BMW Dilemma!! Nuværende eller NY. {{forumTopicSubject}}
Hej BG..
Står i den situatuon, at jeg er blevet tilbudt en nyere bmw til en rigtig god pris. (synes jeg selv)
Bilen jeg er blevet tilbudt er en 116I E87 LCI fra 08. Denne bil skal erstatte min nuværende E46 316I fr 99.
Mit problem ligger i, at jeg faktisk er rigtig glad for min E46. Min E46 har ALT, som i ALT i udstyr. tror virkelig ikke du kan proppe mere i den. Udover det, har den været en solid bil der aldrig rigtig har haft de store problemer, andet en alm. slidtage og vedligeholdelse. Den har fået skiftet alt i undervognen sidste år, så der er nok meget bil i den endnu, selvom den har mange km bag sig. Det eneste der lige er med den, skulle være en om lakering, da der er begyndene rust i døre og klapper.
Hvad E87'er ang. Så er prisen VS bilen bare så fristende , at jeg ikke rigtig kan sige nej, selv om det medføre at jeg skal sige farvel til rigtig meget udstyr.
Denne E87 har kørt 89.000. Den har fået skiftet gearkassen, som på nuværende tidspunkt har kørt små 20.000. Der udover, har den lige fået fabriks ny motor i, som ikke har kørt endnu.
Så alt i alt kan jeg få en nærmest ny bil, der er flot i lakken, der har ny motor og gearkasse, men dog ingen udstyr andet end hvad der er std. (aircon, fart pilot, stof sæder, m-sports rat med MF)
Jeg er blevet tilbudt bilen til 140.000, som jeg ser som en rigtig fin pris.
Men hvad gør jeg.?? Hvad ville i gøre??
Alle indputs er velkommende.
aug 2011
Følger: 30 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 141
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.159
apr 2009
Følger: 17 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 25
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 153
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 11 Svar: 172
Skiftede for 1.5 år siden til en ny Honda Civic Tourer, og efter jeg havde kørt en par uger, kunne jeg pludselig godt se, at min 16 år gamle bil VAR gammel.
Jeg havde derfor valgt den nyere 116I
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.899
Med rusten på vej i din E46, så var jeg nok også hoppet på 1´er-serien - og så alligevel til de penge havde jeg fundet mig en lækker E90 istedet for. Igen - fordi det er mere bil i mine øjne.
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 433
Det er ikke fordi der er et dissideret behov for at skifte bilen ud.. Men det er jo altid rart med "ny" bil.. Har haft min e46 i 6,5 år.
Men ja, jeg ved hvad jeg har, og jeg kender status på bilen.. Det gør jeg selfølgelig ikke på den nye.. Men med de få km, er det begrænset hvad der kommer på den anden...
Jeg er dog også lidt bange for at jeg ville komme til at savne min e46 og det udstyr den har i forhold til den e87..
Thomas M:
Jeg giver dig ret i at 140000 for en 1 serie er mange penge.. Men den har sku heller ikke kørt noget i forhold til hvad en e90 har i samme pris klasse..
Ja der er meget bil i 3 serien, men det er sku mest størrelsen der er til forskel... E8x serien køre næsten som e9x.. E87 / e46, hvad vi nu ender med, fungere som nr2 bil i husstanden.. Vi har også en e91 som primære bil.
jul 2007
Min far fik skiftet til fabriksny motor på sin 330 E46 da han havde den for mange år siden, og tror det eller ej så gjorde det faktisk den sværere at sælge året efter.
Men følg fornuften, du lyder i hvert fald til at have den
dec 2008
N43 motoren som der ligger i denne, er ind til vider ikke kendt for de store problemer..
Den er lagt i af en BMW mekaniker, så arbejdet har jeg fuldt tiltror til, og der er stadig garanti på motoren..
Men jeg må sku nok lige sove på det..
jul 2007
Ja sov på den og tag en beslutning.. Det plejer at være en god ide..
-Jeg sætter min hat på at du beholder E46´eren, du lyder til at være rigtig glad for den..:)
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.159
Det er ihvertfald hvad jeg tænker.
dec 2008
Hehe, ja jeg har en kærlighed til den e46.. Det er en bil jeg hentede i Tyskland da jeg var lærling, og ikke havde en rød reje.. Jeg har tilbragt mange timer sammen med den.. Har stået for alt vedligholdelse af den, og der er blevet kælet omkring de ting jeg har skiftet.. Og så vil jeg næsten væde med at det er verdens mest udstyret 316i e46.
Mike: jeg forstår dig udmærket.. Bilen har nu ellers overholdt service. Det med bundkarret tror jeg blev udskudt grundet det var en lidt bekostelig reparation, det var dog på lånt tid.
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Der er da meget der er rart at have, men jeg sætter mere pris på at køre i en nyere bil, med færre km på tælleren, end en masse knapper at trykke på.
Følelsen af at køre i en nyere bil giver mig større glæde i hverdagen, end en masse udstyr (som jeg alligevel ikke rigtig bruger).
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
Så køb den for at sælge, og kør glad videre i din nuværende.
maj 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 8 Emner: 27 Svar: 615
Behold E46'eren et år eller to endnu og brug tiden på at spare op til en E60 535D'er - det er hvad jeg er, mere eller mindre, igang med.
dec 2008
Desuden har vi så meget trafik og kø kørsel her over på Ø'en, at jeg aldrig ville få gavn af de mange kræfter som en 35d har..
Jeg har kunne leve med 316 siden vi hentede den i Tyskland, så jeg kan nok klare nogle år i en 116 også..
En e60 ville jeg holde mig langt fra, det er en udgift maskine uden lige..
Men hvad har fået dig til at skifte væk fra de franske biler??
maj 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 8 Emner: 27 Svar: 615
Jeg har det lidt som dig - udstyret i en bil er altså en af de ting, der gør man føler noget bedre for bilen, end bare et A-B transportmiddel.
Jeg har nu været lidt omkring bilmæssigt siden vi var i Tyskland efter din vogn. Det er blevet til både en gammel stor Dodge Ram diesel og for det ikke skal være lyv, er jeg havnet i en gammel Passat 3B TDi nu. Tror bare det var tid til at prøve noget andet
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 283 Svar: 4.890
Hvis du føler den er langsom, kan du chippe den til 130hk ca
BMW Dilemma!! Nuværende eller NY.