{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.143 visninger | Oprettet:

Min bil løber tør for strøm.. {{forumTopicSubject}}

Hej bg jeg har et problem, min bil har ingen strøm på ca hver anden morgen, fuldstændig død engang nok til at åbne dørene med fjernbetjening.
Når den kører så lyser lade lampen ikke så jeg går ud fra at den lader. Siden den er helt død om morgenen så må der være noget som tapper den for strøm, hvis jeg har forstået det rigtig. Noen herinde der kender til problemet, det drejer sig om en Toyota Sportsvan vvti 2002


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min bil løber tør for strøm..
  • #1   21. apr 2010 Det er jo enten dit batteri eller din generator... Udmål din generator og dit batteri, og du finder ud af hvad der er galt smiley

  • #2   21. apr 2010 Hmm, lyder lidt som en defekt generator. Prøv at gå ud og mål spændingen i tomgang/lidt gas med et måleinstrument.
    Den skal ca ligge på 13,3 - 14,2 volt.

    Generatoren kan godt være i stykker selvom ladelampen ikke lyser.

    -Kenneth


  • #3   21. apr 2010 Skulle lige til at skrive det samme som Jacob ! smiley

  • #4   21. apr 2010 Jamen hvis generator er defekt og ikke lader så er det jo batteriet der skal køre bilen og det kan den jo ikke efter jeg har fået den startet. Kan en generator være defekt men kun lade en smugle så den holder bilen kørende eller er den defekt og fuldstændig død.

    Jacob k: jeg har ikke udstyer til at måle det, er der en primitiv måde at gøre det på smiley


  • EMIL G
    EMIL G Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
    #5   21. apr 2010 Kan også være en kortslutning der tapper dit batteri

  • #6   21. apr 2010 Emil G: Hvordan kan jeg finde ud af om der er en kortslutning

  • #7   21. apr 2010 lyder som et problem jeg havde med min, det var et kollapset batteri, så hvis du har mulighed for at få et andet et på, så prøv det smiley

  • #8   21. apr 2010 Kan det være fordi jeg har aircondition tændt hele tiden også på korte ture???

  • #9   21. apr 2010 Tyder meget på at du har en afladning på batteriet. Altså et for højt standby-forbrug, forårsaget af enten en svag kortslutning, eller en defekt elektrisk komponent. Det kræver en mand med forstand og udstyr til at fejlsøge ordentligt. Løsninger hvor man bare skifter batteri for at prøve, viser sig tit at være unødvendige og spild af penge. Har selv lavet den slags fejlsøgninger adskillige gange.

  • #10   21. apr 2010 Nej din aircon-kompressor skulle gerne være remtrukket, og burde derfor ikke have noget at sige.

  • #11   21. apr 2010 Ok tak for svarne

  • #12   21. apr 2010 Mange små ture kan godt slagte batteriet ..

    Vi har selv lidt problemer med terranoen når den køre for mange små ture

    Det klares dog nemt ved at smide ctek laderen på med et par dages mellemrum


  • #13   21. apr 2010 Evt afladning..
    Afmonter dit stelkabel og mål ampere mellem kabel og batteri - pol. Hvis der er et stort ampere forbrug, så hiv en sikring ud én efter én og se hvornår ampere forbruget ændrer sig drastisk..
    Hvis du finder en sikring som slår meget ud, så har du indskrænket det område hvor du skal lede efter fejlen.


  • #14   21. apr 2010 Start med at finde ud af, hvor meget strøm, den bruger når bare den står, det gøres med et amperremeter, på plus ledningen

  • #15   21. apr 2010 Det er ikke korrekt Andesr N.

    Måles mellem stelkabel og batteri - pol..

    Det andet kan skade dit amperemeter.


  • #16   21. apr 2010 Nu har han jo ikke noget at måle med, og han lyder tydeligvis ikke som en mand der har styr på autoelektro. Iøvrigt er Anders N og Simon J ikke særligt dygtige til at vejlede.
    NR.1: Alt skal være slukket, nøglen taget ud, og dørene lukket (eller slukket kabinelys).
    NR. 2: Man måler ALTID på stelkablet mellem batteri og kasrosseri.
    NR. 3: Et amperemeter tager ikke skade af at måle på et pluskabel, da det er den samme strøm der løber i stelkablet.


  • #17   21. apr 2010 Jeg havde også vrøvl med at batteriet der tabte strøm og vi fik et nyt der også tabte strøm, men så sagde Automekanikeren at vi blot skulle komme til ham med bilen, den skulle jo bugseres derhen, Det var bagagerums lyset der ikke slukkede.

Kommentér på:
Min bil løber tør for strøm..

Annonce