{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.784 visninger | Oprettet:

Engelske forlygter på Dansk bil? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, jeg er i gang med at lave min bil efter et uheld og i den sammenhæng skal jeg have skiftet begge forlygter.

Nu kommer så det store spørgsmål, kan jeg bestille forlygerne fra England og smide dem på og evt. justere dem til?

Hvis jeg husker korrekt fra teori-timerne, så skulle de lyse asymmetrisk og desværre kører vores naboer på den anden side af kanalen i den forkerte side af vejen.. smiley

Det drejer sig om en Ford Puma smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Engelske forlygter på Dansk bil?
  • #2   19. apr 2016 Der er mange lygter der ikke kan stilles om fra RHD til LHD.

Køb nogle i Sverige eller Tyskland smiley

• #4   19. apr 2016 #1
    Nu har jeg søgt lidt rundt på google med det her lhd og rhd.
    Jeg kunne så se at i england har de i hvertfald en kontakt til at skifte over, men nu prøver jeg lige at tjekke i Sverige. Hellere være på den sikre side smiley

Kender du nogle gode sider i Sverige?
    Jeg har godt nok søgt lidt i Tyskland, men det tager en hel krig at finde lygten til højre side og så koster lygterne også det dobbelte i forhold til England smiley

• #5   19. apr 2016 #3 Ah okay.
    Må de kun bruges når man skal på ferie i udlandet, altså som en midlertidlig løsning? smiley

• #7   19. apr 2016 Nu har jeg sådan set en engelsk bil, og kender mange der ejer RHD biler.

DER ER IKKE EN KONTAKT TIL AT SKIFTE FRA RHD TIL LHD!

Nogle gange kan du være heldige, at kunne ombygge, dvs. skille lygten ad og modificere den (ulovligt, da den ikke vil være typegodkendt længere), og andre gange kan du slet ingen ting.

Derfor køb nu for fanden rigtige LHD lygter første gang, og nej, en miderligtidig løsning er heller ikke lovlig!

• #8   19. apr 2016 I de lygter jeg har købt fra Tyskland har der ikke været en knap, men derimod 2 indsatser så man kan bruge dem til både højre og venstre styret biler. Hvor man så har sat den "rigtige" i.

Så med mindre de skriver noget om at det kan bruges til begge slags, så køb et andet sted hvor du er sikker på at kan få de rigtige.

• #9   19. apr 2016 #7
    Jeg vil jo købe lygte hjem uden at være sikker på at det er lovligt, det ville også være træls at skulle bestille lygter hjem igen når den skal til syn. Og det med at ombygge osv. gider jeg kort sagt aldrig at bruge tid på. smiley

Men når det så er sagt så er det min søster der kørte galt, så i sidste ende er det hende der får lov til at bide i det sure æble smiley

Var det en forhandler du købte lygterne eller bare brugt på ebay? smiley

• #10   19. apr 2016 Jeg har haft 5 biler fra UK, og det er korrekt at mange "moderne" biler(biler fra 00'erne) har en O-T knap bag på lygten, men det er kun for at undgå det sorte tape når man er på ferie på fastlandet. Det gør ikke lyskeglen asymmetrisk, men lige, så den ikke blinder. Det er ofte bare en plade som dække den del af lyskeglen som går imod venstre.

Jeg har hørt at f.eks. en ny Kia selv stiller lygterne, fra LHD til RHD, hvis man flipper tændninger 10 gange, og tilbage igen, efter 10 mere.

Lige til en Ford Puma, er det da bare at søge på onkel google: http://www.teilehaber.de/autoteile-shop/ersatzteile/q-scheinwerfer/ford-puma-(ec)-m3961.html

• #12   20. apr 2016 #11
    Jeg kunne også læse mig frem til at xenon var en projektor og man kunne derfor selv justere hele lyskeglen smiley

Men nu har #10 fundet dem til en nogenlunde overkommelig pris, altså noget dyrere end dem i England men men væsentlig billigere end dem jeg fandt på ebay smiley

• silas f
    silas f Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 8
    #13   20. apr 2016 Hvor har du så fundet dem

Kommentér på:
Engelske forlygter på Dansk bil?

Annonce