additiver til olie {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Håber på en seriøs debat om emnet, og håber der er andre der har prøvet RVS-TEC http://www.rvs-tec.dk/default.asp
TEC2000 fra Danco oil http://dancooil.dk/tec-2010
RVS-TEC alternativ mærke RVS Master lægger et keramisk lag på sliddele som cylinder og lejer og skulle ifg. producenten kunne renover slidte metaldele til en vis grænse altså.
TEC2000 er et additiv som tilsættes olien som nedsætter friktion og forlænger oliens levetid.
Har selv brugt Dancooil gennem en del år og har aldrig haft problemer med motor i nogle af mine biler, nogle har man direkte kunne høre at motoren gik langt bløder andre ikke den store forskel men har altid brugt det forbyggende på motor der var helt i orden i forvejen.
Som tidligere maskinarbejder har jeg set at man brugte TEC2000 i skæreprocessen hvor værktøjet holdt mange gange længere end hvis man kun brugte normal kølevand, desuden har jeg set overbevisende test som disse her...
https://www.youtube.com/watch?v=D3LkOY3gaPo
https://www.youtube.com/watch?v=xjilWqr18c4
Har desuden læst mange gode anmeldelser af produktet.
Men syntes det kunne være sjovt at høre hvad andre har af erfaringer.
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
Honings ridserne i cylindrene er der af en aarsag,de vil blive fyldt ud med et saadant produkt,hvis det ellers virker,og det kan jeg absolut ikke se nogen fordel i.
Hvorfor reparere noget der ikke er i stykker ?
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.444
Vi er vel enige om at hvis man nedsætter friktion så hæver man holdbarheden ?
Ud over det så nedsættes forbruget af brændstof en smule og ydelsen forhøjes en smule.
RVS skulle lægge en keramisk lag der hvor sliddet er altså cylindervæge, lejer o.s.v det keramiske lag skulle være meget stærkere og med meget mindre friktion, har læst en del positivt om produktet på både saab og Porsche klubben, hvor flere har meget positive kommentar og flere har tage en kompresionstest både før og efter hvor kompressionen var meget ujævn en eller flere cylinder der var meget under og efter behandling var kompressionen igen som ny, så noget må det jo udrette.
Har lige selv brugt RVS-TEC på min Audi S8 både motor,automatgearkasse, transfergearkasse samt bag differentiale.. men har kun kørt få km siden så ved ikke om det bliver noget eg kan mærke endnu..
okt 2007
Følger: 31 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 110 Svar: 422
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.444
Ud fra dit navn kan jeg jo næsten regne ud at du sælger reservedele, endnu et smart reklame nummer ik ?
Har desuden intet med overstående firma at gøre.
Kan selvfølge vælge at forstå din kommentar sådan, at grunden til at bilindustrien ikke behøver den type produkter er fordi delene holder længere og at de så ikke sælger helt så mange reservedele samt lidt mindre arbejde til mekanikerne
mar 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 160
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.444
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.444
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.858
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.444
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.858
Men castroel og liquodmolly har begge en olie med ultra dine jern molekyler som skulle være "magnetiske" som danner samme hinde
For år tilbage ville folk havde teflon fra swedol i olie.
Generelt set så nøjes jeg med en god 5-30 olie der godkendt til specifikiationer og værd 3. Gang få den en olie kur. Nyt olie og filter og så 2-3 dages kørsel. Med nyt olie og filter. Skift igen men først endnu et flush
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.444
1. tror du olie fabrikanterne er interesserede i at lave olie der holder længere, nej du de lever af at sælge olie, du kan du tilsætte 5-6% TEC2000 og så forlænge dit olie interval med ca 50%, se det er muligt men hvorfor er det så ikke allerede tilsat i olien, nok fordi at det er man i branchen ikke indstillet på, så ville de jo kun sælge det halve olie.
2. kunne næsten skrive det samme om bilfabrikanterne som jo lever af at sælge biler, kunne trække eksempler op som olie som de mener holder bilen ud, det trods eks. ZF automatgearkasser har helt andre olie intervals end dem bilfabrikanternes opgivelser.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.444
Eller føre en saglig debat, hvis du mener produkterne ikke har en virkning kan jeg leve med, men prøv lige at læse de test der ligger, en del bruger på saab og Porsche klubben har haft rigtig gode erfaringer, selv i vindmølle industrien er det afprøvet med det resultat at gearkassen halverede støjen = mindre vibrationer = længere levetid, men læs og vend tilbage med din mening.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.858
Ville være dumt at smide et produkt i min olie der ville få mit olie interval til at gå fra 20.000 til 30.000km. Da jeg har valgt at køre 10.000km interval
2.
Olie fabrikanterne er intresseret i at tjene penge og derfor ud vikler de forskellige olie samsætninger eks er det smart at en dieselbil med DPF har lavere aske indhold en biler uden.
De har nogle iso'din krav de skal overholde og overholder man ellers service så det cool.
Jeg bruger en pumpe til at fjerne 0.4-0.5 liter olie og fylder så lidt petrolium i olien lader den snure i let forhøjet tomgang 1000-1200omdrejninger lidt tid og så tapper det af og giver nyt filter og olie af god kvalitet.
Så er diverse additiver ligemeget.
Den få i ny og næ en snaps SATACEN i dieseltanken for at hjælpe mit filter med at regenerere lidt tidligere uden at den få en ukontrollabel regenerering som diverse indsprøjtning rens giver (aerosol dåser)
Virker meget som om du sælger produktet.
Gearolie osv skifter man naturligvis løbende. Ligesom man bruger magnet propper og flusher nå man servicere gearkassen
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.444
Du skriver at gearolie skifter man naturligvis løbende ??
Flere bilfabrikanter forskriver ingen olieskift på eks. automatearkasser har lige et eksempel hvor jeg skiftede olie på min Audi S8 hvor Audi forskriver at der aldrig skal skiftes olie, men gearkassen der er monteret er en ZF hvor ZF forskriver olieskift for hver 40-70.000 miles
Og der findes mange eksempler men som reservedels manden skriver så ved autobranchen jo bedst.
feb 2015
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 582
6 trins gearkasse som var svært at få i 3. Gear blev helbredt.
Servopumpe huggede i rattet blev helbredt.
Benzin motor med 445000km på klokken havde dårlig kompression, som fik nyt liv.
Så indtil videre positiv oplevelse.
mar 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 160
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Først skal vi lige se på datablad for Tec2000 http://dancooil.dk/sites/default/files/Tec%202000-sikkerhedsdatablad-v1-0-Reach.pdf
Yes! Igen ser vi det ultimative adektiv Chlorparaffine, på engelsk Chorinated Parafins brugt meget i skæreolie i metal industrien. ..
Og det virker.. poblemet er at Chlorinated Paraffins bliver til syre når det bliver opvarmet, det er tidligere brugt i motorolie men siden 1960 er det ikke blevet brugt.
Det virker virkelig godt, koster i rå form ca 10kr for en liter, nedbryder ret hurtigt motorolie, æder bløde metaller som kobber, bronce og alu og er dejligt kraft framkaldene.
Men du har jo nok prøve at søge selv på google "Chlorinated Paraffins engine oil"
https://www.google.dk/search?ie=UTF-8&client=tablet-android-samsung&source=android-browser&q=Chorinated+Parafins+engine+oil&gws_rd=cr&ei=9ucCV5PUO4PRswH84ofwCg#q=Chlorinated+Paraffins+engine+oil
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Mange plejllejer er delvis lavet af kobber..
https://m.youtube.com/watch?v=A6mHQVwtEbg
additiver til olie