Nye stempelringe eller ny motor ? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Vil gerne have jeres råd , da jeg aldrig har været ude for det før.
Jeg står i den situation , at min bil ryger olie fra motor . Der kommer meget røg fra udstødning . Min mekaniker har undersøgt bilen og kommet frem til at olie ryger ind i motor og derfor ryger der blå røg fra udstødning . Han vil derfor skifte stempelringe på den.
Men kan det betale sig at skifte stempelringe og det der følger med. Eller skal jeg overveje at sætte en anden brugt motor i.
Han er selv uddannet BMW mekaniker og mener det er i orden at skifte stempelringe , men jeg ved ikke om det er i orden , for jeg ønsker ikke at betale for det først og så derefter hvis det ikke funker , skal betale for en motor .
Jeg har i december fået renoveret topstykke og ny toppakning , da den brugte vand.
Bilen er BMW 320i E90 fra 2006
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 13 Svar: 45
sep 2015
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 21 Svar: 71
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.072
Men efterson du har fået skiftet så meget i motoren allerede, så ville jeg få fikset din motor.. toppen er nyrenoveret, så nu er det blokkens tur..
sep 2015
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 21 Svar: 71
Nu skal stempelringe udskiftes , så håber det hjælper . I værste fald , så har jeg jo nye stempelringe i .
jun 2011
Følger: 22 Følgere: 24 Emner: 9 Svar: 64
- bliver nød til at spørge om hvad der har været i vejen med krumtappen, ventildækslet og oliefilter konsollen ?
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 636
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Mere fordi hvis du har fået skiftet krumtap og renoveret toppen, havde det da ikke taget ham 2 minutter at tjekke dine stempler og ringe...
Nu skal det meste jo splittes ad igen.....
Jeg syntes ikke altid at det kan betale sig at renovere en motor med midre den er sjælden osv..
Men er det en standart motor, som kan fået ved en hugger, så havde jeg skiftet motoren...
Syntes ikke rigtig at biler kan bære det økkonomisk at renovere på motorer, da det tit er langt hurtigere at skifte motor, og sikkert også meget billigere...
Men er det en bil man vil beholde i 20 år +++ så kan jeg se fornuften ellers ikke....
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
sep 2015
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 21 Svar: 71
Mekanikeren jeg bruger er dygtig og doven på samme tid. Han er udlært hos Jan Nyggard og er en af de bedste indenfor faget , men hans dovenskab trækker gevaldigt ned . Han arbejder fuldtid hos Bmw men laver så mit arbejde udenfor arbejdstiden til væsentlig billigere .
Jeg kender ikke andre der gøre det billigere , så er nød til at bruge ham. Økonomi spiller en vigtig rolle også .
Er der forresten nogen der kan nævne de ting der skal bestilles i forbindelse med renovering af motoren , udover selve stempelringe , slibesæt og bolte ?
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 636
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
Nye stempelringe eller ny motor ?