{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.092 visninger | Oprettet:

Opvejning af personbil {{forumTopicSubject}}

Jeg er den glade ejer af en Peugeot 407 SW 1,6HDI
Jeg er ved at kigge på campingvogn til når familien skal i skoven.
På reg.attest må den trække 1000kg med bremser.
Jeg mente dog at det var mere, og har tjekket rundt omkring, andre tilsvarende biler med samme motor osv må trække 1500kg.

Hvad er proceduren for opvejning.
Kan man bare regne med at den på vejes op til at trække det samme som de andre, eller hvordan foregår den slags.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opvejning af personbil
  • #2   16. maj 2016 Jeg har dog ikke studeret trækket. Men ja det kan ha indflydelse. Jeg på ha kigget nærmere på det. Egentlig bør synshallen vel også kunne trække sådan en erklæring ud af systemet.

  • #3   16. maj 2016 Det kan også have med andre ting at gøre.
    Jeg havde engang en Ford Transit, som kun måtte trække 375 Kg på krogen. Jeg ringede og spurgte om ikke det var en fejl eller nowet, svaret var at eftersom bilen var med automatgear ville de (Ford) ikke stå inde for mere.
    Men jeg var naturligvis velkommen til at bygge bilen om (og syne den) med manuelt gear, så kunne de sagtens tillade at bilen kunne trække 1500 Kg tror jeg det var.
    Så flere ting kan spille ind smiley


  • #5   16. maj 2016 Jeg har en præcis magen til din 407, dog sedan, min er med aftagelig træk og jeg må trække 1500kg,, tjek typepladen på trækket for at se hvad det er lavet til

  • #6   16. maj 2016 Jeg mener hel bestemt at der står 1500.
    men der er ikke meget logik i alt det der.
    Jeg havde en picasso som ifølge forskrifterne skulle måtte trække 1300kg, jeg købte så et træk til den, som var godkendt til netop 1300kg og alligevel måtte den kun køre med 1075 eller sådan noget.


  • #7   17. maj 2016 Min 2 dørs Jetta, den byggede jeg om til Diesel og i den forbindelse smed jeg en krog på den også.
    I typegodkendelsen stod den til at måtte trække 1150kg, men har den soltag og servostyring, måtte den trække 1175kg smiley


  • #8   17. maj 2016 Hvad er nummerpladen på din bil? Ud fra den kan du finde typegodkendelsen og ud fra den kan du se hvad bilen er godkendt til at trække.

Kommentér på:
Opvejning af personbil

Annonce