{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedrørende garanti på ny bil
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #1   25. feb 2016 Motorgaranti ryger ved filter.
    Undervogn ryger ved gevind
    Er ikke sikker på hvordan det er med folie... Det er jo en beskyttelse, men den er jeg usikker på

• #2   25. feb 2016 Garantien mod rust kan også ryge ved folie

• #3   25. feb 2016 Det er jo ikke værre end man fjerner det igen, hvis der kommer problemer og den skal ind til VW. Hvis nu der skulle ske noget med motoren, så smider du standardfilter på og kører ind med den smiley

• #4   25. feb 2016 Så ville jeg anbefale at du fjerner det være gang du skal ind og få lavet det mindste på bilen som service osv, da de ellers bare kan notere de ting i deres system..

• #5   25. feb 2016 Ja, det vil være lidt mere besværligt med folie og gevind, men med filteret er det fint nok.

Jeg tror ikke de noterer folie på tag osv, for VW her i Næstved har selv solgt en up! "næver edition" (ja, det kaldte de den) hvor der var folie på tag og motorhjelm. Så det tror jeg ikke er er problem.

• #6   25. feb 2016 Da den har det som standart fra fabrikken ville denne model af up'en højstsandsynligt have det skrevet som udstyr et eller andet sted..

Hvis der kommer en garanti sag skal de nok gøre Sit for at fraskrive sig ansvaret..

• #7   25. feb 2016 Det kræver jo at de ved service noterer "eftermonteret solfilm" og det tror jeg ikke på. Men filter og gevind gør de nok, men jeg tror ikke på folien. Det er ikke fabriksmonteret på den model jeg omtaler. De kører ganske enkelt ud til et firma som laver folie på biler og får det lavet. Kører tilbage og klargører bilen til kunden henter den.
    Desuden vil rustgarantien jo være indefrakommende rust - det kan folie hverken gøre godt eller dårligt for. Det kan i mine øjne kun gavne VW med folie på lakken, for så holder lakken bedre og de slipper muligvis for en sag på lakgarantien.

• #8   25. feb 2016 Nu snakker han jo ikke om Solfilm men folie på selve bilen...
    Og mange nye biler kommer med Solfilm monteret fra fabrikken hvis du selvfølgelig vil have det

• #9   25. feb 2016 Min fejl - mente folie på bilen. Det er også folie på bilen jeg omtaler i resten af mit indlæg. Fik bare lige blandet sammen, for sidder og indhentet tilbud på solfilm smiley

Den model jeg snakker om er med folie på tag og motorhjelm - ikke solfilm. Beklager forvirringen.

• #10   25. feb 2016 Ahh hehe okay, men tro de notere det et sted.. For se nu at de sender en bil til et firma for at få folie på motorhjelm f.eks, 1 år efter begynder den at ruste ved kanterne på motorhjelmen da dem der har monteret det har trykket for hårdt med kniven da de skar kanterne til... Så tager VW ikke garanti sagen men de sender den til det firma de har brugt..

Og skal vi sige du evt selv har monteret det istedet for ville de igen ikke tag sagen da de jo vil sige du har monteret det forkert osv...

• #11   25. feb 2016 Ja, men jeg tænker nu hvis du kommer ind med en bil med eftermonteret folie. Det tror jeg ikke de noterer. Helt klart - VW vil køre en sag med firmaet, hvis VW har fået lavet folien. Men jeg ved det ikke. Det er bare hvad jeg tror smiley

• #12   25. feb 2016 Nej det er selvfølgelig kun et måske at de gør det, men har en lille mistanke for at de gør

• #13   25. feb 2016 Hvis de gør er de nogle røvbananer smiley

Opel har ikke noteret eftermonteret gejl på min gamle Corsa, da den røg ind til dem. Fik monteret lidt mere end man kan se på billederne i mit galleri.

• #14   25. feb 2016 Det kan vi hurtig blive enig om.. Måske også bare mig der er alt for mistænksom hehe

• #15   25. feb 2016 Vil mene de kan fraskrive sig garantien på bilen på alle 3 punkter.
    Og jeg synes det giver god mening.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #16   25. feb 2016 De kan se at undervognen har været pillet ved, der sidder gerne mærker fra fabrikken af, som er mere eller mindre umulige at ramme igen. Og når de kan se den er rørt ved, så ryger garantien på alt hvad der sidder i undervognen.. Støddæmper, fjedre, bøsninger og hvis de er rigtig strenge så også forbro osv smiley

Filter kan man skjule igen ja, men hvorfor smide et sportsfilter på den lille dyt.. Det er en økovogn, og den kommer ikke til at lyde særlig sprødt med et filter alligevel smiley Så hellere smide en bagpot på, som kan brumme lidt når det endelig er smiley

Kommentér på:
Vedrørende garanti på ny bil

Annonce