{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.341 visninger | Oprettet:

additiver til olie {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Håber på en seriøs debat om emnet, og håber der er andre der har prøvet RVS-TEC http://www.rvs-tec.dk/default.asp
TEC2000 fra Danco oil http://dancooil.dk/tec-2010

RVS-TEC alternativ mærke RVS Master lægger et keramisk lag på sliddele som cylinder og lejer og skulle ifg. producenten kunne renover slidte metaldele til en vis grænse altså.

TEC2000 er et additiv som tilsættes olien som nedsætter friktion og forlænger oliens levetid.

Har selv brugt Dancooil gennem en del år og har aldrig haft problemer med motor i nogle af mine biler, nogle har man direkte kunne høre at motoren gik langt bløder andre ikke den store forskel men har altid brugt det forbyggende på motor der var helt i orden i forvejen.
Som tidligere maskinarbejder har jeg set at man brugte TEC2000 i skæreprocessen hvor værktøjet holdt mange gange længere end hvis man kun brugte normal kølevand, desuden har jeg set overbevisende test som disse her...
https://www.youtube.com/watch?v=D3LkOY3gaPo
https://www.youtube.com/watch?v=xjilWqr18c4
Har desuden læst mange gode anmeldelser af produktet.

Men syntes det kunne være sjovt at høre hvad andre har af erfaringer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  additiver til olie
  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #1   14. mar 2016 Maa indroemme at jeg ikke kan se hvorfor.Det er enormt sjaeldent at en bils motor doer paa grund af olie problemer.
    Honings ridserne i cylindrene er der af en aarsag,de vil blive fyldt ud med et saadant produkt,hvis det ellers virker,og det kan jeg absolut ikke se nogen fordel i.
    Hvorfor reparere noget der ikke er i stykker ?


  • #2   14. mar 2016 Hej RSP: ja det e jo så for at undgå problemer, altså som forbyggende.
    Vi er vel enige om at hvis man nedsætter friktion så hæver man holdbarheden ?
    Ud over det så nedsættes forbruget af brændstof en smule og ydelsen forhøjes en smule.

    RVS skulle lægge en keramisk lag der hvor sliddet er altså cylindervæge, lejer o.s.v det keramiske lag skulle være meget stærkere og med meget mindre friktion, har læst en del positivt om produktet på både saab og Porsche klubben, hvor flere har meget positive kommentar og flere har tage en kompresionstest både før og efter hvor kompressionen var meget ujævn en eller flere cylinder der var meget under og efter behandling var kompressionen igen som ny, så noget må det jo udrette.

    Har lige selv brugt RVS-TEC på min Audi S8 både motor,automatgearkasse, transfergearkasse samt bag differentiale.. men har kun kørt få km siden så ved ikke om det bliver noget eg kan mærke endnu..


  • #3   14. mar 2016 Har lige hældt nyt blod samt tec2000 på min m30b35 motor der er godt pumpet smiley syntes selv den er blevet mere lydløs og går super lækkert smiley

  • #5   14. mar 2016 Reservedels Pusheren : hvad mener du dog med det? må vi ikke debater additiver her inde da ? har da tit set reservedels link og debat af disse.
    Ud fra dit navn kan jeg jo næsten regne ud at du sælger reservedele, endnu et smart reklame nummer ik ?
    Har desuden intet med overstående firma at gøre.

    Kan selvfølge vælge at forstå din kommentar sådan, at grunden til at bilindustrien ikke behøver den type produkter er fordi delene holder længere og at de så ikke sælger helt så mange reservedele samt lidt mindre arbejde til mekanikerne smiley


  • #6   14. mar 2016 Har brugt begge dele og rvs er helt klart bedst til ældre biler og gearkasser men kanone prudukter begge to især hvis man har en møj tunet vogn med højt olie tryk og slid

  • #7   14. mar 2016 Henning : hvad oplevede du af forbedringer med RVS ?

  • #8   14. mar 2016 Swedol gav godt resultat for mig!

  • #9   14. mar 2016 Philip: Har bare engang for en del år tilbage set nogle test af Swedol på to MC maskine hvor Teflon satte sig steder hvor det var til skade, desuden det aktive stof i Swedol Teflon har et problem set med mine øjn, nemlig at det nedbrydes ved omkring 200 grader så har svært ved at se ideen bag produktet i fks. en cylindervæg.

  • #10   14. mar 2016 Er sikker på jeg ikke vil havde keramik ind i min motor.



  • #11   14. mar 2016 Sø-Propel: det kunne jo være fint med en begrundelse, ellers ender debatten jo som 9 ud af 10 andre der omhandler additiver, hvor det ender med tåbelige kommentar især fra folk der aldrig har prøvet det.

  • #13   14. mar 2016 Keramik er i min verden et sten produkt som kan laves af ler eller porcelæn... Nej tak her fra.

