{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.118 visninger | Oprettet:

Dumpet syn pga øjenskygge {{forumTopicSubject}}

Hey

Nu har jeg haft monteret øjenskygger på mine forlygter siden jeg købte bilen for 8 siden. Siden har jeg haft den tril syn 2 gange uden anmærkninger.

Nu fik jeg den synet igen og her klarede den ikke synet pga øjenskygger??

Har de laver reglerne om??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dumpet syn pga øjenskygge
  • #1   26. apr 2016 Nej du har bare været heldig de første gange.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.920
    #2   26. apr 2016 bare kør i en anden synshal, nogle synsmænd er mere regelryttere end andre, ligesom nogle ikke vil syne med åbent filter men andre er ligeglade

• #3   26. apr 2016 2 syn på 8 år det var ikke møj

Pil den af og monter den når den er gået igennem værre er det ikke

• #4   26. apr 2016 #3

Bilen var ny, så den skulle først synes efter 4 år smiley så 2 syn og det var mit tredje idag da den fyldte 8 år

• #5   26. apr 2016 Ja med 3. Syn idag så passer det bedre sammen

• #7   26. apr 2016 Er de ikke godkendte til din bil? For så er det bare at få skrevet ind, som konstruktiv ændring. Så skal du aldrig bruge tid på det igen...

• #8   26. apr 2016 Hvis de dækker for lysåbningen skal den dumpes, står i vejledningen smiley men prøv selv at mål op om de har indflydelse på lysbilledet.

• #9   26. apr 2016 Pil dem af og syn den???? du har vel ikke limet dem på, for så det sgu lidt dumt smiley

• #10   27. apr 2016 "Maling af lygter – f.eks. med sort, transparent spraymaling – eller påsætning af
    film på lygter er ikke tilladt.
    Det er ikke tilladt at reducere en lygtes lysåbning (»parabol«) ved forlængelse af
    motorhjelm eller ved påsætning af »øjenskygger« og lignende."

• #11   27. apr 2016 Philip701: Hvem refererer du til?

• #12   27. apr 2016 Jeg refererer blot til hvad reglerne siger på området smiley Reglerne er ikke lavet om, men har hele tiden heddet hvad jeg lige har citeret - at det ikke er lovligt smiley

• #13   27. apr 2016 Det kommer an på om øjenskyggerne er godkendt til bilen! Jeg har selv fået skrevet mine ind, som konstruktiv ændring, hvilket er fuldt ud muligt!

• #14   27. apr 2016 Jeg refererer blot til reglerne på området. Hvis du ændrer lygtens lysåbning er det ulovligt.

• #15   27. apr 2016 Enig. Men mange mener bare at det pr definition er ulovligt, og det er det ikke altid..

• #16   28. apr 2016 Hvis det dækker for lysåbningen er det ulovligt uanset hvad. Dækker det ikke er det bare at syne den og skal ikke skrives ind nogen steder.!

• #17   28. apr 2016 267o-ag3rsk0v: Det var også min opfattelse, men sådan forholder det sig desværre ikke!
    Enhver "modification" af lygten er ulovlig, med mindre det kan dokumenteres at det er godkendt til bilen, hvilket i mit tilfælde krævede at jeg fik det skrevet på bilens registrerings-attest, som konstruktiv ændring!
    Problemet med øjenskygger er, at der ikke fremgår noget registreringsnummer på dem, som kan dokumentere hvorvidt det er godkendte eller ej!

Mine dækker rent faktisk en smule for lysåbningen, men er "godkendt" til bilen.
    Fik én bøde for det, og har efterfølgende fået det skrevet ind, så nu er der ingenting, hverken til syn, eller ved kontrol!

• #18   29. apr 2016 Det står i vejledningen for syn af køretøjer, (er synsmand) kan godt ske der findes en dok på dem det skal jeg ikke kunne sige har dog aldrig set der. Men ellers er det de regler man skal forholde sig til.

• #19   1. maj 2016 2670: Bare lige for at få slået det fast...

Jeg blev stoppet af en betjent, der gav mig en bøde for de øjenskygger der sidder på min up: http://postimg.org/image/xtpxtmlld/
    Dette til trods for, at de HAR en tüv-godekendelse...MEN, da det er en plast-del, der skal monteres og lakeres, er der ikke et "stempel" på selve delen!
    Så selvom jeg havde de tilhørende papirer til dem, holdt han stadigvæk fast i, at de dækkede for lyset, og at man ikke kunne se nærlys-pærerne...Dette er sådan set også korrekt, men man kan stadigvæk se "nok" af lyset, til at de trods alt er godkendte.
    Dette havde vi en diskussion om, og han valgte at kalde mig til omsyn, da jeg nægtede at pille dem af.

Samtidig påpegede han også at at min bils farve ikke kunne bestemmes, da den havde en anden farve end ved registeringen (hvilket var helt korrekt)
    Jeg forklarede at det for det første var en fuldstændig ligegyldig diskussion, og at min bil havde haft 4 forskellige farver/designs, og at jeg ofte skiftede farve på den.
    Anyway...
    Jeg tog til syn, medbringende de pågældende godkendelser til øjenskyggerne, og samtidig med en forklaring på, hvorfor farven ikke stemmer overens med den oprindelige... Disse ting er derfor nu skrevet ind i bogen, og jeg viser blot dette nu, hvorefter jeg slipper for at skulle spilde mere tid på at forklare det:
    http://postimg.org/image/n0ifl44b5/

• #20   1. maj 2016 "Samtidig påpegede han også at at min bils farve ikke kunne bestemmes, da den havde en anden farve end ved registeringen (hvilket var helt korrekt)"

Det er heller ikke i alle biler's registreringsattest farven står noteret.
    Før midt 2012 står der ofte "ukendt"

• #21   1. maj 2016 Per: OK, så blev jeg det klogere. Men er blevet stoppet hvor den var hvid, så ved ikke om det har noget at sige, for at han brokkede sig over det...nu er den en helt anden farve, så det bliver spændende at se, om dette også giver problemer?!

• #22   1. maj 2016 Der er ingen regler ang. farve, og at farven skal følge reg.-att.

• #23   1. maj 2016 Hvad fanden var det for en betjent du har mødt? Der er ingen regler ang. farven på køretøjet.

• #24   1. maj 2016 Philip: Den mest emsige ever! ALT var galt... mine fælge var for brede og for tunge, mine øjenskygger var ulovlige, bilen havde ændret farve, og den var ALT for lav til at det kunne være lovligt, og bla bla bla.
    Han stoppede mig fordi mine forruder var tonede, og herefter tog det fuldstændig overhånd...
    Vi kom ikke rigtig videre med normal dialog, så det blev en indkaldelse til syn, og der var intet i vejen, selvom der var lagt op til det helt store cirkus...

• #25   1. maj 2016 Men for at afslutte det, denne tråd egentlig handler om, så vil jeg klart anbefale at man får en "god" synsmand, til at skrive eks ændringer som øjenskygger, undervogn mm ind i reg-attesten, da det virkelig kan spare én for meget tid fremover...

Kommentér på:
Dumpet syn pga øjenskygge

Annonce