{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.849 visninger | Oprettet:

bil løber tør for strøm. {{forumTopicSubject}}

jeg har døjet med at min toyota avensis 1,6 stc fra 98 har kørt tør for strøm,. så jeg har sat en sprit ny generator på , og nyt batteri og batteripoler..
men fandme ikk om den stadig kører tør for strøm. den kører så maget tør for strøm at bilen går ud til sidst. og når jeg prøver at starte igen , så klikker det kun inde i instrumentet. ikke noget power i motoren..
sådan en lorte mandag/pinsedag.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bil løber tør for strøm.
  • #1   16. maj 2016 pil puls pol af, sæt startkabel imellem, på med amperetang smiley så piller du en sikring ud af gangen, indtil du finder den hvor den lægger sig ned på 0 smiley så ved du det er der, der er noget galt smiley

• #2   16. maj 2016 Har du målt om den lader? Altså hjælper jo ikke at skifte det hele hvis en ledning er knækket er sådan noget?

• #3   16. maj 2016 mads s , jeg er ikke helt med på hvordan det skal gøres det du skriver.
    ralle,. jeg har målt, den lader desværre ikke. jeg startede bilen og målte batteriet med mit voltmeter. og den viste kun 8,5. så jeg slukkede bilen igen. og målte igen. men så lader batteriet op og viste 9,5 volt.

• #4   16. maj 2016 Utroligt at der er så mange der styrter ud og bruger penge på nye dele før de har fejlsøgt og fundet fejlen som i princippet bare kan være en dårlig forbindelse som evt kunne klares med en lodning eller et stykke sandpapir

• #5   16. maj 2016 Møffe: Evt kunne man også bare kigge efter om ladelampen lyser når der er tænding på, men inden man starter motoren smiley

• #6   16. maj 2016 Enten så skal du have et nyt voltmeter/multimedie. Ellers er det nye batteri også defekt. Det må aldrig komme ned på 8,5V det kan det ikke tåle.

Skynd dig at sætte en lader på og se om du kan rede batteriet.

Du skal have fundet ud af om bilen lader.
    Vil du ikke lige starte en at svare på følgende!
    1: Lyser din ladelampe, når bilen kører?
    2: Lyser din ladelampe når bilen er stoppet men står med tænding.

/Steffen

• #7   16. maj 2016 627

Det er skam også muligt at køre i bilen hvor alt virker og ingen lamper lyser parkere og så vil lortet ikke starte igen efter 20 min

Har oplevet det 2 gange og begge gange var det en dårlig forbindelse til starteren

• #8   16. maj 2016 Dette er vist over mine kompetance evner. Jeg kunne godt tænke mig og lære det en dag. Kan være min mekaniker kan finde fejlen og lave det.

• #9   16. maj 2016 batteriet er blevet ladet op nu. og det måler 12,4 volt nu. men når jeg starter bilen falder voltmeteret lige så langsomt nedad. og nej lade lampen lyser ikke når bilen er startet...
    mit centrallås i fjernbetjeningen er forsvundet og virker ikke på fjernbetjeningen. men fint når du trykker på knappen inde i bilen. dette er sket efter generator skift. inden jeg skiftede generator kunne jeg dreje pinden ved siden af rattet og tænde lys i instrument brættet. men dette gør den ikke mere. nu skal jeg starte bilen før der kommer lys i instrument brættet. der er heller ingen hyletone i bilen mere når jeg slukker bilen og der stadig er lys på bilen.

• #10   16. maj 2016 Men virker ladelampen?
    Den skal jo lyse (sammen med olietrykslampen) når du har tænding på, men uden at motoren er i gang....

PS: Ladelampen SKAL virke smiley

• #11   16. maj 2016 dårlig stel fra karrosseri til motor eller fra batteri til karrosseri ?
    prøv med et startkabel fra batteri-minus direkte til stel på motoren

• #12   16. maj 2016 Ladelampen med batteri logo lyser i instrument brættet ved tænding, også olietryks lampen. Gad vide om det kan være noget med stel forbindelsen et sted.

• #13   16. maj 2016 Det er det ikke, når ladelampe og olielampe lyser som de skal smiley
    Det er din ny generator der enten ikke virker eller ikke er forbundet rigtigt.

• #14   16. maj 2016 Møffe: Nu er vi jo ikke ude i et startproblem, men et ladeproblem smiley
    Dårlige forbindelser i en starter er vist nærmest standard på gamle gigtsvage Forder... smiley
    smiley

• #15   16. maj 2016 Måske Dårlig stel på generator

Fjern kabel i begge ender rengør og på igen

• #16   16. maj 2016 Tjaaa, skru lortet (generatoren) af. Klø dig selv i nakken, drik en cola, skru lortet på igen.
    Virker det så stadig ikke? Få fat i en anden generator, på med den...

• #17   16. maj 2016 627

Nu nævnte jeg bare starteren som et eksempel det kunne lige såvel være forbindelsen til generatoren og så behøver hverken generator eller batteri fejle noget

• #18   16. maj 2016 Enig smiley

• #19   17. maj 2016 Havde også lignende problem. Det var så min bundstyk der var defekt. Når jeg slukkede motoren, så kørte blæseren til kabinen stadig og vinduesvisker, altså der var stadig strøm i bilen

• #20   17. maj 2016 Du er klar over der sidder en sikring til lade systemet på en Toyota ude i motorrummet ik? Er den gået lader den ingenting, selvom alt andet er nyt, ladelampe osv er iorden. Mener at huske det er en 10A tæt ved batteriet, men husker ikke dens betegnelse.. Men det jo nemt at se om en sikring er gået med det blotte øje

• #21   18. maj 2016 Det var satme en hovedsikring ude i motorrummet sagde mekanikeren. mange tak for hjælpen alle sammen.

• #22   19. maj 2016 Sagde det jo... Godt du fik det løst

Kommentér på:
bil løber tør for strøm.

Annonce