2.529 visninger
|
Oprettet:
kør selv ferie til Italien {{forumTopicSubject}}
Hej alle herinde
Tænkte på om der ikke var nogen herinde der havde erfaring med kør selv ferier til italien/Frankrig/Spanien osv. Vi skal til italien til sommer. Vi har planer om at tage færgen (Gedser/Rostock) med ankomst i rostock kl.9. Derfra lejer vi en bil og vil så kører til Legoland i tyskland (ved München). Google maps siger at turen tager 6 timer og 47 min. Men hvor realistisk er det at kunne klare turen på 9 timer. vi kører lørdag d. 2. juli. En ting er pauser, men noget andet er kødannelse på den strækning og på det tidspunkt (lørdag i uge 26).
håber nogen kan hjælpe
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.910
Så hellere aften/nat også holde foden lidt mere vandret som at sidde i kø og få lange løg i stegende hede
Skulle der endelig være kø om aften/natten er de korte og glider godt .. Om ikke andet sidder man ikke i 30 grader og direkte sol
feb 2015
Følger: 5 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 403
Men på vej hjem ad i starten af August, var der ca 50 km kø i modsatte retning på A9.
Så det er utrolig svært at sige. Du kan være heldig og køre lige igennem landet og du kan være uheldig.
Tag forholdsreglerne og kom afsted i god tid.
apr 2015
Følger: 3 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 86
Har kørt til Frankrig, Østrig, Italien, Croatien og Tjekkiet en del gange efterhånden og mine erfaringer er meget blandede. Nogle gange et du heldig at stryge lige igennem Tyskland uden problemer og andre gange kan man holde 3 timer eller mere helt stille pga..uheld. det sidste har jeg prøvet 2 gange. Men det er bare med at forberede sig på det værste og have lidt mad, vand og snacks med i bilen, så plejer det er gå uanset hvad Det ihvertfald ikke noget der afskrækker mig.
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 676
Man kører altid lidt hurtigere, men så holder man lidt tisse/spise pauser, trafikken kan drille lidt osv.
Jeg kører også helst om natten, eller meget tidlig morgen, så kan man undgå den værste trafik.
Men det kan virkelig svinge meget. Vær godt forberedt og tag jeres forholdsregler. Husk veste til alle, lommelygte, tæpper, frugt, vand, "rigtig" mad osv.
Ideen med RedBull og snacks ned i gennem Tyskland er afprøvet, og kan ikke anbefales. Ens blodsukker svinger alt for meget, så når sukker rusen fortager sig, bliver man virkelig træt.
Vær forberet på en lang, men okay tur. Specielt det sidste stykke fra Sydtyskland og videre er fantastisk smuk.
Kunne være man selv skulle køre syd på til sommer
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
Vi kørte engang med campingvognen og hold i køen i 4 timer (fra kl 15) - vi fik heldigvis kørt ind på en rasteplads og ville holde natten over - det kunne vi jo lige så godt. Der var lige plads til os og køen løsnede først op omkring midnat. Men det var vidst en ret slem ulykke på en bro.
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 11 Svar: 172
Dog skal du regne med, at sker der et uheld, så kan du holde stille i mange timer. Vi var uheldige, og blev fanget af en brændende lastbil, som lukkede motorvejen i flere timer. Vi kunne dog komme af ved en afkørsel og køre på landeveje, indtil vi kunne komme på motorvejen igen efter uheldet.
feb 2007
Køre du hvor der er 3+ spor så ghar du INTET at komme efter yderst til venstre medmindre du køre 160++
Er der 3+ spor og fri hastighed så skal du end ikke tænke på venstre spor hvis ikke din bil kan 200+
jun 2010
feb 2007
Nu har jeg kørt en del dernede og de køre stærkt .. MØJHAMRENDESTÆRKT
Selv komme med henad 200kmt og de flyver stadig forbi
jun 2010
Det skal man lige vænne sig til som dansker, hvis man ikke har kørt i Tyskland før
apr 2016
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 1
kør selv ferie til Italien