den af mig for 1 krone. Jeg betaler 6.000.- i førstegangsydelse og herefter ca 1000.- om måneden.

    Det kan jeg gøre i 3 år, bagefter kører jeg ud og sætter BMW´en på lodsepladsen ved "stort brændbart" og går hjem igen.

    Efter det vil jeg tro at dit regnestykke og mit går lige op.


  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #36   23. feb 2016 Lige til jeres info !! smiley

    Så er jeres diskution sikkert ikke interessant for trådstarter!
    I har jo helt glemt emnet smiley


  • #38   23. feb 2016 Siger manden med en 1,0 Motor..:D

    -Ku ikk la vær.. En 540i tager nu mere end langt de fleste gade-sedaner dengang og dagen i dag..


  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 19 Svar: 213
    #39   23. feb 2016 R U H

    Helt i orden - du flexleaser bare, hvis det er det, du vil.


  • #41   24. feb 2016 De planer er der mange der, de fleste har dem desværre bare i munden smiley

    Men gør dig selv en tjeneste og start med at læse - så bliver der også råd til det endnu sjovere lidt senere i livet.. Uddannelse bliver vigtigere og vigtigere som årene går og konkurrencen om de gode jobs skærper til - så jo mere bagage du har, jo bedre smiley



Kommentér på:
BMW e39 528ia

Annonce