{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

Ny brugt bil, hvilken ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa BG.
Skal have fundet en nyere brugt pendler bil til kæresten, ca pris, 60-75.000kr valget er faldet på følgende 3 biler:

Opel astra 1.3 cdti eco 95hk 70.000kr
Seat Ibiza 1.2 TDI eco 90hk 67.000kr
Ford Fiesta 1.6 tdci eco 90hk 74.000kr

Alle 3 med stort set samme udstyr (alt hvad der kan proppes deri)
Alle med ca samme km (ca 120.000km)
Årgang mellem 2011-2012

Er der nogen der kan give begrundelse for plus og minus på følgende ? Tænker mest motormæssigt, hvad mener i er det bedste køb ?
Hun har prøvet alle 3 modeller og hun er sådan set ligeglad, men da det er mig der i sidste ende skal skrue i dem hvis der er noget, så er det det tekniske jeg søger svar på smiley
Rigtig god weekend

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny brugt bil, hvilken ?
  • #2   6. maj 2016 Den er jeg personligt også mest glad for smiley synes Seat virker mere død i det, og så larmer den en del mere indvendigt, men det ligger kvinder tydeligvis ikke så meget mærke til smiley

  • #3   6. maj 2016 jeg har fået at vide af min mekaniker at den motor der ligger i Opel´en kommer fra Fiat så det er jo kun et spørges mål om hvornår den går død men mit personlige valg hade været forden

  • #4   6. maj 2016 Helt klart Opel, har haft en fiesta fra 11 og det var ikke andet en problemer med den, så aldrig Ford igen.

  • #5   6. maj 2016 Steffen C den 150 hestes 1,9 16V turbodiesel der ligger i min Vectra C er også en fiat motor, og den kører pissehamrende godt.

  • #6   6. maj 2016 Vil sige at de "problemer" jeg har kunnet Google mig til var regenerering af partikelfilter, EGR ventil, på samtlige modeller.
    Ford skulle have problemer med dyserne, måske kun de lidt større motorer.
    Opel havde problemer med svage turboer, men det var vist på de tidligere corsaer 07-09.
    Ellers synes jeg ikke jeg kan finde noget der skræmmer mig, så jeg tror det bliver en opel til hende denne gang smiley


  • #7   6. maj 2016 Havde en grande punto med samme motor som Corsa'en - den fejlede aldrig noget - og hvis der endelig skulle ske noget burde du kunne købe reservedele billigt, hvis den er helt identisk med fiat. Brugte bellad, da mit kørselsmønster ændrede sig. Min søster havde en magen til og den fejlede heller aldrig noget. Ved nogle bestemte modeller havde problemer med bremsepedalen, som gjorde at bremsen hidsede sig op, men mon ikke det er udbedret når bilen er 4-5 år - ellers løses det med en ny pedal smiley

    Held og lykke


  • #8   6. maj 2016 Helt klart Opel'en. Jeg har samme motor - kører pisse godt og er stabil. Min gamle Corsa havde kørt 280.000 da jeg solgte den. Uden problemer smiley

  • #9   6. maj 2016 Tak for oplysning og begejstring, det bliver Opel Corsa smiley rigtig god weekend

  • #10   6. maj 2016 Du har skrevet Astra i tråden - syntes også det var meget billigt for en Astra i diesel smiley Hop eventuelt forbi mit galleri. Har haft den gamle og nu den faceliftede. Den gamle kørte fantastisk - den nye bedre. Meget glad for dem smiley

  • #11   6. maj 2016 Ha ha ha, ja det er sku en seriøs typo smiley kunne være fedt hvis jeg kunne finde en astra til de specs og pris smiley men ja det er selvfølgelig corsaer jeg mener smiley

Kommentér på:
Ny brugt bil, hvilken ?

Annonce