    Men castroel og liquodmolly har begge en olie med ultra dine jern molekyler som skulle være "magnetiske" som danner samme hinde
    For år tilbage ville folk havde teflon fra swedol i olie.
    Generelt set så nøjes jeg med en god 5-30 olie der godkendt til specifikiationer og værd 3. Gang få den en olie kur. Nyt olie og filter og så 2-3 dages kørsel. Med nyt olie og filter. Skift igen men først endnu et flush


  • #14   14. mar 2016 For at tage det sidse først, så er det jo ikke noget du ved noget om, men vil give dig ret så langt at hvor der kan tjenes penge der snydes / svindles der også, derfor jeg nævner 2 produkter som jeg bestemt mener kan noget.
    1. tror du olie fabrikanterne er interesserede i at lave olie der holder længere, nej du de lever af at sælge olie, du kan du tilsætte 5-6% TEC2000 og så forlænge dit olie interval med ca 50%, se det er muligt men hvorfor er det så ikke allerede tilsat i olien, nok fordi at det er man i branchen ikke indstillet på, så ville de jo kun sælge det halve olie.
    2. kunne næsten skrive det samme om bilfabrikanterne som jo lever af at sælge biler, kunne trække eksempler op som olie som de mener holder bilen ud, det trods eks. ZF automatgearkasser har helt andre olie intervals end dem bilfabrikanternes opgivelser.


  • #16   14. mar 2016 Så må du jo gøre det hvis du føler for det, har du nogen form for kendskab til overnævnte produkter ? Har du gidet at sætte dig ind i fakta om produkterne, før du kloge rundt i det ? hvis ikke gider du så ikke spame en anden tråd.
    Eller føre en saglig debat, hvis du mener produkterne ikke har en virkning kan jeg leve med, men prøv lige at læse de test der ligger, en del bruger på saab og Porsche klubben har haft rigtig gode erfaringer, selv i vindmølle industrien er det afprøvet med det resultat at gearkassen halverede støjen = mindre vibrationer = længere levetid, men læs og vend tilbage med din mening.


  • #17   14. mar 2016 1.
    Ville være dumt at smide et produkt i min olie der ville få mit olie interval til at gå fra 20.000 til 30.000km. Da jeg har valgt at køre 10.000km interval
    2.
    Olie fabrikanterne er intresseret i at tjene penge og derfor ud vikler de forskellige olie samsætninger eks er det smart at en dieselbil med DPF har lavere aske indhold en biler uden.
    De har nogle iso'din krav de skal overholde og overholder man ellers service så det cool.

    Jeg bruger en pumpe til at fjerne 0.4-0.5 liter olie og fylder så lidt petrolium i olien lader den snure i let forhøjet tomgang 1000-1200omdrejninger lidt tid og så tapper det af og giver nyt filter og olie af god kvalitet.
    Så er diverse additiver ligemeget.
    Den få i ny og næ en snaps SATACEN i dieseltanken for at hjælpe mit filter med at regenerere lidt tidligere uden at den få en ukontrollabel regenerering som diverse indsprøjtning rens giver (aerosol dåser)

    Virker meget som om du sælger produktet.
    Gearolie osv skifter man naturligvis løbende. Ligesom man bruger magnet propper og flusher nå man servicere gearkassen


  • #18   14. mar 2016 Har aldrig solgt noget som helst olie eller nogen af produkter her til.
    Du skriver at gearolie skifter man naturligvis løbende ??

    Flere bilfabrikanter forskriver ingen olieskift på eks. automatearkasser har lige et eksempel hvor jeg skiftede olie på min Audi S8 hvor Audi forskriver at der aldrig skal skiftes olie, men gearkassen der er monteret er en ZF hvor ZF forskriver olieskift for hver 40-70.000 miles
    Og der findes mange eksempler men som reservedels manden skriver så ved autobranchen jo bedst.


  • #19   14. mar 2016 Har brugt rvs en del gange.
    6 trins gearkasse som var svært at få i 3. Gear blev helbredt.
    Servopumpe huggede i rattet blev helbredt.
    Benzin motor med 445000km på klokken havde dårlig kompression, som fik nyt liv.
    Så indtil videre positiv oplevelse.


  • #20   15. mar 2016 Jeg brugte rvs i min Saab 9000 2.3T med 265hk den kørte fint men der manglede lidt kompression på cyllinder 2 og det forsvandt efter jeg brugte rvs og den tog bedre omdrejninger

  • #21   5. apr 2016 Stop stop stop!
    Først skal vi lige se på datablad for Tec2000 http://dancooil.dk/sites/default/files/Tec%202000-sikkerhedsdatablad-v1-0-Reach.pdf
    Yes! Igen ser vi det ultimative adektiv Chlorparaffine, på engelsk Chorinated Parafins brugt meget i skæreolie i metal industrien. ..
    Og det virker.. poblemet er at Chlorinated Paraffins bliver til syre når det bliver opvarmet, det er tidligere brugt i motorolie men siden 1960 er det ikke blevet brugt.
    Det virker virkelig godt, koster i rå form ca 10kr for en liter, nedbryder ret hurtigt motorolie, æder bløde metaller som kobber, bronce og alu og er dejligt kraft framkaldene.
    Men du har jo nok prøve at søge selv på google "Chlorinated Paraffins engine oil"
    https://www.google.dk/search?ie=UTF-8&client=tablet-android-samsung&source=android-browser&q=Chorinated+Parafins+engine+oil&gws_rd=cr&ei=9ucCV5PUO4PRswH84ofwCg#q=Chlorinated+Paraffins+engine+oil


  • #22   5. apr 2016 Her er et andet produkt som indeholder chlorinated paraffin... Han skriver nederst at han tror at temprature kommer over 100c, og det er her at det går galt..
    Mange plejllejer er delvis lavet af kobber..
    https://m.youtube.com/watch?v=A6mHQVwtEbg


Kommentér på:
additiver til olie

Annonce